کد خبر 7804
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶

راستینه در گفتگو با نمایندگان ما:

واکنش به عکس نمایندگان در سیل/ عده‌ای فقط دنبال مواخذه مجلس هستند 

واکنش به عکس نمایندگان در سیل/ عده‌ای فقط دنبال مواخذه مجلس هستند 

نماینده مردم شهرکرد در مجلس در واکنش به انتقادهایی که از عکس چند نماینده در مناطق سیل زده مطرح شد، گفت: یک جریانی همیشه به دنبال آن هستند که عملکردهای مجلس را مورد سوال و بازخواست قرار دهند.  

احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نمایندگان ما، در واکنش به انتقاداتی که نسبت به انتشار عکس برخی از نمایندگان در مناطق سیل زده مطرح شد، گفت: امروز مجلس شورای اسلامی هر اقدامی انجام دهد، متأسفانه عده‌ای هستند که نمایندگان را مورد سوال و بازخواست قرار دهند.  

وی بیان کرد: وظیفه مجلس شورای اسلامی، نظارت بر حسن اجرای قانون است و ما بر روند اجرای قوانین از سوی دستگاه‌ها نظارت می‌کنیم.  

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: طبیعتاً نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای آنکه ببینند دستگاه‌های مختلف به وظایف خود عمل می کنند یا خیر، باید نظارت میدانی داشته باشند و یا تیم های کارشناسی خود را برای ارزیابی میدانی به مناطق مختلف اعزام کنند.  

نماینده مردم شهرکرد در مجلس ادامه داد: یک جریانی همیشه در فضای مجازی به دنبال آن هستند که عملکردهای مثبت مجلس شورای اسلامی در بعد نظارتی را مورد سوال و بازخواست قرار دهند تا به بهانه های مختلف ظرفیت های نظارتی مجلس را تضعیف کنند. اگر ظرفیت های نظارتی مجلس تضعیف شود، همه آسیب می بینند و حتی دستگاه‌های اجرایی هم آسیب می بینند.  

راستینه اظهار داشت: اگر عده ای در برخی از مسائل به نقش نظارتی مجلس شورای اسلامی ایراد میگیرند، از چند دسته خارج نیستند؛ این افراد یا با شرح وظایف مجلس آشنا نیستند، یا نظارت‌های میدانی نمایندگان برای نظارت بر نحوه انجام وظایف قانونی دستگاه‌های اجرایی را برنمی‌تابند و یا جریانی هستند که تحت یک شبکه سازماندهی شده همواره تلاش می‌کنند که نسبت به تضعیف ارکان نظام اقدام کنند.  

وی گفت: رئیس جمهوری که در ماشین تشریفاتی خود نظارت می کند با رئیس جمهوری که میان مردم می‌رود و از نزدیک با وضعیت آشفته مردم آشنا می‌شود و مشکلات آنان را از نزدیک می بیند، مساوی نیست.  

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:  نمایندگانی که نظارت و اقدامات میدانی نمی‌کنند، قطعاً با نمایندگانی که برای دیدن وضع مردم به میدان می‌روند، برابر و یکی نیستند. همه باید به نقش نظارتی مجلس احترام بگذارند.  

انتهای پیام

کد خبر 7804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یعقوب ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 0
    عکس نگیرین