کد خبر 8654
۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲

میرمحمدی:

شاهد روند رو به رشد مهاجرت نخبگان در حوزه پزشکی از کشور هستیم/ طرح کمیسیون بهداشت برای برای حمایت از نخبگان

شاهد روند رو به رشد مهاجرت نخبگان در حوزه پزشکی از کشور هستیم/ طرح کمیسیون بهداشت برای برای حمایت از نخبگان

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: کمسیون بهداشت به موضوع حمایت از نخبگان ورود و جلساتی نیز در این‌باره برگزار کرده و طرحی نیز دارد اما چون طرح بار مالی دارد بهتر است که دولت در این زمینه لایحه دهد یا اینکه طرح ما را بپذیرد.

به گزارش نمایندگان ما، سید جلیل میراحمدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع جذب نخبگان از سوی برخی از کشورها، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که از سوی کشورهای اروپایی و برخی از کشورهای همسایه دنبال می‌شود بحث جذب نخبگان کشور ما با مشوق‌های مالی است که برای آنها در نظر می‌گیرند.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که بسیار پررنگ در حال پیگیری است، جذب نیروهای متخصص ما در حوزه پزشکی و دندان‌پزشکی است، افزود: متاسفانه در حال حاضر هم در حوزه پرستاری و هم پزشکی شاهد روند رو به رشد مهاجرت این نخبگان از کشور هستیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: در حال حاضر برای تربیت یک پزشک به غیر از ۱۲ سال تحصیلی، ۷ سال برای دوره عمومی و ۴ سال برای اخذ تخصص یعنی در مجموع ۱۱ سال زمان و ماهانه چند ده میلیون صرف می‌شود.

میراحمدی بیان کرد: بعد از صرف هزینه و زمان فراوان برای پرورش یک پزشک، کشورهای اروپایی و همسایه حاضر و آماده پزشکان ما را جذب می‌کنند لذا جلوگیری از این اتفاق و توجه به فرار مغزها و نخبگان اولویت دارد.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد دولت به مسائل سربازی، مسکن و اشتغال نخبگان به صورت ویژه توجه کند، این اقدامات بودجه قابل توجه‌ای هم نمی‌خواهد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس بیان کرد: کمسیون بهداشت به موضوع حمایت از نخبگان ورود کرده و جلساتی نیز در این رابطه برگزار کرده و طرحی نیز دارد اما چون طرح بار مالی دارد بهتر است که دولت در این زمینه لایحه دهد یا اینکه طرح ما را بپذیرد.

انتهای‌پیام

کد خبر 8654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =