کد خبر 7666
۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰

کوچکی‌نژاد:

دولت آیین‌نامه اجرایی را به سمتی می‌برد که از منابع کمتری استفاده کند/ وزیر آموزش و پرورش باید به مجلس پاسخگو باشد

آیین‌نامه دولت، قانون رتبه‌بندی را که مجلس نوشته بود بی‌اثر کرد
دولت آیین‌نامه اجرایی را به سمتی می‌برد که از منابع کمتری استفاده کند/ وزیر آموزش و پرورش باید به مجلس پاسخگو باشد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت در تصویب آیین‌نامه نظر خودش را اعمال کرد، یعنی بسیاری از فرهنگیان را حذف کرد که این مورد اعتراض بوده و هست، منابع دولت محدود است و نمی‌خواهد که منابع بیشتری به این سمت سوق بدهد و به همین خاطر آیین‌نامه اجرایی را به سمتی می‌برد که از منابع کمتری استفاده کند.

به گزارش نمایندگان ما، جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی درخصوص انتقاداتی که نسبت به آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی فرهنگیان وجود دارد، گفت: رتبه‌بندی فرهنگیان یک مطالبه بیش از ۱۰ ساله است، از روزی که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نوشته شد و رتبه‌بندی آنجا یکی از مطالبات این سند درنظر گرفته شد فرهنگیان این مطالبه را از مسئولین داشتند.

وی ادامه داد: متاسفانه گذر زمان باعث شد که به فراموشی سپرده شود، در نهایت مجلس در قانون برنامه ششم توسعه دولت را ملزم به ارائه لایحه رتبه‌بندی کرد. البته باز هم دولت قبل در ۸ سال مسئولیت خود این کار را نکرد و تنها در روزهای آخر دولت یک لایحه بسیار ناقصی را به مجلس ارائه داد و مجلس هم ناچار شد که این لایحه را تغییرات اساسی دهد که این تغییرات اساسی باعث اندکی اختلاف بین دولت و مجلس شد و در نهایت شورای نگهبان نظر مجلس را پذیرفت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: اما اکنون دولت در تصویب آیین‌نامه نظر خودش را اعمال کرد، یعنی بسیاری از فرهنگیان را حذف کرد که این مورد اعتراض بوده و هست، یا اینکه بعضی از رتبه‌ها را فاصله انداخت و یک موضوع دیگر اینکه هیات ممیزی را بیشتر در سطح کشوری متمرکز کرده است. به اعتقاد من این آیین‌نامه دولت، قانون رتبه‌بندی را که مجلس نوشته بود بی‌اثر کرد.

وی تصریح کرد: مجلس مجددا به این موضوع ورود کرد و آیین‌نامه را به هیات تطبیق مصوبات فرستاد که این هیات هم به بندهای زیادی از آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی فرهنگیان ایراد گرفت که این موارد به دولت اعلام شده و باید اصلاح شود که گفتند این مساله انجام شده و باید نتیجه را ببینیم.

کوچکی‌نژاد افزود: به نظر من دولت می‌داند که مجلس و فرهنگیان به دنبال چه چیزی هستند، شاید منابع دولت محدود است و نمی‌خواهد که منابع بیشتری به این سمت سوق بدهد و به همین خاطر آیین‌نامه اجرایی را به سمتی می‌برد که از منابع کمتری استفاده کند.

وی گفت: به شخصه معتقد به این هستم که مجلس روی کار خودش مصر است و اگر هم دولت به همین روش ادامه دهد قطعا مجلس اعمال ماده ۲۳۴ را در دستور کار قرار خواهد داد و وزیر آموزش و پرورش که مسئول پیگیری این کار است، موظف است که در این موضوع به مجلس پاسخگو باشد.

انتهای پیام

کد خبر 7666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناش IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    0 0
    فرهنگیان تا ظهور حضرت مهدی اگر صبر کنند شاید رتبه بندی اجرا شود
  • آتشدل IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    0 0
    ده ساله وعده وعید می دهید آخرش یک خاله زنک بازی درمیارید و میگید نشد. تمامی اجناس در بازار ده برابر شده حقوق کارمند درجا میزنه در آرایشگاه حقوق من همین بود ده هزار تومان می‌دادیم الانم با همین حقول 45 هزار تومان. شیر 10 هزار بود الان سی هزار تومان. همه سود خود را می‌برند به غیر از فرهنگیان