کد خبر 7718
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸

قادری:

ایران زیر بار زور نمی‌رود/ فقط درصورت به رسمیت شناختن حق‌ ایران، در مسائل هسته‌ای همراهی می‌کنیم

ایران زیر بار زور نمی‌رود/ فقط درصورت به رسمیت شناختن حق‌ ایران، در مسائل هسته‌ای همراهی می‌کنیم

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: ایران کشوری نیست که زیر بار زور برود؛ ما به سمت جهان چند قطبی پیش رفته‌ایم و قدرت مانور ما به مراتب اگر از کشورهای غربی بیشتر نباشد، کمتر نیست.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان ما، گفت: زمانی یک کشور از زبان زور استفاده می‌کند که طرف مقابل آن توان دفاع از خود را نداشته باشد.

وی افزود: ما در طول جنگ هشت ساله به کرات اثبات کردیم که به هیچ وجه زیر بار حرف زور نمی‌رویم و حاضریم از خیلی از امتیازات مثبت و اقتصادی بگذریم اما حرف زور را نمی پذیریم.

قادری با بیان اینکه مواضع جمهوری اسلامی ایران در مقابل زورگویی‌ها هیچ‌گاه تغییری نکرده است، اضافه کرد: آزموده را آزمودن خطاست. این موضوع باید برای غربی‌ها روشن شده باشد که از زبان و موضع زور در مقابل ایران استفاده نکنند و این را به عنوان یک پیش‌فرض مدنظر داشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: کشورهای غربی در جایگاهی نیستند که مثل گذشته برای دنیا تعیین تکلیف کنند و ما هم کشوری نیستیم که زیر بار زور برویم.

قادری افزود: کشورهای غربی الان درگیر مشکلات خود هستند و ما به سمت جهان چند قطبی پیش رفته‌ایم و قدرت مانور ما به مراتب اگر از کشورهای غربی بیشتر نباشد، کمتر نیست.

وی ادامه داد: غربی‌ها در موضوع هسته‌ای هر کاری که از دستشان بر می‌آمد انجام دادند و بیش از این نمی‌توانند به ما فشار بیاورند؛ اصل مطلب برای خودشان و همگان روشن است.

قادری تصریح کرد: در شرایطی که تمام زور دست آمریکا بود و یک نظام تک قطبی داشتیم هیچ غلطی نمی‌توانستند بکنند، الان که نظام چند قطبی حاکم است و ارتباطات و توانمندی‌های ما در حوزه‌های مختلف بیشتر شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم کسی اراده خود را بر ما تحمیل کند، گفت: غربی‌ها به جای تلف کردن وقت خود و ایران با احترام متقابل با ایران وارد شوند. چنانچه حق و حقوق ما را به رسمیت بشناسند در مسایل هسته‌ای، همراهی می‌کنیم و در غیر اینصورت ما نیازی به تعامل و همراهی هسته‌ای نخواهیم داشت.

انتهای پیام

کد خبر 7718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =