کد خبر 7775
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳

نگاهداری:

پیوست عدالت باید معیار همه سیاست ها و قانون ها قرار گیرد

پیوست عدالت باید معیار همه سیاست ها و قانون ها قرار گیرد

رییس مرکز پژوهش های مجلس عدالت را مهم ترین آرمان انقلاب اسلامی دانست و گفت: پیوست عدالت باید معیار همه سیاست ها و قانون ها قرار گیرد.

به گزارش نمایندگان ما، نشست تخصصی پیوست عدالت به همت دفتر مطالعات حکمرانی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و با حضور بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، محمد حسین حسین زاده بحرینی، روح‌الله ایزدخواه و مهدی طغیانی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و علی اصغر پورعزت رییس دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران برگزار شد.

بابک نگاهداری رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه پیوست عدالت و اینکه ایشان در سال ۱۴۰۰ دو بار بر این مسئله تاکید کرده‌اند، این موضوع را از دلایل اهمیت پیوست عدالت دانست.

وی با تاکید براینکه عدالت مهمترین آرمان انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: عدالت از مهمترین موضوعات جامعه اسلامی است.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس بیان داشت: پیوست عدالت باید معیار همه سیاست‌ها و قانون‌ها قرار گیرد.

وی ادامه داد: خیلی در زمینه عدالت در ایران کار نشده و ادبیات جهانی هم در این زمینه چندان منطبق با ارزش‌های ما نیست. بنابراین انجام اقدامات جامع در این زمینه سخت و دشوار است.

نگاهداری تاکید کرد: هر نوع کاری در حوزه عدالت باید با نگاه جامع به عدالت همراه باشد. یعنی تنها محصور به حوزه اقتصادی نباشد.

 رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه این مرکز تلاش کرده تا در اقدامات و رویکردهای خود عادلانه رفتار کند، گفت: راه‌اندازی اندیشکده‌های حکمرانی در استان‌ها که در اواخر مرداد افتتاح خواهد شد به عنوان شکل‌گیری شبکه اجتماعی گامی در راستای عدالت فراگیر در کشور و استفاده از ظرفیت همه نخبگان در عرصه قانونگذاری و نظارت است و این اقدام با رویکرد و جهت‌گیری عدالت محور انجام شده است.

شایان ذکر است در این جلسه در خصوص «چیستی و چگونگی تدوین پیوست عدالت» بحث و بررسی صورت گرفت.

انتهای پیام

کد خبر 7775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =