کد خبر 8595
۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵

مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار می‌کند

رویداد اقدام؛ گامی به سوی ارتقاء قابلیت های دیوان سالاری از طریق مردمی سازی

رویداد اقدام؛ گامی به سوی ارتقاء قابلیت های دیوان سالاری از طریق مردمی سازی

مرکز پژوهش های مجلس، جهت بهره مندی از افکار و ایده های نوآورانه اندیشمندان و صاحب نظران و دانشجویان علاقه مند به این حوزه، رویداد «اقدام» یا «ارتقاء قابلیت های دیوان سالاری از طریق مردمی سازی» برگزار می کند.

به گزارش نمایندگان ما، اندیشمندان و صاحب‌نظران تلاش کرده‌اند تا از ظرفیت‌های فوق‌العاده مردم در امور اقتصادی اجتماعی سیاسی و ... بهره برده و از آن‌ها در انجام بهتر امور کشور استفاده کنند. اما چگونگی استفاده از ظرفیت‌های مردم در امور کشور همواره یکی از سوالات و مسائل مهم پیش‌روی مسئولین و دانشمندان بوده است. چگونه باید از ظرفیت‌های مردم به بهترین شکل بهره برد؟ چگونه باید به مردم انگیزه داد تا در مسائل کشورداری و امور مربوط به خود مشارکت کنند؟

بنابراین گزارش و با توجه به اینکه اصلاح نظام اداری و ارتقاء آن یکی از اساسی‌ترین امور جهت حرکت کشور به سمت توسعه و پیشرفت است و همچنین نقش اصلاح نظام اداری در کشور به نسبت دیگر حوزه‌ها، نقشی پیشینی و زیرساختی دارد، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با توجه به نقش خطیر مجلس شورای اسلامی در تقنین، نظارت، ریل‌گذاری و اصلاح و ارتقاء نظام اداری کشور، جهت بهره‌مندی از افکار و ایده‌های نوآورانه اندیشمندان و صاحب‌نظران و دانشجویان علاقه‌مند به این حوزه، رویداد «اقدام» را برگزار کرده است. اقدام یا «ارتقاء قابلیت‌های دیوان‌سالاری از طریق مردمی‌سازی» با همکاری اندیشکده حکمرانی دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران، خانه خلاق و نوآوری قوه مقننه و مجلس شورای اسلامی اجرا خواهد شد.

رویداد اقدام در چند محور اصلی از جمله استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های جهادی و داوطلبانه در بخش عمومی، استفاده از ظرفیت‌های مردم در تکمیل و بروزرسانی‌ سامانه‌های دولت الکترونیکی، استفاده از ظرفیت‌های مردم در راهبری عملکرد بخش عمومی، استفاده از ظرفیت‌های مردم در پیشگیری از فساد و ناکارآمدی در بخش عمومی و سایر حوزه‌های استفاده از ظرفیت‌های مردم در ارتقاء دیوان‌سالاری، آماده پذیرش ایده‌ها و سازوکارهای قانونی پیشنهادی اندیشمندان در این حوزه است.

شایان ذکر است در این رویداد تمامی صاحب‌نظران و ایده پردازان می‌توانند نظرات و ایده‌های خود را جهت ایجاد سازوکارهای قانونی برای ارتقاء نظام اداری از طریق مردمی‌سازی، به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند. همه‌ی ایده‌ها پس از داوری و بررسی اولیه، با منتورها و اساتید این حوزه و با همکاری طراحان ایده، تقویت و غنی خواهد شد و بعنوان پیشنهادهای سیاستی و همچنین پیش‌نویس طرح‌ها به نمایندگان ارائه خواهد شد. نهایتا از ایده‌های برتر تقدیر خواهد شد.

گفتنی است ایده‌های برتر و برگزیده علاوه بر جوایز نقدی، فرصت همکاری با مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در این زمینه را خواهند داشت و همچنین گواهی معتبری از این مرکز دریافت خواهند کرد. این رویداد از ۹ شهریور ۱۴۰۱ آغاز و تا ۱۰ آذر ماه (روز مجلس شورای اسلامی) ادامه خواهد داشت. فرصت اولیه‌ی ارائه‌ی طرح‌های نوآورانه از ۹ شهریور الی ۲۰ مهر در وبسایت رویداد خواهد بود. علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد می‌توانند در وبسایت eghdamevent.mrc.ir  مراجعه و بصورت فردی و گروهی در این رویداد ثبت نام‌کنند. همچنین تمامی اخبار مربوط به این رویداد در شبکه‌های اجتماعی مختلف به آدرس @eghdam_event  قابل دسترسی خواهد بود.

انتهای پیام

کد خبر 8595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =