کد خبر 8557
۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶

طاهری:

اعمال بخش نامه‌های خلق‌الساعه خطر برای اقتصاد کشور است

اعمال بخش نامه‌های خلق‌الساعه خطر برای اقتصاد کشور است

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مجلس و دولت باید در راستای حمایت از تولید و صادرات از اعمال بخشنامه‌های خلق الساعه اجتناب کنند چراکه این خطر برای اقتصاد کشور محسوب می‌شود.

به گزارش نمایندگان ما، مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی روز جمعه در نشست با فعالان صنعتی استان بوشهر اظهار کرد: این طرح به چند دلیل اجرا می‌شود که استفاده کم از برخی قوانین و وجود قانون‌هایی که پس از آن قانون دیگری در آن زمینه وضع شده، از مهمترین آنهاهستند.

وی بیان کرد: با وجود چنین قوانینی دست مجریان باز است تا با هر فردی به سلیقه خود برخورد کند که با حذف آن از اعمال قانون سلیقه‌ای نیز جلوگیری می‌شود.

تنها ۳۵ درصد قوانین مرتبط با شعارهای سال ها اجرا شده است

طاهری ادامه داد: از هشت تا ۱۰ سال گذشته که شعارهای سال رهبر معظم انقلاب معطوف به اقتصاد بوده است، قوانینی برای تحقق این شعارها وضع شده و اکنون نیز در این زمینه هفت قانون پایه و مادر وضع شده است که از جمله آنها می توان به قانون تسهیل تولید اشاره کرد.

وی افزود: در این راستا از دیوان محاسبات خواسته شد تا میزان اجرای قوانین مرتبط با شعارهای سال ها را رصد کند که در پایان مشخص شد تنها ۳۵ درصد از این قوانین اجرایی شده است.

طاهری اظهار کرد: از ۶۵ درصد قوانین اجرا نشده (مرتبط با شعارهای سال های اخیر) ۹۰ درصد آنها بخاطر ترک فعل بوده که با نظارت بر این قوانین پایه‌ای سعی می شود از فعالان حوزه تولید به نحو مطلوبی حمایت شود.

اعمال بخش نامه‌های خلق‌الساعه خطر برای اقتصاد کشور است

وی گفت: مجلس و دولت باید در راستای حمایت از تولید و صادرات از اعمال بخشنامه‌های خلق الساعه اجتناب کنند چراکه این خطر برای اقتصاد کشور محسوب می‌شود.

طاهری ادامه داد: یکی از مشکلات سرمایه گذاران داخلی و خارجی کشور پیش بینی ناپذیر بودن بخش های اقتصادی است که باید ثبات و امنیت سرمایه گذاری به این عرصه بازگردد.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گوش شنوا برای شنیدن مشکلات و تلاش برای حل آنها دارد، گفت: در کمیسیون صنایع و معادن مجلس اکنون ۲۶ اندیشکده فعال هستند تا انجام کارها در بخش‌هایی مانند خودرو، پتروشیمی و دریا همراه با نظرات اتاق فکری قوی و تولید گزارش و محتوای مناسب باشد.

۶۰ درصد مشکلات فعالان اقتصادی بوشهر در سطح استان قابل حل است

طاهری اظهار کرد: در ارتباط با مشکلات فعالان اقتصادی استان بوشهر نیز براساس ارزیابی‌ها حدود ۶۰ درصد دراین استان قابل حل است که مسئولان استانی باید با تعامل و هماهنگی بیشتر برای برطرف شدن آنها تلاش کنند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: در کشور صنعت ریل و دریا به واسطه نقش آفرینی موثر در تولید ثروت اهمیت بالایی دارد که باید به فراخور این جایگاه توجهی ویژه به آن شود.

طاهری یادآور شد: سهم صادرات خارجی کشور از طریق دریایی، ریلی و زمینی به ترتیب ۸۸، ۷ و ۵ درصد است که باید صنعت ریل و دریا در این عرصه ویژه دیده شوند چراکه در سال‌های گذشته نسبت به آن غفلت شده است.

وی در بخش دیگری اظهار کرد: در نشست با فعالان صنعتی و معدنی استان بوشهر پیشنهادهای بسیار خوبی برای حل مشکلات مطرح شده است که امید است به دنبال آن در حوزه صنعت، معدن، پتروشیمی و آی. سی. تی اتفاقات خوبی رقم بخورد.

طاهری یادآور شد: در حوزه آی. سی. تی برخی از  روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان بوشهر از پوشش مناسب برخوردار نیستند که در رایزنی با وزارت ارتباطات مقرر شده که ۶ سایت جدید تا دهه فجر و ۱۳۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در این بخش بهره برداری شود.

انتهای پیام

کد خبر 8557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =