کد خبر 7739
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰

بیگی نژاد:

باید از سردی روابط چین و روسیه با آمریکا استفاده کنیم

باید از سردی روابط چین و روسیه با آمریکا استفاده کنیم

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: ایران می‌تواند از سردی روابط میان چین و روسیه و آمریکا استفاده و برنامه‌های بلندمدت با آنها در حوزه نفت و گاز طراحی کند.  

هادی بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با نمایندگان ما، گفت: کاهش صادرات نفت روسیه به اروپا هیچ تاثیری در روند مذاکرات برجامی ندارد که اروپایی ها به سمت ایران متمایل شوند. زیرا طرف مقابل آنها در واردات گاز و نفت ایران نبوده است که به گاز و نفت ما احتیاج پیدا کنند.

وی افزود: از آنجا که اروپا، گاز خود را از روسیه تامین کرده است، اگر بخواهد با روسیه برای واردات گاز مذاکره می‌کند که صادرات گاز را افزایش دهد یا شروط آنها را می‌پذیرد.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه استدلال ما باید بر مبنای شواهد میدانی باشد، تصریح کرد: ایران ال ان جی ندارد که بخواهد گاز را به اروپا صادر کند. و از طرفی اروپا سالهاست که از نفت ایران استفاده نمی‌کند که الان بخواهد از ایران نیاز نفتی خود را تامین کند.

وی در عین حال گفت: کاهش صادرات نفت روسیه به اروپا ممکن است باعث افزایش قیمت نفت شود؛ فروش نفت ما طی چند ماه گذشته تقریبا ثابت بوده و افزایش خیلی زیادی نداشته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت نفت به معنای افزایش درآمد است، ادامه داد: ما برای استفاده از درآمد نفتی را باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که استفاده بهینه ببریم.

وی افزود: درگیری که بین آمریکا و چین و روسیه وجود دارد باعث می‌شود که این دو کشور به ما نزدیک‌تر شوند؛ بعد از سردی روابط میان این کشورها، بین ایران و روسیه یک قراداد منعقد بلندمدت بسته شد. پیش از این نیز ما با چین قراداد بلند امضاء کردیم.

بیگی نژاد گفت: می‌توان از درگیری و سردی روابط میان چین و روسیه و آمریکا استفاده و برنامه‌های بلندمدت با آنها در حوزه نفت و گاز طراحی کرد.  

نماینده مردم همدان در مجلس ادامه داد: ما می‌توانیم بعضی اوقات از صدور خدمات فنی و مهندسی این کشورها در مقابل صادرات نفت خام استفاده کنیم مثلاً راه‌آهن شمال- جنوب و شرق به غرب برای افزایش سرعت انتقال بار در کشور را با سرمایه‌گذاری و صدور خدمات فنی آنها در ازای نفت داشته باشیم.

انتهای پیام

کد خبر 7739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =