کد خبر 8435
۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵

نوروزی در گفتگو با نمایندگان ما:

واردات گندم کاهش یافته است/ ‌‬باید به خودکفایی گندم توجه کنیم

واردات گندم کاهش یافته است/ ‌‬باید به خودکفایی گندم توجه کنیم

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: هر سال میزان واردات گندم به کشور بسیار زیاد بود اما در حال حاضر کاهش زیادی داشته و بیشتر نیاز کشور به گندم را خودمان تولید می‌کنیم.

رحمت‌الله نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان ما، درباره وضعیت تولید گندم در کشور گفت: امسال با اقدامی که کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ انجام داد و مجلس هم با آن همراهی کرد، قیمت واقعی گندم ۹ هزار و ۵۰۰ تومان تصویب شد.

وی متذکر شد: البته دولت هم در شورای قیمت گذاری تشویق‌هایی را در نظر گرفت و در نهایت قیمت خرید تضمینی گندم به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت.

نوروزی ادامه داد: امسال میزان خرید تضمینی گندم افزایش داشته است. مقام معظم رهبری از زمان دولت هشتم روی خودکفایی گندم تاکید داشتند و این موضوع یک ضرورت جدی است که باید در این راستا گام برداریم.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی درباره نیاز ایران به واردات گندم، بیان کرد: ما هنوز هم تا حدی به واردات گندم نیاز داریم، اما هر سال میزان واردات گندم به کشور بسیار زیاد بود اما در حال حاضر حجم واردات گندم کاهش زیادی داشته و بیشتر نیاز کشور به گندم را خودمان تولید می‌کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هزینه‌های کاشت، داشت، برداشت و سود متعارف گندم هم امسال بسیار خوب بوده است.

انتهای پیام

کد خبر 8435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =