کد خبر 1995
۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷

حاجی پور:

علامه حسن زاده آملی مشعل فروزان تفکر ناب اسلامی است

علامه حسن زاده آملی مشعل فروزان تفکر ناب اسلامی است

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، آیت الله حسن زاده آملی را مشعل فروزانی در راه تبیین و روشنگری حقایق و تفکر ناب اسلامی و تشیع علوی دانست.

به گزارش نمایندگان ما، رضا حاجی پور نماینده مردم آمل در نشست علنی روز یکشنبه در پی رحلت آیت الله حسن حسن زاده آملی بیانیه‌ای به این شرح قرائت کرد: روح بلند و ملکوتی عارف ربانی و صمدانی، بحرالعلوم حضرت آیت الله علامه حسن زاده آملی در جوار ارواح مقدسه انبیاء، اولیاء و مرادش حضرت اباعبدالله الحسین(ع) آرام گرفت. عالمی وارسته که در طول حیات پربرکتش تالیفات فراوانی از خود به یادگار گذاشت و شهرت علمی و دین مداری‌اش تا فراسوی مرزهای میهنمان سایه انداخت و انوار تابناکش روشنی بخش محافل علمی عدیده ای در جهان تشیع گردید.

این بیانیه افزود: علامه فقید حضرت آیت الله حسن زاده آملی با چندین دهه مجاهدت در عرصه دینی و علمی، مشعل فروزانی در راه تبیین و روشنگری حقایق و تفکر ناب اسلامی به ویژه اندیشه منور تشیع علوی بود که عاشقان و تربیت یافتگان مکتب آن فقید سعید، یقینا ادامه دهندگان راه آن مجاهد فی سبیل الله در عرصه علم و دین خواهند بود.

این بیانیه خاطرنشان کرد: با تسلیت و تعزیت به ساحت مقدس آقا امام زمان(عج) و مقام عظمای ولایت و ملت بزرگ ایران و شما نمایندگان ملت ایران در خانه ملت، مردم شهر شهرستان هزارسنگر آمل و عاشقان و مریدان آن حضرت برای روح بلند آسمانی آن عالم ربانی، اعتلای منزلت و هم نشینی در جوار آقا اباعبدالله الحسین(ع) و شهدای دشت خونبار کربلا را از درگاه باری تعالی و صبر و اجر برای بازماندگان و بیت مکرم آن مرحوم مسألت داریم.

علامه حسن زاده آملی روز شنبه سوم مهر پس از طی یک دوره سخت بیماری دیده در ۹۳ سالگی از جهان فرو بست و پیکر ایشان پس از اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و تشییع باشکوه در شهر آمل، در روستای زادگاهش به خاک سپرده شد.

انتهای پیام

کد خبر 1995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =