کد خبر 7873
۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶

حسینی کیا:

تفاوت قیمت سمند و تیبا با خودروهای جایگزین آن‌ها در برخی موارد بیش از ۱۵۰ میلیون تومان است

تفاوت قیمت سمند و تیبا با خودروهای جایگزین آن‌ها در برخی موارد بیش از ۱۵۰ میلیون تومان است

عضو کمیسیون صنایع و معادن می‌گوید خودروسازان با توقف خط تولید سمند و تیبا به جای ارتقا کیفیت به دنبال کاهش زیان خود با معرفی خودروهای جایگزین هستند

به گزارش نمایندگان ما، سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره توقف خط تولید خودروهایی مانند تیبا و سمند و جایگزین کردن خودروهای مذکور با شاهین، هایما و... گفت: از آنجاکه خودروهایی مانند تیبا، ساینا و... توسط اقشار کم درآمد و متوسط جامعه استفاده می‌شود، قیمت خودروهای جایگزین آن‌ها نیز باید به گونه‌ای باشد که این قشر توانایی خرید داشته باشند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: تفاوت قیمت سمند و تیبا با خودروهای جایگزین آن‌ها در برخی موارد بیش از ۱۵۰ میلیون تومان است درحالیکه بسیاری از خریداران خودرو برای خرید خودروهای معمولی نیز ناچار به دریافت وام یا قرض از دیگران هستند بنابراین خرید خودروهای در نظر گرفته شده به عنوان جایگزین تیبا و سمند برای آن‌ها ممکن نخواهد بود.

وی ضمن تاکید بر ضرورت تجدید نظر در تعیین خودروهای جایگزین تیبا و سمند، اضافه کرد: باید علاوه بر تامین نیاز این اقشار در تولیدات داخلی، بستر مناسب برای تامین نیاز آن‌ها از طریق واردات با تعرفه پایین نیز تامین شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: به نظر می‌رسد خودروسازان با توقف خط تولید سمند و تیبا به جای ارتقا کیفیت به دنبال کاهش زیان خود با معرفی خودروهای جایگزین هستند.

منبع: خانه ملت 

انتهای پیام

کد خبر 7873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =