کد خبر 8521
۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰

نیک بین:

مسئولانی که به قانون را برای ایثارگران معسر عمل نکردند باید محاکمه شوند

مسئولانی که به قانون را برای ایثارگران معسر عمل نکردند باید محاکمه شوند

نماینده مردم کاشمر در مجلس بر ضرورت محاکمه مسئولانی که حداقل حقوق را به رزمندگان معسر پرداخت نکردند، تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۹ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی دوفوریت طرح استفساریه بند هـ تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۴۰۱، ضمن تبریک به مناسبت هفته دولت گفت: در حال حاضر زمان تصویب استفساریه نیست، بلکه وقت محاکمه کسانی است که قانون را اجرا نکردند؛ چرا به قانون مجلس عمل نشده و حال با این استفساریه وقت کشی شود و ۶ الی ۷ ماه حدود حداقلی را برای افرادی که کمر خم کرده اند تا ما راست قامت باشیم، پرداخت نکرده اند.

وی افزود: حداقل این حقوق ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی نه تنها زیر خط فقر نیست بلکه زیر خط حیات است و رزمنده ای که ۸ سال ولو یک روز از این ۸ سال را در جنگ بوده را باید مورد توجه قرار داد و می طلب رئیس سازمان بنیاد شهید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشد و دقت کند. ایشان که ادعا داشت کشور را اداره کند، نتوانست این سازمان را مدیریت کند و نارضایتی عجیب و غریب از عملکرد ایشان وجود دارد و در این رابطه مسئولانی که به قانون عمل نکردند باید محاکمه شوند.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ در مجلس تصریح کرد: چرا تاکنون به این موضوع پرداخته نشده که در حال حاضر بخواهیم با ارائه استفساریه ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به رزمندگان معسر پرداخت شود یا نشود و این موضوع مایه خجالت است؛ در دنیا با مدافعان میهن شان با احترام رفتار می شود و باید نگاهی به بلاد غیرمسلمان در مورد رفتار با رزمندگانشان داشته باشیم.

نیک بین یادآور شد: مخالف امتیازدهی هستیم، اما موافق حداقل پرداخت حیات هستیم و ما باید مبالغی بسیار بیشتر از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به رزمندگان معسر پرداخت کنیم. رزمندگان در جنگ آسیب های فراوانی دیده اند و خانواده آنها نیز تحت تاثیر قرار گرفته اند؛ مطلوب است که خدمات را به رزمندگانی که حتی یک روز و یک ماه و یک هفته در جبهه های جنگ بوده اند، پرداخت شود، زیرا این افراد از جانشان گذشته اند و جان و مال و زندگی خود را در خدمت انقلاب گذاشتند و باعث خجالت است که دولت در مورد پرداخت حقوق به آنها از مجلس استفساریه بخواهد. به برخی ۸۰ تا ۲۰۰ میلیون حقوق پرداخت می شود، اما متاسفانه از پرداخت حداقل حقوق به رزمندگان عاجز هستیم!

انتهای پیام

کد خبر 8521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Cheraghi IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    7 0
    رحمت برپدرومادرشمانماینده فهیم و مابقی موافقان این طرح
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    2 0
    سلام خوب صحبت میشه خوب تسویب می شود خوب شعار میدهند در عمل هیچ اتفاق نمی افتد
    • سلاله IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 1
      سلام پدرمن چندسال پیش پرونده تشکیل دادحساب هم دربانک حکمت بازکردندولی چیزی واریزنشد.قبل ازعید۴۰۱هم دوباره پرونده تشکیل دادهنوزهم چیزی واریزنشده تحت پوشش هیچ ارگانی نیست ازکارافتاده هم هست ‌۲سال تمام هم جبهه بود همش دروغه پولی درکارنیست ملت روسرکارمیزارن خدابه کمرشون بزنه
  • ناشناس IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    2 0
    اگر ممکن است کمک معیشت رزمندگان معسری که از ساتا کمک معیشت میگیرند را مثل کمک معیشت رزمندگان معسری که از بنیاد کمک معیشت میگیرند از ۳۶۰۰۰۰۰ تومان به ۵۶۰۰۰۰۰ تومان تغییر داده وچون انها را بازنشسته نمیکنند پس ان کمک معیشت را وقتی تبدیل به حداقل حقوق وزارت کار یعنی ۵۶۰۰۰۰۰ تومان کردند بعدتبدیل به فیش حقوقی کرده و بیمه تکمیلی صددرصد رایگان به آنها بدهند تا جای بازنشستگی را برای انها با این کهولت سنی وناتوانی که دارند بگیرد.
  • محمد GB ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    2 0
    لطفا تعریف و تمجید را بزارید برای خودتان کی و در کدام ماه این ۵۶۰۰ پرداخت می‌شود ۳۰ سال است فقط داریم با تعریف و تمجید های لفظی شما نمایندگان زندگی می کنیم ولی در عمل هیچی. شما لطف کن بجای تعریف از ما رزمندگان و جانبازان و ایثارگران بگو از کی این ۵۶۰۰ را پرداخت می‌کنند و یا سر ما را گرم کردید تا سال اینده؟؟؟بخدا شماها خیلی بی وجدان و بی مروت هستید دیگه عرضی ندارم ولی من می‌دانم این ۵۶۰۰ را سال ۱۴۰۲ میدید بقیه فقط وعده سرخرمن است والسلام