کد خبر 9320
۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵

نگاهداری:

نظام‌های حکمرانی در مقاطع مختلف وظایف گوناگونی بر عهده دارند

نظام‌های حکمرانی در مقاطع مختلف وظایف گوناگونی بر عهده دارند

رویداد نظاره با موضوع مجلس و نوآوری و با تاکید بر چالش های تنظیم گری فناورانه، امروز (سه شنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۱) با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان و فعالان حوزه کسب وکارهای نوپای کشور در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش نمایندگان ما، رویداد نظاره با موضوع مجلس و نوآوری و با تاکید بر چالش‌های تنظیم‌گری فناورانه، امروز (سه‌شنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۱) با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان و فعالان حوزه کسب‌وکارهای نوپای کشور در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

بابک نگاهداری در این رویداد با اشاره به اقدامات جدید مرکز پژوهش‌های مجلس به ویژه با برگزاری رویدادهایی چون نوآیند، اقدام، پارلمان دانشجویی، در یازدهمین دوره فعالیت قوه مقننه، مجموعه این کارکردها را گامی در جهت استفاده از ظرفیت نخبگانی کشور دانست.

وی تنظیم‌گری فناورانه را از موضوعات جدید و مهم دانست و تصریح کرد: چالش‌های جدید حول تنظیم‌گری فناورانه شکل می‌گیرد که باید برای رفع آنها و سیاستگذاری در این حوزه از توان و ایده‌های فعالان این حوزه بهره برد.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام‌های حکمرانی در مقاطع مختلف وظایف گوناگونی بر عهده دارند، خاطر نشان کرد: با حرکت رو به جلوی نظام‌های حکمرانی و تجارب حاصل شده در این حوزه، باید تلاش کرد تا بین تنظیم‌گری و سیاستگذاری فاصله‌ عمیقی ایجاد نشود و از نگره‌های مردمی نیز در این موضوع استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه باید دغدغه حکمرانی داشته باشیم، عنوان کرد: تنظیم‌گری‌ها باید با نگاهی به منفعت عمومی تدوین شود.

نگاهداری ادامه داد: می‌توان به تدریج تنظیم‌گری را از نگاه حقوقی صرف به فعالیت نوآورانه و فناورانه تغییر حالت داد که در این صورت بخش‌های مختلفی درگیر آن خواهند شد و از کنار آن منافع مطلوبی حاصل خواهد شد.

وی با تاکید براینکه ورود فناوری در هر بخشی تحول آفرین بوده است، گفت: با حضور فناوری در عرصه تنظیم‌گری و حکمرانی شاهد آن خواهیم بود که منافع حداکثری برای مردم به دست آید.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس خاطرنشان کرد: مجموعه‌ اقدامات این مرکز، حرکت کسب‌وکارهای نوپا به سمت شکل‌گیری تنظیم‌گری فناورانه در کشور است.

وی افزود: اکوسیستم نوآوری و فناوری یکی از پیشران‌های اصلی هستند که در حوزه تنظیم‌گری می‌تواند بسیار تحول‌زا حرکت کند. یکی از امیدواری‌های مرکز پژوهش‌های مجلس این است که با حضور و فعالیت بیشتر اکوسیستم نوآوری و فناوری در عرصه تنظیم گری و حکمرانی، در سال های آینده شاهد یک تنظیم‌گری موثر که به معنای واقعی منافع عمومی مردم را محقق کند، باشد.

وی در پایان با ابراز امیدواری از تحقق آینده تنظیم گری فناورانه گفت: امید است به واسطه برگزاری رویدادهایی مانند رویداد نظاره استارتاپ هایی در جامعه شکل گیرد که وظایف آنها در آینده تحقق تنظیم گری فناورانه در کشور باشد.

در ادامه این رویداد شرکت‌های کسب‌وکارنوپا، نظرات و ایده‌های نوین خود در مسیر چالش‌های تنظیم‌گری فناورانه را مطرح کردند.

انتهای پیام

کد خبر 9320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =