کد خبر 8406
۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵

پورابراهیمی مطرح کرد؛

با تشکیل مرکز کسب و کار کرمان بخش عمده ای از مسائل بنگاه های نیمه راکد حل می شود

با تشکیل مرکز کسب و کار کرمان بخش عمده ای از مسائل بنگاه های نیمه راکد حل می شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با فعال شدن مرکز خدمات کسب و کار در استان کرمان بخش عمده ای از مسائل بنگاه های نیمه راکد حل می شود و کرمان می تواند نخستین استان در ایجاد این مرکز باشد و بخش عمده ای از مشکلات واحدهای تولیدی صنعتی را حل و تعداد زیادی شغل ایجاد کرد.

به گزارش نمایندگان ما، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عصر امروز پنجم شهریورماه در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان کرمان اظهار کرد: در زمینه عارضه یابی واحدهای تولیدی و صنعتی استان گزارش خوبی ارائه شد و چالش های استان کرمان در این حوزه ها نسبت به استان های دیگر بیشتر است.

وی افزود: مجموع اقدامات نشان می دهد واحدهای فعال نیاز به یکسری خدمات حوزه کسب و کار دارند که اکنون در کنار آنها وجود ندارد و این واحدها دچار مشکل می شوند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در وزارت صمت در راستای ایجاد مراکز تخصصی توافقی هفته قبل داشتیم و مرکز ارائه خدمات کسب و کار در وزارتخانه ایجاد شد که این مراکز هم برای جوانان اشتغال ایجاد و هم ظرفیت سازی برای کسب و کارهای ایجاد شده دارد به عنوان مثال در حوزه مشاوره حقوقی، بازاریابی و تامین مالی خدمات ارائه می کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به اینکه مسئله نخست واحدهای راکد در کشور بحث تامین مالی است، بیان کرد: پیشنهاد این است استان کرمان نیز مرکز خدمات کسب و کار را تشکیل بدهد.

وی افزود: اکنون ۲۶ رشته کاری از وزارت صمت مجوز گرفته و با فعال شدن این مرکز در استان کرمان بخش عمده ای از مسائل بنگاه های نیمه راکد حل می شود و کرمان می تواند نخستین استان در ایجاد این مرکز باشد و بخش عمده ای از مشکلات واحدهای تولیدی صنعتی را حل و تعداد زیادی شغل ایجاد کرد.

پورابراهیمی در ادامه درباره ظرفیت معادن حبس شده در استان کرمان گفت: از رئیس سازمان صمت استدعا دارم به این وضعیت رسیدگی کند. این شرایط به صلاح استان کرمان نیست و رئیس جمهور در سفر به کرمان دستور صریح برای حل مشکل داده و اعلام کردند "حبس معادن در استان کرمان قابل قبول نیست و باید آزاد شوند".

وی تصریح کرد: ۶۰۰ هزار کیلومتر از اراضی کشور در اختیار شرکت های معدنی است که به دلایل مختلف معطل مانده و ۸۰۰ نقطه امیدبخش در کشور وجود دارد که آماده عملیات بهره برداری است اما در چنبره شرکت های تهیه و تولید مواد معدنی و ایمیدرو قرار دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ۴۰ درصد ظرفیت معادن کشور در استان کرمان است که اعداد و ارقام سنگین است افزود: بزرگ ترین کار امسال باید فعال کردن این موارد باشد که مطالبه همه است و برنامه زمان بندی فعال سازی معادن باید ارائه و مواردی که در دست دولت است در اولویت کار باشد و معادن در دست بخش خصوصی نیز تعیین تکلیف شود.

وی در بخش پایانی سخنانش بیان کرد: قانون جهش تولید دانش بنیان ابتدای امسال ابلاغ شده و از دولت گلایه داریم که هنوز آئین نامه های اجرائی آن توسط دولت ارائه نشده است.

پورابراهیمی اظهار کرد: یکی از ظرفیت های مهم تحول در ساختار اقتصادی استان کرمان این قانون است که اجرای آن را پیگیری خواهیم کرد و باید به صورت ویژه در دستور کار شورای برنامه ریزی قرار بگیرد.

انتهای پیام

کد خبر 8406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =