کد خبر 8265
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷

درخشان:

بازنشستگان چشم به راه بوده و منتظر اجرای قانون افزایش حقوق هستند

بازنشستگان چشم به راه بوده و منتظر اجرای قانون افزایش حقوق هستند

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس با درخواست از دولت سیزدهم برای صدور احکام جدید حقوقی بازنشستگان گفت: بازنشستگان چشم به راه بوده و منتظر اجرای قانون هستند.

به گزارش نمایندگان ما، عبدالناصر درخشان نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: درباره افزایش حقوق بازنشستگان که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ گنجانده شده بود اینجانب به همراه سایر نمایندگان مجلس پیشنهاد حذف این مورد را در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ دادیم زیرا معتقد بودیم افزایش حقوق این عزیزان باید مطابق با ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی که همان مصوبه شورایعالی کار است انجام شود نه در قانون بودجه سنواتی.

وی افزود: پس از تصویب درصد افزایش حقوق بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی متاسفانه شاهد عدم اجرای آن از سوی دولت بودیم که مکاتباتی از سوی مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی،   کمیسیون اجتماعی و ریاست  جمهوری، رئیس مجلس، ریاست سازمان اداری و استخدامی ارائه کردیم در نهایت نیز نظرات کارشناسی انجام شده را به هیئت تطبیق مصوبات دولت و مجلس ارسال کردیم که خوشبختانه مورد تأیید قرار گرفت ولی با تمام این اوصاف همچنان بازنشستگان در انتظار اجرای قانون هستند.

نماینده ایرانشهر در مجلس تصریح کرد: توانستیم بعد از گذشت حدود ۵ ماه دولت را مکلف به تمکین به قانون میزان افزایش حقوق بازنشستگان کنیم.

 درخشان افزود: به گفته سرپرست وزارت  تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزایش حقوق بازنشستگان سایر ستون مطابق مصوبه شورایعالی کار یعنی ۳۸ درصد به اضافه مبلغ ثابت ۵۱۵ هزار تومان انجام شد.

وی گفت: این افزایش سقف به مصوبه شورای عالی کار و هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی به بازنشستگان پرداخت خواهد شد.

درخشان در پایان اظهار امیدواری کرد که دولت هرچه سریع‌تر احکام جدید بازنشستگان را صادر کند تا اعتماد از دست رفته این قشر عزیز ترمیم شود.

منبع: فارس

انتهای پیام

کد خبر 8265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =