کد خبر 8660
۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷

محمدبیگی:

زن به عنوان ستون خانواده باید از حمایت‌های مادی و معنوی برخوردار باشد

زن به عنوان ستون خانواده باید از حمایت‌های مادی و معنوی برخوردار باشد

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس گفت: زن به عنوان ستون خانواده باید از حمایت‌های مادی و معنوی برخوردار باشد، خانه داری باید تعریفی برای زنان این سرزمین داشته باشد تا آسایش و رفاه در آینده برای آنها تعریف شود، بیمه زنان خانه دار نشان از رشد و توسعه یافتگی در جامعه خبر می‌دهد.

به گزارش نمایندگان ما، فاطمه محمدبیگی رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی در مورد لزوم توجه ویژه دولت برای بیمه زنان خانه‌دار گفت: یکی از اهداف ما در فراکسیون زنان در مجلس یازدهم پیگیری بیمه زنان خانه دار است؛ محقق شدن این بیمه می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند؛ حفظ شان و کرامت مادری در کنار تقویت نقش مادری و حفاظت از آرامش کانون خانواده از اهداف متعالی طرح بیمه زنان خانه‌دار است.

شکست طرح بیمه زنان خانه‌دار در دولت‌های مختلف

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس یازدهم تاکید کرد: بیمه زنان خانه‌دار از سال ۷۸ مورد توجه دولت‌ قرار گرفت. هیات دولت در مصوبه سوم بهمن ماه ۷۸ سازمان تامین اجتماعی را موظف کرد تا نسبت به تهیه و تدوین طرح بیمه زنان خانه‌دار اقدام عاجلی داشته باشد اما متاسفانه شکست این طرح در حالی اتفاق افتاد که امروز بخشی از زنان خانه‌دار تحت حمایت هیچ سازمان بیمه‌ای در کشور نیستند.

 رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: زن به عنوان ستون خانواده باید از حمایت‌های مادی و معنوی برخوردار باشد، خانه‌داری باید تعریفی برای زنان این سرزمین داشته باشد تا آسایش و رفاه در آینده برای آنها تعریف شود، بیمه زنان خانه‌دار از رشد و توسعه یافتگی در جامعه خبر می‌دهد.

وی در ادامه تاکید کرد: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته، جمعیت ایران به سمت سالمندی پیش می‌رود که نیمی از این جمعیت را زنان تشکیل می‌دهند بر همین اساس باید فکری در جهت سلامت جسمی و روحی این گروه‌ در نظر گرفته شود.

شانه خالی کردن دولت‌ها از اجرای طرح بیمه زنان خانه‌دار

محمدبیگی با اشاره به شانه خالی کردن دولت‌ها از اجرای طرح بیمه زنان خانه‌دار، تاکید کرد: اجرایی نشدن بیمه زنان خانه دار طی چند دهه اخیر منجر شد تا بخشی از زنان مشمول این طرح را در قانون جوانی جمعیت بگنجانیم؛ براساس قانون جوانی جمعیت، طبق ماده ۲۱  آن دولت مکلف است در راستای اجرای بند «ب» ماده (۱۰۳) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، حداکثر شش ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون، با تقویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نسبت به بیمه مادران خانه‌دار دارای سه فرزند و بیشتر اقدام کند، در جزئیات الف قانون مذکور آمده در خصوص مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن مناطق روستایی و عشایری صد درصد حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود و همچنین در بند، ب تاکید شده؛ تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال به سوابق بیمه‌ای بیمه‌گذار افزوده می‌شود.

بیمه زنان خانه‌دار در  تنگناهای اقتصادی به کمک بانوان می‌آید

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: سازمان تامین اجتماعی به عنوان یکی از سازمان‌های بزرگ بیمه‌ای کشور طرح‌های متعدد بیمه‌ای همچون بیمه دانشجویان، دانش آموزان  و زنان خانه‌دار را با نرخ ۱۴، ۱۲ و ۱۸ درصدی به صورت خویش فرما تعریف کرده است، بر همین اساس این قانون به صورت فیش پردازی آماده ارائه خدمات به بانوان است. در حقیقت بیمه زنان خانه‌دار می‌تواند در تنگناهای اقتصادی به کمک بانوانی بیاید که تحت حمایت هیچ سازمان بیمه گری نیستند.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: حسن اجرای بیمه زنان خانه‌دار این است که اگر شوهر یک زن خانه‌دار بیمه بوده و تحت پوشش بیمه‌ تأمین‌اجتماعی باشد، می‌تواند از طریق همسر خود تحت پوشش درمان قرار بگیرد به‌عبارت دیگر این فرد نیاز ندارد که برای بیمه درمانی مبلغی را پرداخت کند؛ چرا که تحت پوشش بیمه همسر خود قرار دارد اما برای بازنشستگی می‌تواند حق بیمه پرداخت کند و در آینده از مزایای بازنشستگی استفاده کند.

انتهای پیام

کد خبر 8660

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =