کد خبر 7854
۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵

ذاکر:

عرصه جهانی و به‌روز دین کار بسیار سخت و مهمی است

عرصه جهانی و به‌روز دین کار بسیار سخت و مهمی است

نماینده مردم ارومیه در مجلس ضمن تأکید بر اینکه نماز جمعه باید برای مردم به دانشگاه و مرکز بصیرت‌افزایی تبدیل شود، از علل حمله دشمن به نماز جمعه گفت.

به گزارش نمایندگان ما، حجت‌الاسلام سیدسلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی درباره اهمیت تبیین جایگاه نماز جمعه و ائمه جمعه و تاکید رهبر انقلاب نسبت به این موضوع اظهار داشت: مقام معظم رهبری از ابتدا نسبت به هر موضوع سفارش‌های حکیمانه‌ای داشته اند، ایشان در سال های قبل نیز پیام هایی خطاب به ائمه جمعه و درباره نماز جمعه صادر فرمودند.  

وی افزود: این بار، پیام های مذکور تفصیل بیشتری دارد. باید به این نکته دقت کرد که علت مفصل بودن سخنان رهبر انقلاب خطاب به ائمه جمعه قرارگرفتن در گام دوم انقلاب و با توجه به مطالبات مردم، جوانان و آینده کشور و مبانی دقیق قرآن، دین و خواسته های به‌روز جوانان است و این شرایط اقتضا می کند که رهبر انقلاب توصیه هایی را برای تبیین اهمیت این موضوع داشته باشند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه ائمه جمعه وظیفه سنگینی در تبیین مبانی موضوعات دینی برعهده دارند، تصریح کرد: آن ها باید به جهت اینکه مبلغ دین هستند باید موضوعات دینی را به صورت به‌روز، فناورانه و جهانی به مردم عرضه کنند. باید تاکید کرد که این ویژگی خاص یک مبلغ دین و امام جمعه به عنوان نماینده رهبر انقلاب است.

وی ادامه داد: عرصه جهانی و به‌روز دین کار بسیار سخت و مهمی است و در این راستا، نیاز به بازنگری داریم که آیا توانستیم دین را به‌روزرسانی کنیم که از طرفی به دین ضربه وارد نشود و از طرفی هم به نیازهای جوانان و خواسته های مردم و اداره حکومت پاسخ دهد.

حجت‌الاسلام ذاکر گفت: در همین راستا هم رهبر انقلاب روش های مختلف را بیان کردند و هم اهمیت قضیه و هم مطالبات جوانان را بیان می کنند. علی الخصوص اینکه محور حرکت در استان ها محور وحدت آفرین و محوری که بتواند پاسخگوی مطالبات علمی ـ فکری و شبهات باشد.

وی افزود: اکنون شبهه در مسائل مختلف افزایش یافته است و مکاتب مختلف مانند پلورالیسم، سکولاریسم، اومانیسم و سایر مکاتب باید برای مردم توضیح داده شود و مردم دریابند که کدام مکتب منطقی‌تر است. تبیین موضوع مذکور نیاز به این دارد که نماز جمعه به دانشگاه، مرکز بصیرت‌افزایی و قرارگاه فرهنگی برای مردم تبدیل شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس تصریح کرد: این کار نیازمند آن است که ائمه جمعه ظرفیت خود را افزایش داده و مردم را در اطراف خود جمع کنند و سعی کنند تا طرفداران نظام را افزایش بدهند. البته آن ها باید به گونه ای رفتار کنند که همه دستگاه های اجرایی به این جایگاه اعتماد داشته باشند و آن را از دست ندهند.

وی با تاکید بر شجاعت ائمه جمعه برای حل مشکلات مردم تاکید کرد: شجاعت ائمه جمعه در حل مشکلات بسیار اهمیت دارد. به ویژه هنگامی که مسئولان استانی نتوانند مشکلات را حل کنند. اما، ائمه جمعه با شجاعت خود که ناشی از مبانی دینی و حرکت حکیمانه در تنویر افکار عمومی و آرامش بخش بودن تاثیر بسیاری دارد.

این نماینده مردم در مجلس درباره علت ایجاد شبهه توسط دشمنان درباره جایگاه نماز جمعه خاطرنشان کرد: دین ما دین پیامبری و ائمه اطهار است و حضرت امام زمان (عج) صاحب دین است.  با توجه به غیبت حضرت حجت روحانیت به ویژه ائمه جمعه می توانند با هدایت رهبر انقلاب به عنوان نایب امام زمان نقش مهمی در تبلیغ دین داشته باشند. اگر آن ها بتوانند دین را به ایشان تحویل بدهند، نیازمند آن است که مردم را آگاه کنیم و دین را برای آن ها تبیین کنیم.

وی ادامه داد: دین خواهان سعادت دین و دنیاست و می تواند به شبهات مردم به خوبی پاسخ بدهد.  ائمه جمعه می توانند با تبیین دین برای جوانان مردم مانع از انحراف جوانان می شود و به افکار مسموم توجهی نمی کنند.  در واقع، علت عصبانیت دشمن از ائمه جمعه و نماز جمعه حضور ائمه جمعه در همه استان های کشور است. چرا که با تبیین دین برای مردم به ویژه جوانان مانع از عملی شدن نقشه های دشمن علیه مردم می شوند.  

حجت‌الاسلام ذاکر، امتیاز جمهوری اسلامی را مستقل و مستغنی‌بودن از لحاظ قدرت سیاسی، اقتصادی و به ویژه در حوزه فرهنگی دانست و تصریح کرد: این استقلال از اینجا حاصل می شود و دشمن حملات خود به تریبون نماز جمعه را تشدید می کند. به همین دلیل، امام جمعه ای که در کنار کار فرهنگی برای حل مشکلات مردم نیز تلاش می کند بیشتر تحت هجمه دشمنان قرار می گیرد.

نماینده ارومیه در مجلس گفت: البته در این میان، امام جمعه ای هم وجود دارد که نقش کمتری دارد و طبیعی است که دشمن همچون یک شکارچی مردم را فریب داده و آن ها را به تفکر غرب تحویل بدهد. لذا، نقش ائمه جمعه اهمیت بسیاری دارد و ائمه جمعه باید بتوانند نقش خود را به خوبی انجام بدهند.

منبع: فارس

انتهای پیام

کد خبر 7854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =