کد خبر 8175
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱

سعیدی:

معلمان خرید خدمت در قالب طرح ساماندهی کارکنان دولت تبدیل وضعیت می شوند

بیشترین انتفاع در به کارگیری معلمان خرید خدماتی را مؤسسات آموزشی بردند
معلمان خرید خدمت در قالب طرح ساماندهی کارکنان دولت تبدیل وضعیت می شوند

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس با انتقاد از اینکه بیشترین انتفاع در به کارگیری معلمان خرید خدماتی را مؤسسات آموزشی بردند، از کلید خوردن تبدیل وضعیت معلمان خرید خدمات آموزشی در قالب طرح ساماندهی کارکنان دولت خبر داد.

به گزارش نمایندگان ما، معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه انعقاد قرارداد وزارت آموزش و پرورش با معلمان خرید خدمات آموزشی، اظهار کرد: نحوه مواجهه دولت با معلمان خرید خدماتی به هیچ عنوان قابل قبول نیست و این روند باید تغییر کند.

وی با یادآوری اینکه دولت به ازای معلمان خرید خدماتی اعتباری را به مؤسسات و شرکت‌های آموزشی پرداخت و مؤسسات تنها بخشی از آن رقم را به معلمان خرید خدماتی پرداخت می‌کنند، افزود: البته با پیگیری‌های صورت گرفته به ویژه از جانب کمیسیون آموزش، دیگر مؤسسات آموزشی تمام رقم‌های دریافتی را به حساب معلمان خرید خدماتی واریز می‌کنند و دریافتی هر معلم حدود ۵ میلیون ۶۰۰ هزار تومان است.

نماینده مردم چابهار در مجلس ادامه داد: شرایط معیشتی این معلمان با پیگری‌های صورت گرفته به ویژه به لحاظ تخصیص بیمه و درصدهای پرداختی، بهتر شده است اما به هیچ عنوان رضایت بخش نیست.

بیشترین انتفاع در به کارگیری معلمان خرید خدماتی را مؤسسات آموزشی بردند

وی با بیان اینکه بیشترین انتفاع در به کارگیری معلمان خرید خدماتی را مؤسسات آموزشی بردند، تصریح کرد: تلاش دولت جدید، برچیده شدن این مؤسسات آموزشی است که اکثر آن‌ها با رابطه شکل گرفته‌اند ولی عزمی برای تبدیل وضعیت این عزیزان در دولت دیده نمی‌شود.

سعیدی با یادآوری اینکه تلاش ما این است در قالب طرح ساماندهی کارکنان دولت که در دستور کار کمیسیون اجتماعی است، وضعیت نیروهای خرید خدمات آموزشی را نیز بهبود ببخشیم، ادامه داد: به این ترتیب کار تبدیل وضعیت معلمان خرید خدمات آموزشی نیز با این طرح کیلد می‌خورد.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس تصریح کرد: به این ترتیب اگر دولت نیز عزمی برای تبدیل وضعیت این معلمان نداشته باشد با تصویب این طرح، نیروهای خرید خدمات آموزشی نیز انجام می‌گیرد و چه کسانی بهتر از معلمانی که سال‌ها تجربه کسب کرده و می‌توانند کمبود معلم در کشور را جبران کنند.

۱۵ هزار معلم خرید خدماتی بار آموزشی مناطق محروم را به دوش می‌کشند

سعیدی اضافه کرد: با توجه به اینکه بخشی از معلمان مشمول طرح ایثارگری شده و تبدیل وضعیت شدند و جمعیت حال حاضر نیروهای خرید خدمات آموزشی از ۲۲ هزار به حدود ۱۵ هزار نفر رسیده و این معلمان عمده بار آموزشی مناطق محروم را به دوش می‌کشند.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به لحاظ کیفی نیز معلمان خرید خدمات آموزشی در بسیاری از مقاطع خود را ثابت کرده و از میان ۱۰ نفری که روز معلم نیز از وزیر آموزش و پرورش لوح تقدیر دریافت کرده ۲ تن معلم خرید خدماتی بوده و در آزمون‌های علمی نیز بارها خود را ثابت کرده‌اند.

انتهای پیام

کد خبر 8175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهرام شجاعی IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    4 3
    سلام زنده نماینده باشند نماینده عزیز و دانا
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      0 4
      این عادلانه نیست چون معلمان خرید خدماتی هیچ آزمون استخدامی شرکت نکرده اند. باید هر استخدامی با آزمون عمومی باشد
    • NL ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
      1 0
      وقتی همه شرایط یکسانی ندارند چرا باید عمومی و یک شکل استخدام باشد . یکی لطف کرده برای شرایط خاص راهی گذاشته یه عده با حسادت و تفکر ناقص مانع میشن . هر کس شرایطشو‌ داره امتحان عمومی هم هست بره شرکت کنه
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    2 4
    بیشتر از این به دانش آموزان و مردم ظلم نکنید. معلمی که با ساختن سابقه و مهر و امضا و پارتی بازی در طرح نهضت و حق التدریسی و طرح امین و... وارد شدند و معلم پیمانی شدند کم نیستند. تو را خدا تمام معلمان از طریق ماده ۲۸ و آزمون همه در شرایط برابر و بدون ضریب دادن به آنها وارد آموزش و پرورش کنید.امتیاز تاهل و بومی و بچه حذف کنید. معلم بی سواد به چه درد مملکت می خورد.
  • بی نام IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    3 2
    قضاوت نکنید این معلمها زحمت کشیدن البته ناگفته نماند اینها هم امتحان دادند نمیشه دو سال ی سه سال در روستاهای دور افتاده کار کنند بعد اینها کنارشون بگذارند خدا خوشش نمی آید این معلمها هم زحمت کشیدن فکر کن خواهر خودت دوسال توزمستان سرد در روستا بره بعد خیلی راحت کنارشو ن بگذارند و با حقوق بسیار ناچیز چرا قضاوت می کنی
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    2 6
    این عادلانه نیست. خرید خدماتی ها هیچ آزمونی نداده اند و فقط با پارتی وارد سیستم شده اند.
    • ناصر IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      1 0
      آزمون ندادند چون نیاز به آزمون ندارند همشون با تجربه اند
    • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      1 0
      با سلام‌وای به حال آنان که ۹‌سال است تضییع حق کردند ومعلمان‌ محترم وارزشی وانقلابی تحت عنوان دروغین خرید خدمات آموزشی را بدون دلیل بلا تکلیف نگه داشتند وعمر آنان را بیهوده از بین بردند روزگار از آنان نگذرد وخدای متعال عذاب‌های کند