کد خبر 8539
۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

درجریان نظارت ستادی از استان بوشهر؛

بازدید قالیباف از پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی

بازدید قالیباف از پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی

رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان نظارت ستادی از پالایشگاه دوم مجتمع گازی پارس جنوبی و طرح های در دست اجرای این پالایشگاه بازدید کرد.

به گزارش نمایندگان ما، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که امروز پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ به منظور نظارت ستادی از حوزه های انتخابیه نمایندگان بوشهر، به این منطقه سفر کرده در اولین برنامه نظارتی خود از پالایشگاه دوم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی عسلویه و طرح های در دست این پالایشگاه و همچنین اتاق کنترل این مجتمع بازدید کرد.

رئیس قوه مقننه کشورمان در جریان این نظارت با پرسنل پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت و گو و در جریان مشکلات آنها در حوزه وضعیت حقوق و دستمزد، اخذ مالیات از حقوق و عدم تناسب با وضعیت شغلی و نیز تبدیل وضعیت شغلی آنها قرار گرفت.

میدان گازی پارس جنوبی (با نام گنبد شمالی در سمت قطر)، یکی از بزرگترین منابع گازی مستقل جهان است که برروی خط مرزی مشترک ایران و قطر در خلیج فارس و به فاصله حدود ۱۰۰ کیلومتری ساحل جنوبی ایران قرار دارد. مساحت این میدان ۹۷۰۰ کیلومتر مربع بوده که بخش متعلق به ایران ۳۷۰۰ کیلومتر مربع است.

میدان مشترک گازی پارس جنوبی، با دارا بودن ۱۴.۲ هزار میلیارد متر مکعب گاز درجا (معادل ۸% کل ذخایر گاز جهان و %۴۷ ذخایر گاز شناخته شده کشور)، ۱۹ میلیارد بشکه میعانات گازی، ۷.۵ میلیارد بشکه نفت خام در لایه‌های نفتی و وجود بزرگترین منبع هلیوم، از نظر ارزش اقتصادی دارای جایگاه بی‌نظیر و منحصر به فردی در اقتصاد ملی کشور می‌باشد.

توسعه میدان مشترک گازی پارس جنوبی با هدف تامین گاز مورد نیاز کشور در بخش‌های تزریق به میادین نفتی، عرضه به واحدهای صنعتی و نیروگاه‌ها، گاز رسانی به واحدهای خانگی - تجاری، تامین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی و صادرات گاز، میعانات گازی، گاز مایع و گوگرد در برنامه‌های وزارت نفت قرار گرفته است.

انتهای پیام

کد خبر 8539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =