کد خبر 8232
۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳

شریعتی مطرح کرد

تشکیل کارگروهی برای پیگیری کارشناسانه تدوین برنامه هفتم توسعه

تشکیل کارگروهی برای پیگیری کارشناسانه تدوین برنامه هفتم توسعه

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی مقدماتی بایدها و نبایدها در برنامه هفتم توسعه و همچنین تشکیل کارگروهی برای پیگیری کارشناسانه تدوین برنامه هفتم توسعه در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش نمایندگان ما، مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون، بیان کرد: جلسه امروز کمیسیون بعد از انتخاب اعضای هیات رئیسه تحقیق و تفحص از وزارت نفت در دولت گذشته به همفکری با ریاست کمیسیون اصل نود و بررسی مقدماتی الزامات در برنامه هفتم توسعه کشور اختصاص یافت.

وی در ادامه اظهار کرد: در همفکری اعضای کمیسیون انرژی با ریاست کمیسیون اصل نود آنچه که بیش از همه تاکید شد همکاری بین کمیسیون تخصصی انرژی با کمیسیون اصل نود بود. از این جهت که پرونده هایی که مربوط به حوزه تخصصی نفت و نیرو و سازمان انرژی اتمی می شود، عمده کارهای تخصصی آن از سوی کمیسیون انرژی صورت گیرد و جنبه پیگیری های نظارتی را باتوجه به قدرتی که کمیسیون اصل نود دارد کمیسیون اصل نود کمک کند جنبه نظارتی کمیسوین تخصصی تقویت شود به ویژه در دریافت گزارش ها از دستگاه های تخصصی که مد نظر کمیسیون انرژی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقرر شد از طریق نماینده کمیسیون انرژی در کمیسیون اصل نود این موضوعات پیگیری شود. در خصوص برنامه هفتم توسعه نیز مقرر شد کمیسیون انرژی سه شنبه هفته آینده جلسه ای با وزرای نفت و نیرو و سازمان  انرژی اتمی و سازمان برنامه داشته باشد تا برنامه های توسعه آسیب شناسی شده و پیشنهاداتی که می تواند برنامه هفتم توسعه را پربارتر کند اخذ شود.

وی در ادامه تاکید کرد: قرار شد نامه ای به وزارتخانه ها زده شده و پیشنهادات آنان قبل از جلسه با کارشناسان دریافت شود. چه در جنبه های دانشگاهی و پژوهشگاهی و چه با بخش خصوصی جلساتی برگزار خواهد شد و نظرات آنها نیز اخذ می شود. کمیته ای هم داخل کمیسیون انرژی تشکیل خواهد شد تا  دعوت از دستگاه ها، کارشناسان و بخش  خصوصی و سازمان های نظارتی را پیگیری کند تا بتوانیم با دست پر وارد تدوین برنامه هفتم در مجلس شورای اسلامی بشویم.

انتهای پیام

کد خبر 8232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =