کد خبر 8871
۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰

نگاهداری:

مرکز پژوهش‌ها به صورت چابک و چند بُعدی به مسائل و چالش‌های کشور می‌پردازد

مرکز پژوهش‌ها به صورت چابک و چند بُعدی به مسائل و چالش‌های کشور می‌پردازد

توافقنامه همکاری علمی و پژوهشی مرکز پژوهش های مجلس و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به امضای رییس مرکز پژوهش های مجلس و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید.

به گزارش نمایندگان ما، توافقنامه همکاری علمی و پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز (سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱) از سوی بابک نگاهداری رییس مرکز پژوهش‌های مجلس و محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا شد.

بابک نگاهداری در این جلسه با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس سرمایه نظام است، گفت: کمتر مرکز پژوهشی در کشور به مانند مرکز پژوهش‌های مجلس به صورت چابک و چند بُعدی به مسائل و چالش‌های کشور می‌پردازد.

وی افزود: در دوره جدید فعالیت مرکز پژوهش‌های مجلس بهره‌مندی از ظرفیت کارشناسی و نخبگانی بیرون از مرکز را در دستور کار قرار داده‌ایم که در این مسیر توافقنامه‌های همکاری علمی مشترکی را با سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، انجمن‌های علمی و دانشگاه‌های کشور به امضا رسانده‌ایم.

نگاهداری رویکرد نوآوری باز را از دیگر اقدامات مرکز پژوهش‌های مجلس در دوره فعلی فعالیت دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا با برگزاری‌ رویدادهایی چون نوآیند، پارلمان دانشجویی و افتتاح اندیشکده‌های استانی به دنبال استفاده از توان نخبگانی سایر مراکز و استان‌ها کشور هستیم.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس یادآور شد: هرچقدر ارتباطات علمی و پژوهشی بین سازمان‌ها و نهادهای کشور بیشتر شود و مباحث با رویکرد پیشینی علمی و کار کارشناسی مورد ارزیابی قرار گیرند از تقابلات سیاسی پسینی جلوگیری خواهیم کرد.

محمدمهدی اسماعیلی نیز در این نشست با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس به نقطه قابل اتکایی برای تصمیم‌گیری نظام تبدیل شده است، گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس یکی از رویش‌های موفق انقلاب در حوزه علم و پژوهش است.

وی افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس در طول سال‌های فعالیت خود به فرآیندهای قابل قبولی دست پیدا کرده است به گونه‌ای که وزارتخانه‌ها و دولت به نظر کارشناسی این مرکز به عنوان نظر صائب نگاه می‌کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رویکرد این وزارتخانه در گسترش تعاملات با سایر نهادها و دستگاه‌ها، خاطرنشان کرد: امضای توافقنامه همکاری مشترک بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز پژوهش‌های مجلس زمینه‌ای برای گسترش همکاری‌های فیمابین است که این تعاملات می‌تواند در زمینه کار کارشناسی روی طرح‌ها و لوایح تقدیمی به مجلس صورت پذیرد.

در توافقنامه همکاری علمی و پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر مواردی چون همکاری مشترک در تهیه و تدوین پیش‌نویس طرح‌ها و لوایح تقنینی و نظارتی در قالب کمیته‌های تخصصی دوجانبه مشتمل بر تبیین دستاوردهای گام اول انقلاب اسلامی، تهیه بسته سیاستی گسترش و تقویت پایگاه های قرآنی مساجد کشور، تهیه بسته سیاستی حمایت از صنایع خلاق فرهنگی و تجاری سازی فناوری های نرم، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، حفظ و اعتلای ظرفیت های فرهنگی هنری اقوام و مذاهب، صیانت و اعتلای هویت دینی و انقلابی جامعه، تقویت حمایت های معیشتی و رفاهی اهالی فرهنگ و هنر، توسعه کسب و کارهای فرهنگی، ایجاد و استقرار الگوی نوین حکمرانی فرهنگ و هنر، محوربخشی به فرهنگ در سایر حوزه‌های اجتماعی، عمومی سازی تولید، نشر و نظارت فرهنگی هنری و محرومیت زدایی فرهنگی هنری، تاکید شده است.

انتهای پیام

کد خبر 8871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =