کد خبر 8076
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰

سبزی:

تجویز نسخه های لیبرالی حکمرانی پاسخگو نیست

تجویز نسخه های لیبرالی حکمرانی پاسخگو نیست

نماینده مردم ساوه در مجلس گفت: بعد از ۴۳ سال هنوز مدل حکمرانی بومی متناسب با فرهنگ و اقلیم جغرافیای خودمان طراحی نکرده ایم؛ امروز تجویز نسخه های لیبرالی و غیربومی پاسخگو نیست باید نسخه بومی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، محمد سبزی نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(سه شنبه) در نطق میان دستور گفت: از مردم ولایتمدار ایران اسلامی مخصوصا شهرها و روستاهای ساوه و زرندیه تشکر می کنم که بعد از دوسال محدودیت های کرونایی امسال پرشورتر از هر سال خمیه عزای سید سالار شهیدان اباعبدالله الحسین را بر پا کردند و بدا به حال چهره منفوری که روز عاشورا با سوء استفاده از رأفت اسلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی با بیانیه ننگین خود نقطه تاریک دیگری بر کارنامه سیاه خود افزود و به فتنه گران هشدار می دهیم دست از شیطنت بردارید که مردم آزموده را آموزدن خطا است.

وی ادامه داد: ضمن خداقوت به تیم مذاکره کننده اعلام می کنیم فرمایشات مقام معظم رهبری را نصب العین خود قرار دهید، حقوق ملت را در نظر گرفته، از موضع عزت و اقتدار عمل کنید که مردم هم پشتیبان شما است ما ملت امام حسینیم.

سبزی با گرامیداشت یاد شهدای هفته دولت گفت: از ریاست جمهور و دولت خدمتگذار بابت همه زحمات و تلاش های شبانه روزی که انصافا در مدت یکسال گذشته توفیقات مهمی در زمینه های مختلف داشته اند تشکر می کنم اما با وجود این زحمات هنوز مسائل پیچیده و بعضا بغرنج در جامعه حل نشده است.

وی ادامه داد: دغدغه به جای بازنشستگان در مورد افزایش حقوقشان، عدم اجرای رتبه بندی معلمان، تبعیض در حقوق پرداخت ها که ریاست جمهوری هم بارها عنوان کرده است. به عنوان مثال معلمان شریف غیر انتفاعی، کارکنان ثبت احوال و ثبت اسناد با وجود اینکه مراکز حساسی هستند، مراکز آموزش فنی و حرفه ای با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت این مراکز، کارکنان میراث فرهنگی حقوق ناچیزی دریافت می کنند فیش های حقوقی آنها را می بینیم شرمنده می شویم، این مشکل از کجا است؟

نماینده مردم ساوه در مجلس گفت: به نظر می رسد حلقه مفقوده حکمرانی مبتنی بر تعالیم اسلامی است امروز تجویز نسخه های لیبرالی و غیربومی پاسخگو نیست باید نسخه بومی داشته باشیم، مگر مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان نفرمودند بروید سند راهبردی صنعت، معدن، کشاورزی طراحی کنید. حضرت آقا در یکی از سخنرانی هایشان فرمودند اینکه ما در همان ساختمانی که آن طاغوت حکمرانی می کرد حکمرانی کنیم، مثل او هم عمل کنیم که نشد ما با او فرقی نداریم روش مان باید با روش بندگان شیطان متفاوت باشد.

وی اظهار داشت: ما بعد از ۴۳ سال هنوز مدل حکمرانی بومی متناسب با فرهنگ و اقلیم جغرافیای خودمان طراحی نکرده ایم. حضرت آقا از ضرورت تحول در همه بخش های حکمرانی کشور سخن فرمودند، در تاریخ ۲۱ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ فرمودند مقصود ما از تحول ایجاد یک حرکت جهشی و جهادی در همه بخش های اداره کشور و همه بخش های حکمرانی کشور و به طور خلاصه حفظ و تقویت اصول و خطوط انقلاب و نو آوری در شیوه ها، روش ها و کارکردها جزو مسلمات این دوره انقلاب اسلامی است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: برای گام دوم نظریه تحول مدنظر مقام معظم رهبری کدام است؟ الگوی تحول چیست؟ آیا الگوی مردمی و همیارانه مدنظر است؟ فرمودند وقتی انقلاب تشکیل شد هدف های بزرگی داشت، تبدیل حکمرانی فردی و استبدادی به حکمرانی مردمی.

وی ادامه داد: حضرت امام راحل نیز از همان ابتدای پیروزی انقلاب نهادهای مردمی را ایجاد کردند. امروز با تدبیر حکیمانه حضرت آقا برای تربیت حکمرانان مدرسه حکمرانی شهید بهشتی تاسیس شده که لازم است همه دستگاه های حاکمیتی توجه ویژه ای داشته باشند.

انتهای پیام

کد خبر 8076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =