کد خبر 8481
۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱

توسلی:

چرا قوانین اجرا نمی‌شوند

چرا قوانین اجرا نمی‌شوند

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس گفت: باید مشخص شود که چرا قوانین اجرا نمی شود و چه کسی باید نظارت کند. اصلا قوانین مصوب مجلس چه ضمانت اجرایی دارد. این نوع قانون نوشتن به مردم ظلم است

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، فتح الله توسلی نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) در اخطاری گفت: مجلس در دو سال گذشته قوانین خوبی برای ساماندهی زندگی و معیشت مردم تصویب کرده که از جمله آن می توان به قانون لغو تحریم ها و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار اشاره کرد. همچنین مجلس اقدامات نظارتی هم انجام داده که مهم ترین آن ها تهیه گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان است.

وی با اشاره به گزارش های نظارتی دیوان محاسبات و مرکز پژوهش های مجلس، گفت: طبق گزارش دو ماهه دیوان محاسبات از ۱۷ احکام قانون بودجه ۱۴۰۱ تنها ۴ مورد اجرا شده و بسیاری از آئین نامه ها و دستورالعمل ها هنوز تهیه یا اجرا نشده است. این موضوع در مورد احکام قانون برنامه ششم توسعه نیز است. اگر قرار باشد ما قانونی تصویب کنیم و اجرا نشود خودمان یا مردم را سرکار گذاشته ایم.
توسلی ادامه داد: در حال حاضر مجلس در حال تصویب طرح بانک مرکزی است اما اگر قرار باشد این قانون اجرا نشود چرا ما باید این همه برای آن وقت صرف کنیم. ما به خدا و قرآن و در مقابل مردم قسم یاد کردیم که از حقوق آن ها دفاع کنیم لذا باید مشخص شود که چرا قوانین اجرا نمی شود و چه کسی باید نظارت کند. اصلا قوانین مصوب مجلس چه ضمانت اجرایی دارد، آیا در طرح بانکداری ضمانت اجرایی دیده شده است؟ این نوع قانون نوشتن به مردم ظلم است.
محمدباقر قالیباف رییس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: وظیفه دیوان محاسبات تهیه گزارش است و گزارش ها براساس زمانبندی مشخص در زمان بودجه نویسی و مباحث نظارتی تهیه شده، هیات رئیسه مجلس و همه نمایندگان هم وظیفه نظارت بر اجرای قوانین را دارند. برهمین اساس جلسات روز سه شنبه صحن مریوط به کارهای نظارتی است. قوانین باید اجرا شوند و رئیس جمهور نیز بارها بر اجرای قوانین تاکید داشته است.
انتهای پیام
کد خبر 8481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =