کد خبر 13290
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳

رفیعی:

فعالیت خانه خلاق قوه مقننه اتفاق مبارک و شروع پربرکتی است

فعالیت خانه خلاق قوه مقننه اتفاق مبارک و شروع پربرکتی است

نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان اینکه ورود مجلس یازدهم به حوزه نوآوری اقدامی نو و جدید بود، گفت: از مجلس انتظار می رود همان طور که مرکز پژوهش ها و معاونت قوانین و نظارت پیشنهادات کارشناسانه خود را در مورد مباحث مختلف ارائه می کنند یک صندلی در کمیسیون های تخصصی در اختیار خانه خلاق قرار دهد

به گزارش نمایندگان، سمیه رفیعی نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی امروز (پنجشنبه، ۲۱ اردیبهشت ماه) با حضور در نمایشگاه اینوتکس از غرفه مرکز نوآوری و خانه خلاق قوه مقننه بازدید کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

رفیعی با بیان اینکه ورود مجلس یازدهم به حوزه نوآوری اقدامی نو و جدید بود، گفت: اینکه پارلمان به کمک پارلمان بیاید که بدانیم نیازهای فعلی و آینده کشور چیست حرکتی نوآورانه بود و خانه خلاق برای اینکه بتواند این روند را تسهیل کند، ایجاد شد.

وی افزود: مرکز نوآوری قوه مقننه از ابتدای شروع به کار و فعالیتش اقدامات فوق العاده و بی نظیری را داشته و آخرین اقدام موثر آن برگزاری پارلمان دانشجویی بود که نوآوران و صاحبان فکر و اندیشه در رویدادهایی دور هم جمع شدند و در حوزه های مختلف نظرات برخی اعضای کمیسیون ها را اخذ و جمع بندی نظرات را انجام دادند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم، ادامه داد: علاوه بر آنکه حوزه نوآوری و خلاق تقنینی و نظارتی ایجاد شده کارکرد آن هم ارزشمند بوده و  مشارکت دقیق و مردمی در خانه ملت هم به صورت علمی موفق بوده است.

رفیعی یادآور شد: خانه خلاق آحاد مختلف مردم را برای بررسی موضوعات متنوعی که درگیرش هستند را به مجلس دعوت کرده و نظرات آن ها را جویا شده و هیچ نظر، ایده و پیشنهادی را هم سانسور نکرده و با استماع نظرات منتقدان، مخالفان و موافقان و مشارکت شان در مسائل از ایده های نوآورانه آنها با تمام قوا حمایت کرده و رویدادهایی در حوزه های مختلف به عنوان مثال در حوزه محیط زیست و کشاورزی برگزار کرده و پیگیری های لازم را برای به ثمر نشستن ایده ها انجام داده که در این رابطه در مصوبات کمیسیون موضوعاتی را داشتیم که خانه خلاق آن ها را پیشنهاد داده و پیگیری کرده بود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس، افزود: فعالیت خانه خلاق قوه مقننه اتفاق مبارک و شروع پربرکتی است و امیدواریم همچنان در مجالس آینده فعال، پویا و برقرار باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: برای اینکه به نتایج ملموس تری در این رابطه برسیم هماهنگی و هم افزایی ها باید افزایش یابد البته در حال حاضر گام های نخستین توسط این مرکز برداشته شده و در آینده به طور حتم این اتفاق خود به خود خواهد افتاد.

وی ادامه داد: از مجلس انتظار می رود همان طور که مرکز پژوهش ها و معاونت قوانین و نظارت پیشنهادات کارشناسانه خود را در مورد مباحث مختلف ارائه می کنند یک صندلی در کمیسیون های تخصصی در اختیار خانه خلاق قرار دهد تا اگر در موضوع مورد بحث ایده یا پژوهش نوآورانه ای مدنظر قرار دارد کارشناسان این مرکز با طرح اظهارات و راهکارهای خود، صدای رسای حوزه دانش بنیان، خلاق و نوآور کشور باشند.

انتهای پیام

کد خبر 13290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =