کد خبر 8479
۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

قالیباف:

دولت ۲ وزیر را به مجلس معرفی می‌کند

دولت ۲ وزیر را به مجلس معرفی می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که نظر رئیس جمهور همچنان بر معرفی دو وزیر برای وزارت صنعت، معدن و تجارت و بازرگانی به مجلس پابرجاست و اظهارات معاون پارلمانی نیز خلاف این نیست.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، لطف‌الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی در جلسه علنی صبح امروز(سه‌شنبه) گفت: در آیین‌نامه واردات خودرو علی‌رغم تلاش‌های مجلس در تصویب قانون واردات خودرو همه زحمات مجلس به هدر رفته است. هدف ما از قانون واردات خودرو، تنظیم بازار، ایجاد رقابت، انتقال تکنولوژی، پاسخگویی به نیاز بازار و اصلاح کیفیت و قیمت خودرو بود. اما در آیین‌نامه‌ای که نوشته شده است باید برویم و مجددا به پراید تعظیم کنیم چرا که هیچ اتفاق خاصی در بازار نمی‌افتد.

وی افزود: آیین‌نامه‌ای که نوشته شده است بسیار ضعیف است و اساسا تاثیری در بازار نخواهد داشت. در این آیین‌نامه نقش مجلس شورای اسلامی و کمیسیون صنایع نادیده گرفته شده است گویا کلاه کمیسیون اصلا پشم ندارد. انتظار می‌رود در خصوص آیین‌نامه واردات خودرو تکلیف را روشن کنیم.
نماینده مردم قزوین در مجلس تصریح کرد: معاون پارلمانی رئیس جمهور در امور مجلس صحبت‌هایی داشتند که خیلی اشکال داشت آقای حسینی برخلاف وعده‌ای که رئیس جمهور داده بود که دو ماه به دولت برای استیضاح فرصت دهید که دو وزیر برای وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت بازرگانی به مجلس معرفی شوند گفته‌اند که تنها یک وزیر به مجلس معرفی خواهد شد.
سیاهکلی تاکید کرد: چرا اظهارات معاون پارلمانی رئیس جمهور خلاف اظهارات شخص رئیس جمهور است؟ اینچنین نگاه کردن تمسخر به کار کارشناسی مجلس شورای اسلامی است. استیضاح وزیر صمت هنوز پابرجاست و اگر دو وزیر به مجلس معرفی نشوند قطعا دوباره دنبال خواهد شد.
قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر سیاهکلی بیان کرد: در بحث آیین‌نامه واردات خودرو تکلیف مشخص است هر آیین‌نامه‌ای که در دولت به تصویب برسد در هیات تطبیق قوانین بررسی شده و اگر مغایرتی با قانون داشته باشد به دولت منعکس می‌شود و حتما اصلاح می‌گردد و اگر آیین‌نامه واردات خودرو نیز در هیات تطبیق مغایرتی در آن شود به دولت اطلاع خواهد شد. در بحث وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت بازرگانی نیز همچنان نظر رئیس جمهور همان نکته‌ای است که بنده اشاره کردم و در صحبت‌هایی که روز گذشته با معاون پارلمانی داشتم گفتند که صحبت من با رسانه‌ها چیز دیگری بوده و در تیتر اینگونه مطرح شده که دولت یک وزیر به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌کند. قرار شد امروز در رسانه‌ها این موضوع را اصلاح کنند.
انتهای پیام
کد خبر 8479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =