کد خبر 7975
۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹

سنگدوینی:

برای توسعه همه جانبه باید از سرمایه گذار و سرمایه گذاری حمایت شود

برای توسعه همه جانبه باید از سرمایه گذار و سرمایه گذاری حمایت شود

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی از اجماع نمایندگان استان های شمالی گلستان، مازندران و گیلان برای اکتشاف نفت و گاز از دریای خزر خبر داد.

به گزارش نمایندگان ما، رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی امروز در نشست با خبرنگاران و اصحاب قلم و رسانه با بیان اینکه استان گلستان در حوزه انرژی از امن ترین مناطق کشور است، ادامه داد: اگر بتوانیم گاز و نفت را از دریای خزر استخراج کنیم، به طور یقین اتفاقات خوبی در توسعه، عمران و آبادانی این استان و سایر استان های شمال شاهد خواهیم بود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عمق دریای خزر نسبت به عمق دریای جنوب بیشتر می باشد و تجهیزات مدرن و جدیدی برای اکتشاف نفت و گاز در مناطق شمالی نیاز است، تصریح کرد: نمایندگان استان های شمالی گلستان، مازندران و گیلان به طور جدی در فراکسیون مربوطه پیگیر این مهم هستند تا عملیات اکتشاف در دریای خزر و شمال کشور نتیجه مثبت داشته باشد.

وی با بیان اینکه هنوز وزارت نفت نسبت به وجود ذخایر نفتی و گازی در شمال کشور اطمینان حاصل نکرده است، توضیح داد: عملیات انجام شده در استان گلستان در حد اکتشاف نفت و گاز است که اگر در این جستجو به نتایج مثبت برسیم به طور یقین سود ناشی از این کشف عاید کل استان گلستان خواهد شد.

سنگدوینی در بخش دیگر سخنان خود از عقب ماندگی استان گلستان در ذخیره سازی سوخت و انرژی سخن گفت و افزود: استان‌های شمالی در فصل سرما و زمستان در تأمین سوخت و به خصوص گاز طبیعی دچار مشکلاتی می‌شوند که اگر ذخیره سازی درست انجام شود این مشکل رفع می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه تکمیل مخزن قزل تپه در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: این مخزن در صورت تکمیل کمک بسیار بزرگی را برای ذخیره سازی انرژی به خصوص گاز طبیعی در استان گلستان خواهد کرد.

وضعیت بد معیشت و اشتغال مردم

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در بخش دیگر سخنان خود با انتقاد از وضعیت نامناسب معیشت و اشتغال مردم، گفت: مردم در شرایط بسیار سختی به سر می برند و دهک‌های پایین جامعه نیز در مضیقه هستند و در حال حاضر قشر کارمند هم نمی‌توانند زندگی خود را با یک شغل اداره کنند.

وی با اشاره به اینکه استان گلستان با دارا بودن نعمت های فراوان خدادادی، بسیار فقیر است و حتی آب مناسب برای شرب ندارد، افزود: برای توسعه همه جانبه باید از سرمایه گذار و سرمایه گذاری حمایت شود. باید بپذیریم که در این حوزه بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم و با توجه به اینکه استان گلستان تولید کننده بسیاری از محصولات استراتژیک کشاورزی کشور است زیبنده نیست که در چنین شرایط سختی باشد.

سنگدوینی با تاکید بر اینکه هشت هزار میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران توسط دولت پرداخت شده است، یادآور شد: مطالبات کلزاکاران نیز پرداخت شده است یا طبق برنامه در حال پرداخت می باشد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف دولت بحث اشتغال است که اگر راهکار اساسی برای آن با بهره مندی واقعی از توان بخش خصوصی ارائه شود، مشکل معیشت هم حل می شود، خاطر نشان کرد: مردم از گرانی‌ها گلایه دارند و مجلس و دولت نیز همه تلاش خود را برای رفع این معضل بکار بسته‌اند.

تکمیل بخشی از راه آق قلا به بندر ترکمن تا پایان امسال

نماینده گرگان و آق‌قلا به مشکلات موجود در حوزه راه استان گلستان اشاره کرد و توضیح داد: عملیات راهسازی در چند حوزه از قبیل آق‌قلا به بندر ترکمن، آق‌قلا به گنبد کاووس، آق‌قلا به اینچه‌برون و کمربندی گرگان در حال انجام است.

وی با تأکید بر اینکه یک لاین از محور آق‌قلا به بندرترکمن تا پایان امسال به پایان می رسد و روشنایی کمربندی گرگان نیز تا شهریورماه سالجاری تکمیل می‌شود، افزود: تعریض محور آق‌قلا به اینچه‌برون نیز در حال انجام است و برای محور آق قلا به گنبدکاووس نیز ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که علاوه بر اصلاحات در برخی بخش‌ها، حدود ۲۰ کیلومتر از این مسیر نیز عملیاتی می شود.

گرگان زیرساخت‌های جذب توریست را ندارد

رمضانعلی سنگدوینی در بخش پایانی سخنان خود به مشکلات موجود در حوزه گردشگری استان اشاره کرد و گفت: استان گلستان در صنعت گردشگری بسیار ضعیف است و چیزی برای ایجاد انگیزه اقامت بلند مدت توریست در این استان وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه جذب توریست زیرساخت های لازم را می خواهد، خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات مهم سفر ریاست جمهوری، دستور آماده سازی ۲۲ هکتار از جزیره آشوراده برای این منظور بود که متأسفانه تاکنون جواب لازم را از سازمان محیط زیست نگرفته ایم.

نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه در هیچ کجای دنیا، صنعت گردشگری به این شکل عمل نمی کند، افزود: هر کدام از نمایندگان که از کمیسیون فرهنگی و سایر کمیسیون‌ها به گلستان می آیند، باور نمی کنند که استان ما تا این اندازه فقیر است.

وی با تأکید بر اینکه بهترین تصمیمات سفرهای ریاست جمهوری برای استان گلستان بود، تصریح کرد: تاکنون نتوانسته ایم مشکلات هتل های مناطق ناهارخوران و یا سایر مناطق استان را مرتفع کنیم و در مجموع باید بگوئیم که هنوز سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در استان احساس امنیت نمی کند و برای رفع این معضل نیازمند عزم جدی همه مسئولان و تعامل بین دستگاهی هستیم.

انتهای پیام

کد خبر 7975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =