کد خبر 8109
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴

مولوی در نطق میان دستور:

عدم قاطعیت مجلس از معضلات اجرای عدالت واقعی است

عدم قاطعیت مجلس از معضلات اجرای عدالت واقعی است

نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: معضلاتی در اجرای عدالت واقعی وقفه ایجاد کرده است. عدم قاطعیت مجلس یکی از این معضل ها است، بررسی عملکردها بیانگر این است که قوانین برجا مانده در دستورالعمل ها، اسناد بالادستی و سند توسعه ای حاصل چشم پوشی مجلس و نمایندگانی است که بر خطاهای وزیر و دولت با اغماض گذشته اند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، محمود مولوی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز(چهارشنبه ۲۶ مرداد)  در نطق میان دستور خود گفت: حضرت علی(ع) فرموده اند خداوند سبحان عدالت را در خلقت، در زندگی و در معاد معیار حق از باطل قرار داد تا انبیا و اولیای خداوند آن را راهبرد رسالت خود قرار دهیم، تا جایی که عدالت ارزشمندترین، اساسی ترین عنصر انسانی و مدیریتی است، عدالت تخصیص بردار نیست، عدالت شاخصی عام المنفع است که به تکامل جامعه کمک می کند.

وی ادامه داد: ما باید هم عادل باشیم و هم عدالتخواه، قانونی که در معیار عدالت حرکت نمی کند سیاستی که در راستای عدالت نیست و مسئولی که با گفتار، رفتار و کردار در جاده عدالت حرکت نمی کند در نظام اسلامی و در حکومت اسلامی جایگاهی ندارد.

نماینده مردم آبادان در مجلس تاکید کرد: بررسی عملکرد دولت ها بیانگر این است که ما در اجرای عدالت واقعی اما و اگرهای فراوان داریم، با همه قوانین و مقررات و اسناد بالادستی بعضا در کوچه و پس کوچه های عدالت گرفتار می شویم، نگاهی به چشم انداز ۲۰ ساله بیاندازید ببنید کدام شاخص ها محقق شده است؟ جز شاخص علم در بقیه شاخص ها ما هنوز عقب ماندگی هایی داریم. این را از این جهت مطرح کرده ام که نگران راهبرد جدید نظام هستیم. بیانیه گام دوم به عنوان یک راهبرد اساسی مبادا سرنوشت این افق ۲۰ ساله را پیدا کند و ما را از عدالت به دور کند.

این نماینده مجلس گفت: چهار موضوع اساسی به عنوان معضل مجلس و دولت را در اجرای عدالت واقعی وقفه ایجاد کرده است. عدم قاطعیت مجلس یکی از این معضل ها است، بررسی عملکردها بیانگر این است که قوانین برجا مانده در دستورالعمل ها، اسناد بالادستی و سند توسعه ای حاصل چشم پوشی مجلس و نمایندگانی است که بر خطاهای وزیر و دولت با اغماض گذشته اند.

مولوی اظهار داشت: مجلس باید با تمام وجود از اهرم های نظارتی خوداستفاده کند، تذکر، سوال، تحقیق و تفحص، موضع گیری به موقع وظیفه ذاتی مجلس است و رنگ و بوی دخالت در عزل و نصب ندارد. دومین موضوع که مجلس و دولت را درگیر کرده و نیاز به اصلاح دارد ساختار ناصحیح بودجه است. عدم تمایز بین برنامه و بودجه، ارائه همزمان برنامه و بودجه در صحن مجلس، مجلس را هم دچار مشکل کرده است، باید برنامه ای را در جایی و بودجه را با اعداد و ارقام در مجلس بررسی کنیم غیر از این باشد احکام اکثرا مبهم و در اجرای عدالت کمکی به ما نخواهد کرد، وقت مجلس را هم می گیرد.

وی افزود: سومین موضوع عدم شفافیت در مدیریت کشور است، فقدان شفافیت، عدم مسئولیت پذیری می آورد، فقدان شفافیت عدم پاسخگویی دارد و باعث کاهش سرمایه های اجتماعی خواهد شد. الان تورم بیداد می کند، بازار کمر مردم را شکسته است واقعا چه کسی پاسخگو است شفاف مطرح کنند.

این نماینده مجلس مطرح کرد: موضوع آخر انتصابات غلط است، انتصابات غلط بدون رعایت شاخص و اهلیت، بدون توجه به تخصصی و تجربه کمر استان ها به خصوص استان های مرزی و محروم را شکسته است اگر نیازی به تخصص وتجربه نیست، واحدهای تخصصی دانشگاه را در منابع انسانی حذف کنید قرار نشد هرکسی استاندار و مدیر شود. لذا انتصاب افراد شایسته که دارای اهلیت هستند جز اوجب واجبات است.

نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: خوزستان نمونه بارز این بدبختی ها است چندین سال استانداران خوزستان، خوزستان را نابود کرد و از این تریبون به استاندار تذکر می دهم استان سند توسعه ندارد برگرد و با برنامه کار کن، ما تا الان هیچ برنامه عملی ندیده ایم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: خاندوزی، فاطمی امین و سعید محمد به آبادان سفر کردید، نتیجه سفر شما کاملا هیچ بود ولی مردم آبادان و خرمشهر می دانند سه ره آورد داشت اخراج ۱۴۰ کارگر از مبادی ورودی، تشدید اختلاف بین گمرک، بنادر و مناطق آزاد و سردرگمی سرمایه گذارانی که در شهرک های صنعتی منتظر تصمیم شما بودند. این چه سفری است؟ اگر برنامه ای ندارید و قرار نیست کاری انجام دهید، حضرت عباسی هزنیه بر دست مردم آبادان و خرمشهر نگذارید ما خسته از پذیرایی نیستیم ما خسته از مهمان نوازی نیستیم اما دروغ، کذب و فریب جدا نفرت داریم.

انتهای پیام

کد خبر 8109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =