کد خبر 8456
۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴

حاتمی مطرح کرد

عدم تمکین شرکت مخابرات کشور به مصوبه مجلس در خصوص وضعیت نیروهای ایثارگران

عدم تمکین شرکت مخابرات کشور به مصوبه مجلس در خصوص وضعیت نیروهای ایثارگران

نماینده مردم کلیبر در مجلس در نطق میان دستور خود گفت: شرکت مخابرات کشور با عدم تمکین به مصوبه مجلس شورای اسلامی در مورد وضعیت نیروهای ایثارگران در حد فرزندان رزمنده و ایثارگران آشکارا مرتکب خطای آشکار می‌شود؛ شایسته نیست صدای اعتراض آنان را با رفتارهای غیرمتعارف پاسخ بدهیم و مصوبه مجلس نادیده گرفته شود.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، حسین حاتمی نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز(دوشنبه، ۷ شهریور ماه) در نطق میان دستور خود با سلام خدمت ملت شریف ایران و عرض تسلیت ایام اربعین حسینی؛ گفت: اقیانوس بیکران اربعین حسینی هر روز پر بارتر، شتابان‌تر و پرمعنا می‌شوند؛ لازم می‌دانم از دولت عراق و ایران به جهت تسهیل در برگزاری این همایش معنوی جهانی قدردانی کنم.

وی افزود: شرکت مخابرات کشور با عدم تمکین به مصوبه مجلس شورای اسلامی در مورد وضعیت نیروهای ایثارگران در حد فرزندان رزمنده و ایثارگران آشکارا مرتکب خطای آشکار می شود؛ شایسته نیست صدای اعتراض آنان را با رفتارهای غیرمتعارف پاسخ بدهیم؛ مجلس با ورود رسمی و به موقع خود باید این ابهام رفع کند. نابسامانی‌های مدیریتی و ضعف خدمات از تیرهای واژگون شده مخابراتی تا بلاتکلیفی کارکنان مخابرات روستایی در فرصتی مناسب باید مورد بررسی قرار دهیم.   

حاتمی با انتقاد از عملکرد دولت در نداشتن چارچوب انتخابات مدیریتی، اظهار کرد: نبود چارچوب و ملاک در انتخابات مدیریتی از ضعف‌های دولتی است، تعلل در حوزه انتخابات محصول نگاه معیوب و پروسه‌های اضافی خارج از قواره هست که بعضا از استعلامات و سهم خواهی ‌ها است که محل تذکر جدی دارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ۷ ماه است مدیر عامل منطقه آزاد چابهار انتخاب نشده است، گفت: چرا با گذشت ۷ ماه و تذکرات مکرر نماینده آزاد چابهار این منطقه بدون مدیرعامل است؟ اگر در باب انتخابات دانشگاه‌های علوم پزشکی یکی از دانشگاه‌ها اندکی تامل شود، خواهید دید که شبکه‌ای از با جناق‌ها و بالدیزها با کمترین تجربه دورهمی صمیمانه‌ای تشکیل داده‌اند، که وزیر بهداشت و درمان پزشکی را از این بابت مستحق تذکر می‌دانم و منتظر جوابیه ایشان خواهم بود.

وی یادآور شد: ضعف در لایه‌های میانی و بعضا مدیرهای کلی که حداقل‌های مدیریتی را بلد نیستند و سوار بر مرکب غرور و توهم قصد آموختن الفبای مدیریتی را دارند،نباید آنچنان فراگیر شود که اسباب اعتراض مجلس را فراهم آورد، وزرای محترم ارزیابی دقیقی از انتصابات خود را باید داشته باشند.  

خاتمی با اشاره به مسئله نان و آرد مردم تصریح کرد: مسئله نان و آرد مردم در روستاها، مناطق عشایری و دور دست و فاقد نانوایی موضوعی است که دولت برنامه‌ای برای مدیریت آن ندارد، این مسئله محل اعتراض جدی است و لازمه ی آن بازنگری در نحوه ی توزیع آرد و سرانه در سطح کشور میباشد.  

وی تاکید کرد : موضوع حمایت از قشر زحمتکش و تولیدگر عشایر در تامین و توزیع نهادهای دامی و نیازمندی‌های دام و احشام عشایر کشور موضوع اساسی دیگری است که نیاز به تذکر جدی البته برنامه ریزی شده دارد، در غیر این صورت دیگر اثری از زندگی مبتنی بر تولید عشایری در کشور تا دو یا سه سال دیگر نخواهد بود.

وی در ادامه خطاب به وزیر اقتصاد اظهار داشت: تذکرات قبلی خود را در موضوع واگذاری پایاب سد خداآفرین و عدم رعایت حقوق اهالی و ساکنین منطقه  آزاد ارس و نیز واگذاری ناعادلانه گرم متعلق به آبش احمد به وزارت نیرو و سازمان آب منطقه ای ‌مجددا تشکر میکنم، این موضوع تا قیام قیامت، موضوع اعتراض ماست، هر چند هیچ شنونده ای وجود داشته باشد.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای خطاب به رئیسی تاکید کرد: وزارت کار و رفاه و تامین اجتماعی مخل تعلل و ملاحظه نیست واحیانا محل کشمکش و معاملات سیاسی نیز نباید باشد، انتظار کمیسیون اجتماعی و نمایندگان مجلس این است، که فردی توانمند و کارآمد را برای این وزارتخانه چند ضلعی و عریض و طویل معرفی کنید و این بلاتکلیفی شکننده  را پایان دهید.

وی ضمن تشکر از وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: به دلیل برگزاری اجلاس سران آموزش و پرورش و ایجاد فضای انگیزشی در زمان پسا کرونا و همچنین طرح شهید پناهی، حذف مدارس کانکسی و کاهگلی و سنگی، تشکر و قدردانی می‌کنم. اما شایسته است در اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان نیز دقت بیشتری شود تا در آستانه بازگشایی مدارس تقسیم این قشر زحمتکش به مهر آفرین، اداری و غیره سبب تضعیف روحیه و احیانا سرکوب انگیزه  آنان تبدیل نشود.  

انتهای پیام

کد خبر 8456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =