کد خبر 7972
۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸

امیرآبادی:

نبود تضمین کافی و عدم شفافیت غرب دلیل طولانی شدن مذاکرات است

نبود تضمین کافی و عدم شفافیت غرب دلیل طولانی شدن مذاکرات است

نماینده مردم قم در مجلس گفت:‌ مسئله ای که موجب طولانی شدن مذاکرات شده است نبود تضمین کافی و عدم شفافیت غرب می باشد.

به گزارش نمایندگان ما، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز بیست و دوم مردادماه در نشست صمیمی با مدیران رسانه های استان قم گفت: وضعیت مذاکرات به شکلی است که ایران تا کنون حسن نیت خود را ثابت کرده است ولی طرف آمریکایی در خصوص مسایلی همچنان غیرشفاف عمل می کند.

وی افزود: مشکلاتی که امروز صنایع ما با آن درگیر هستند و مرتبط به مشکلات برجامی است، نزدیک به ۱۰ تا ۱۵ درصد است. چون امروز که نفت ما در مقداری که اعلام شده فروش می رود و باید تلاش کنیم که به هدفگذاری رشد هشت درصدی اقتصادی برسیم که اگر با اثرگذاری درست توافق و بهره مندی از آثار اقتصادی آن، قطعا این رشد اقتصادی گسترده خواهد بود و مطمنا سد محکمی در مقابل تورم خواهد بود.

وی تصریح کرد: در این عرصه همچنین پیشنهاد هایی مثل آغاز توافق از ۱۳۵ روز بعد از امضا که به آبان ماه و زمان‌ انتخابات کنگره خواهد رفت و بحث ضمانت یکساله که ایران می خواهد ۲ ساله بشود مطرح است.

امیرآبادی بیان کرد: سپاه پاسداران چالش اصلی مذاکرات نیست و اصلا به عنوان چالش نمی توان از آن نام برد و بزرگترین مسئله پیشرو ضمانت جهت انجام تعهدات می‌باشد. زیرا این تعهدات باید به شکلی باشد که ایران بتواند از منافع اقتصادی آن بهره مند شود.

انتهای پیام

کد خبر 7972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =