کد خبر 8390
۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱

خضریان:

۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل مسیر ترانزیت به ترکمنستان تخصیص می یابد

۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل مسیر ترانزیت به ترکمنستان تخصیص می یابد

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: با اخذ دستور از معاون اول محترم رئیس جمهور، مبلغ ۴۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی جهت تکمیل طرح احداث جاده نفت به عنوان یکی از مسیرهای مهم مرزی ترانزیت به کشور ترکمنستان تخصیص یابد.

علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی درباره سفر به شمال شرق استان گلستان به نمایندگان ما، گفت: پیرو سفرهای نظارتی نمایندگان به مناطق مختلف کشور طی دو روز گذشته به همراه آقایان علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، مجتبی رضاخواه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، سیدعلی موسوی ملکان از فراکسیون مناطق محروم به دعوت آقای امانقلیچ شادمهر نماینده گنبدکاووس در سفر به این شهرستان و بازدید از جاده‌ها و روستاهای حاشیه این شهرستان، پس از مشاهده میدانی مشکلات و فرصت‌ها، جلسه‌ای با حضور مسئولان ملی و استانی در فرمانداری گنبدکاووس برگزار شد که در این جلسه تصمیماتی برای رفع سریعتر این مشکلات اتخاذ شد.

خضریان در خصوص مصوبات این جلسه گفت: در جلسه جمع‌بندی مقرر گردید شانه‌سازی و روکش آسفالت ۳۵ کیلومتر از جاده آلمان توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام پذیرد و تامین اعتبار تعریض و ایمن‌سازی جاده آق‌آباد به چای قوشان توسط سازمان راهداری انجام شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به مشکلات چندین ساله اهالی روستای بی بی شیروان، مقرر گردید احداث پل در روستای بی بی شیروان، تا سه ماه آینده با مشارکت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و استانداری گلستان آغاز گردد و قیر مورد نیاز جاده ملکعلی تپه حاجی قوشان و عوض حاجی به ملاعلی تپه توسط سازمان راهداری تامین شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در ادامه گفت: جهت حل مشکل مسکن افراد واجد شرایط روستای بی بی شیروان، مقرر شد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۲۰۰ فقره تسهیلات یکصد میلیون تومانی با سود پنج درصد در اختیار اهالی روستا قرار دهد. همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نسبت به بازنگری طرح هادیِ پنج روستای بی بی شیروان، قوچمرد، کوچک دیگی سید، ایمر محمدقلی آخوند، توتلاجیق تپه، علاوه بر توافقات قبلی حداکثر تا پنج ماه آینده اقدام نماید.

خضریان گفت: همچنین مصوب شد جهت احداث پارک در روستای بی بی شیروان، دهیاری یک هکتار زمین در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دهد تا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نسبت به احداث پارک حداکثر تا سه ماه آینده اقدام نماید. و شرکت توانیر مبلغ ۲ میلیارد تومان در اختیار اداره برق گنبدکاووس جهت روشنایی معابر تخصیص دهد.

وی افزود: با توجه به مشکل آب برای اهالی روستاهای شهرستان گنبدکاووس مقرر شد جهت تکمیل مخزن آب ۳هزار متر مکعب مجتمع چای قوشان در پروژه فجر ۳، شرکت آب و فاضلاب حداکثر تا ۱۰ روز  مبلغ ۱۰ میلیارد تومان اوراق و ۵ میلیارد تومان پس از دریافت اولین تخصیص، در اختیار استان گلستان قرار گیرد تا این طرح حداکثر تا شش ماه به بهره‌برداری برسد. ضمن اینکه مقرر شد حداکثر تا دو ماه، دو دستگاه تانکر سیار جهت آب‌رسانی به روستاهای مرزی در اختیار مدیریت آبفای گنبدکاووس قرار گیرد و یا هزینه کرایه این دو دستگاه به استان پرداخت شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس عنوان نمود: در ادامه جلسه مصوب گردید معاونت برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی جهت تکمیل طرح احداث جاده نفت که از مسیرهای مهم مرزی برای ترانزیت به کشور ترکمنستان می‌باشد، با اخذ دستور از معاون اول محترم رئیس جمهور، مبلغ ۴۰ میلیارد تومان را از محل اعتبارات ملی تخصیص دهد و جهت تکمیل جاده آق قلا به گنبدکاووس، معاونت برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی اعتبارات این طرح را به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص صادر کند و قیر مورد نیاز را نیز تامین نماید، همچنین مقرر شد لایروبی قره تیکن با تخصیص اعتبار ۲ میلیارد تومانی انجام شود و جهت حل مشکل فاضلاب مسکن مهر کاج که در بازدید صورت گرفته شده مورد درخواست اهالی ساکن در مجتمع بود، مبلغ ۳ میلیارد تومان توسط اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان هزینه شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در تشریح دیگر مصوبات این سفر افزود: مقرر شد شرکت شهرک‌های کشاورزی، با همکاری استانداری، تاسیس شهرک دامپروری در شمال استان در شهرستان گنبدکاووس را بررسی و اقدام نماید و همچنین برای حل مشکل ۴۰۰ نفر مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره)، مساعدت در زمینه اقساط تسهیلات بانک‌ها که بابت سیل پرداخت شده است نیز مصوب گردید.

خضریان در پایان گفت: با توجه به ظرفیت خوب این منطقه در جهت جذب گردشگر، مقرر شد صدور مجوز هتل و تسهیلات ارزان قیمت از وزارت میراث فرهنگی پیگیری شود و برای طرح‌های حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، تسهیلات ارزان قیمت توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اختصاص یابد.

انتهای پیام

کد خبر 8390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =