کد خبر 7810
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵

موحد:

تورم و گرانی های افسارگسیخته با شعارهای دولت فاصله زیادی دارد

تورم و گرانی های افسارگسیخته با شعارهای دولت فاصله زیادی دارد

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس گفت: برخی تصمیمات نادرست درسطح وزارتخانه ها و سازمان ها نه تنها به عملی شدن شعارهای رئیس جمهور کمکی نکرده بلکه فشار را به مردم بیشتر کرده است.

به گزارش  خبرنگار نمایندگان ما،  سید محمد موحد نماینده مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) ضمن قرائت فرازی از زیارت عاشورا، در نطق میان دستور خود گفت: ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش را تسلیت عرض کرده و درگذشت عده کثیری از هموطنان در سیل اخیر کشور را به محضر ملت شریف و صبور ایران اسلامی عرض تسلیت و تعزیت دارم.

وی افزود: در شرایط کنونی و با عنایت به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تمدن سازی و توسعه متوازن و توجه به معیشت عموم به ویژه  طبقات آسیب‌پذیر، شایسته است دولت  با جدیت تمام در برنامه‌ریزی اقتصادی اهتمام ورزد و با رویکردی جهادی و انقلابی در تراز شعار دولت، نسبت به گره گشایی از مشکلات مردم، مهار تورم طاقت فرسا و افسارگسیخته اقدامی عاجل به عمل آورد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کهکیلویه و بویراحمد در مجلس  یازدهم با اشاره به سفر مسولان به حوزه انتخابیه اش، تاکید کرد: لازم است از سفر ریاست  مجلس و روسای کمیسیون های انرژی، کشاورزی، صنایع و عمران و همچنین مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس، رئیس بنیاد مستضعفان، رئیس بنیاد مسکن، روسای سازمان های امور عشایر و منابع طبیعی به استان و شهرستان های حوزه انتخابیه تشکر کنم، امیدوارم هرچه سریعتر آثار مثبت این سفرها دیده شود.

موحد ادامه داد: حوادث سیل اخیر ضمن داغدار کردن خانواده های بسیاری در سطح کشور، تاکنون به زیرساخت های ۴ شهرستان کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده خسارت های زیادی وارد کرده است. متاسفانه هنوز آثار سیلاب سال گذشته در حوزه انتخابی پابرجا مانده و دولت به تعهدات خود عمل نکرده است که سیل جدید از راه رسید و خسارات را صدچندان و بر اساس برآورد اولیه، قریب  هزار میلیارد تومان خسارت و امکانات عمومی، باغات، کشتزارها، فعالین بخش کشاورزی و دامداری و اموال شخصی مردم استان تحمیل کرده است.

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس  با بیان اینکه مردم از عملی نشدن  وعده جبران خسارات سیل قبلی، دلخور و نگران هستند، مطرح کرد: ضمن تشکر از دستگاه‌های امدادرسان، سپاهیان عزیز، ارتشیان دلاور، بسیجیان قهرمان؛ از دولت انتظار می‌رود امکانات و نیازمندی های مردم را به صورت فوری به استان گسیل دارند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس با انتقاد از گرانی اقلام مصرفی مردم مطرح کرد: آقای رئیس جمهور؛ تورم و گرانی های افسار گسیخته با مرامنامه و شعارهای دولت مردمی فاصله زیادی دارد و صد البته کارهای بزرگ را آدمهای بزرگ انجام می دهند؛ اما متاسفانه برخی اقدامات در سطح وزارتخانه ها و سازمان ها نه تنها به عملی شدن شعارهای رئیس جمهور کمکی نکرده است؛ بلکه با بی برنامه گی و تصمیمات نادرست فشار را به مردم بیشتر کرده، غافل از اینکه مردم بیش از این تحمل فشار گرانی و تورم را ندارند؛ لازم است رئیس‌جمهور محترم چاره های اندیشد.

وی با اشاره به اهم مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه، خاطرنشان کرد:آقای محرابیان وزیر نیرو؛ بهترین و مهمترین راه برون رفت از بحران کم آبی و اشتغال جوانان حوزه انتخابیه ام، احداث سد آبریز است که خواسته به حق و قطعی موکلین بنده است که متاسفانه برخی با تبلیغات منفی و دادن اطلاعات و آدرس های غلط سعی در تشویش اذهان عمومی دارند؛ از طرفی علیرغم کسب مجوزهای لازم، در راه اجرایی شدن آن تعلق ایجاد شده است، انتظار می رود که با نگاه واقع بینانه و کارشناسی، مراحل اجرایی آن شتاب گیرد و مردم حوزه انتخابیه از حق مسلم خود بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه متاسفانه سهم استان از بارش ها و منابع آبی فقط سیلاب است و تخریب زیرساخت ها، ادامه داد: احداث چنین شرایطی با تخفیف ۱۳۵ میلیون متر مکعب آب می تواند سیلاب ها و روان آب ها را در خود جای داده و مهار کند، اما تعلل وزارت نیرو و شخص وزیر جای سوال است؛ در صورت نیاز برخی پشت پرده های کم توجهی این وزارتخانه را افشا خواهم کرد باید خواب راحت نداشت که بسیاری از طرح های مورد مطالعه یا اجرای آب استان وارد دهه دوم و سوم شده است؛ اما اکثرا به ۵۰ درصد پیشرفت هم نرسیده اند.

انتهای پیام

کد خبر 7810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =