کد خبر 7930
۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹

موسوی:

افسوس که امروز شعر ناب، سایه ارغوانی اش را از دست داد

افسوس که امروز شعر ناب، سایه ارغوانی اش را از دست داد

سخنگو و عضو هیات رئیسه مجلس در پیامی به مناسبت درگذشت امیرهوشنگ ابتهاج متخلص به «سایه»، این شاعر فقید کشور را مامن شعر توصیف و تصریح کرد: و چه افسوس که امروز شعر ناب، سایه ارغوانی اش را از دست داد.  

به گزارش نمایندگان ما، در متن پیام سید نظام‌الدین موسوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که روز چهارشنبه انتشار یافته، آمده است: دریغا که سایه از سر شعر ایران رفت... سایه ای که  اهالی شعر و ادب در آن آرامش‌می یافتند. از هنگامه سرزدن سپیده در خاک این مملکت تا امروز.

وی افزود: زنده یاد هوشنگ ابتهاج همچون تخلص شعر ی خود، «سایه بودن» را آرزو داشت. گردآوردن همه اهالی شعر زیر درختی که سایه اش مامن  باشد برای خفتگان و بیداران...

سخنگو و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در این پیام تسلیت تصریح کرد:‌ چنانکه در آغازین روزهای  انقلاب محمدرضا لطفی و حسین علیزاده و کامکارها و جمعی از جوانان پرشور را در خانه اش گرد آورد و بانی طنین انداز شدن نوای چاوش در هر کوی و برزن شد. «ابتهاج» چنان قامت رشیدی در شعر داشت که شاعران به سایه ارغوانی  او پناه می‌بردند و اگرچه فراز و فرود روزگار هر بار از سویی "سایه" را نشانه گرفت و بسیاری تلاش داشتند تا او را مقابل کشور و مردمش قرار دهند  اما سایه چنان مقاوم بود که هیچگاه سرخم نکرد  تا دشمنان مجال یابند.

وی افزود: سایه، مامن شعر بود. و چه افسوس که امروز شعر ناب، سایه ارغوانی اش را از دست داد.  

موسوی تصریح کرد:‌ اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده آن مرحوم، علاقه مندان و تمام اهالی شعر و ادب از خداوند شادی روح آن بزرگمرد شعر ناب و اصیل  را خواستارم.

امیرهوشنگ ابتهاج متخلص به «سایه» شاعر و پژوهشگر نامدار ایران روز چهارشنبه ۱۹ مرداد ماه در ۹۴ سالگی درگذشت.

مرحوم ابتهاج اواخر تیر ماه به دلیل نارسایی کلیوی در بیمارستانی در شهر کلن آلمان بستری و تحت درمان بود.

انتهای پیام

کد خبر 7930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =