کد خبر 8767
۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲

قاسمی پور:

لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت هفته آینده به فوریت بررسی و نهایی می‌شود

لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت هفته آینده به فوریت بررسی و نهایی می‌شود

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس خواستار برگزاری فوری و خارج از نوبت دادگاه فرد متجاوز به بانوی غیرتمند مریوانی شد و گفت: فراکسیون زنان مجلس انتظار اجرای حکم اشد مجازات برای فرد خاطی را دارد.

به گزارش نمایندگان ما، شیوا قاسمی پور نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فوت یک بانوی ۳۶ ساله اهل مریوان و مادر ۲ فرزند به نام «شلیر رسولی» که در جریان درگیری با یک شرور و متجاوز به‌ عنف که از طبقه دوم به خیابان سقوط کرده و جانش را از دست داده است، عنوان کرد: این بانوی مریوانی تبدیل به نماد پاکدامنی و شجاعت در شهر مریوان شده است اما باید برخورد قاطع با مرد متجاوز صورت گیرد که کمتر به این موضوع توجه می‌شود.

فراکسیون زنان مجلس هفته آینده با دستگاه‌های انتظامی و قضایی نشستی برگزار خواهد کرد

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس با تأکید بر اینکه فراکسیون زنان مجلس پیگیر برگزاری فوری و خارج از نوبت دادگاه فرد متهم خواهد بود، افزود: فراکسیون زنان مجلس هفته آینده در همین راستا نشستی را با دستگاه‌های انتظامی و قضایی برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر افکار عمومی پاکدامنی بانوی مریوانی را می‌ستایند در حالیکه باید قانون ضمن حمایت از زنان قربانی، برخورد قاطع با عامل این واقعه تلخ را نیز پیش بینی کند تا چنین اتفاقی دیگری تکرار نشود.

لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت هفته آینده به فوریت در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی و نهایی می‌شود

قاسمی پور با بیان اینکه لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت پس از هفته سرکشی حوزه انتخابیه به فوریت در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی و نهایی خواهد شد، گفت: ضرورت دارد با اصلاح قوانین پیشین شرایط را برای متجاوزان به گونه‌ای کرد که اشد مجازات برای آنان در نظر گرفته شود.

عضو فراکسیون زنان مجلس تصریح کرد: در حال حاضر متهم توسط دستگاه انتظامی دستگیر شده و در انتظار تشکیل دادگاه هستیم و بنده از جانب فراکسیون زنان مجلس و به عنوان نماینده مردم مریوان انتظار دارم دادگاه متهم خارج از نوبت تشکیل و این فرد به اشد مجازات برسد.

انتهای پیام

کد خبر 8767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =