کد خبر 9579
۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹

نظارت میدانی نمایندگان استان کرمانشاه؛

پیگیری تامین زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح توسعه پتروشیمی سنقر/ سد هواسان وارد فاز اجرایی شد

پیگیری تامین زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح توسعه پتروشیمی سنقر/ سد هواسان وارد فاز اجرایی شد

اعضای مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس ضمن سرکشی به حوزه‌های انتخابیه و بازدید و بررسی مشکلات، نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود برگزار کردند.

به گزارش نمایندگان ما، اعضای مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ضمن سرکشی به حوزه‌های انتخابیه و بازدید و بررسی مشکلات، نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود برگزار کردند.

ارائه خدمات اینترنت پرسرعت به ۱۲ روستای دارای  بیش از ۲۰ خانوار جمعیت

علی رضایی نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس در تشریح برخی اقدامات انجام شده در زمان سرکشی از حوزه‌های انتخابیه، با اشاره به برگزاری نشستی در کنگاور برای ارائه گزارش عملکرد گفت: پیگیری تخصیص به موقع بودجه و مبالغی بیشتر برای تکمیل طرح و آبگیری دو سد که از جمله مصوبات سفر رییس جمهور به این منطقه بود، همچنین پیگیری ساخت درمانگاه تامین اجتماعی برای هر سه شهر حوزه انتخابیه هم ملکی و هم استیجاری از جمله اقداماتی بود که در این هفته انجام دادیم.

وی ادامه داد: البته اقدامات لازم در حوزه ملکی انجام شده و سند به نام تامین  اجتماعی منتقل شده است و با اعتباراتی که برای این بخش گرفتیم عملیات ساخت این ساختمان‌ها در آینده‌ای نزدیک آغاز خواهد شد. همچنین برای استیجاری نیز ۳ مکان شناسایی و کارشناسی شده است و قرار شد که در آذرماه اقدامات لازم برای ۳ مرکز درمانی تامین اجتماعی به منظور ارائه خدمات رایگان به بیمه‌شدگان و مستمری بگیران انجام شود.

رضایی تصریح کرد: ما در هفته‌ای که گذشت به بیش از ۲۰ روستا سرکشی کرده و با مردم دیدار داشتیم و در جریان مشکلاتشان در حوزه‌های راه، گازرسانی و آبرسانی قرار گرفتیم که امسال شرایط سختی را برای آنها ایجاد کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون با اعتباراتی که جذب کردیم در حوزه جاده بسیاری از روستاها آسفالت شده و به آنها آبرسانی شد و در تعدادی زیادی از آنها با حفر چاه به احیای قنوات پرداخته شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: مساله بعدی آنتن دهی به ۱۲ روستای دارای  بیش از ۲۰ خانوار جمعیت بود که به دنبال دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ساکنان این روستاها توانستند از خدمات اینترنت پرسرعت و پوشش آنتن مناسب بهره‌مند شوند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: آب شرب شهر هرسین نیز سرابی داشت که متاسفانه امسال برای اولین بار بعد از ۵۰ سال خشک شد در همین راستا ما با جذب اعتباراتی بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان از طریق حفر ۱۲ حلقه چاه برای همیشه آب شرب شهر هرسین را تامین خواهیم کرد.

بازدید از پروژه راه سنقر به بیستون

سیدجواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر در مجلس در بیان اقداماتی که در طی سرکشی اخیر به حوزه انتخابیه انجام داده است، گفت: یکی از موضوعات مهمی که در این هفته پیگیری کردیم پیرامون راه سنقر به بیستون بود که همراه با مسئولان منطقه‌ای بازدیدی از روند اجرای این پروژه داشتیم و امیدواریم بتوانیم قطعه اول آن را تا قبل از آغاز بارش‌ها زیر بار ترافیکی ببریم.

وی با یادآوری اینکه در این منطقه مشکلات جدی در حوزه تامین آب روستایی وجود دارد و کاهش نزولات آسمانی باعث شده است که سطح آب برخی چاه‌ها کاهش پیدا کند، تصریح کرد: ما نشستی با مسئول مربوطه پیرامون تصفیه‌خانه آب فاضلاب سنقر برگزار کردیم. همچنین وضعیت تصفیه‌خانه فاضلاب روستای فارسینج و خط انتقال آن از دیگر موضوعاتی بود که بررسی کردیم.

حسینی کیا اظهار کرد: در این هفته نشستی با تعدادی از مدیران کل استانی نیز به منظور بررسی طرح توسعه پتروشیمی سنقر که بتوانند زیرساخت‌های لازم برای اجرای آن را تامین کنند، برگزار کردیم و این موضوع کلیدی است که از مدتها قبل به طور جدی پیگیری کردیم چرا که از این طریق می‌توان گام بلندی در جهت اشتغالزایی در این منطقه برداشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: ما نشستی نیز با حضور مدیرکل، پیشکسوتان، دبیران و روسای هیات‌های ورزشی در حوزه ورزش داشتیم که ضمن بررسی مشکلات این بخش از زحمت‌کشان این عرصه هم تجلیل شد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در این هفته پیگیری‌هایی در حوزه‌های ارتباطات و جهاد کشاورزی برای بررسی مشکلات کشاورزان نیز انجام دادیم.

روکش آسفالت جاده‌های مواصلاتی حوزه انتخابیه به شهرهای اطراف

شهریار حیدری نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اقداماتی که در سرکشی به حوزه انتخابیه انجام داده است، گفت: روکش آسفالت جاده‌های مواصلاتی و منتهی به شهرستان‌های اطراف از جمله گیلانغرب، سر پل ذهاب و قصر شیرین که در ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه بود از اقدامات مهمی بود که انجام دادیم.   

وی تصریح کرد: سامانه گرمسیری که منطقه‌ای است که با توجه به تدابیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با تاکید مقام معظم رهبری، بخش زیادی از زمین‌های  کشاورزی و مزارع دیم را به آبی تبدیل می‌کند از جمله فعالیت‌های خوبی بود که در این منطقه انجام شد و تعدادی از شرکت‌ها به این منظور در این محدوده برای توسعه اراضی باقی‌مانده یا جدید مستقر شدند.

حیدری بیان کرد: سد هواسان که ۷ هزار هکتار از زمین‌های نوار مرزی را به آبی تبدیل می‌کند نیز از اقداماتی بود که تمام مراحل قانونی و اداری آن انجام شده و وارد فاز اجرایی شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: هفته گذشته سفری نیز برای پیگیری موضوع بازگشایی مرز جدید در شهرستان سرپل ذهاب به نام تیلکو به اقلیم کردستان عراق داشتم که با آن موافقت شد و این توافق منجر به بازگشایی این مرز خواهد شد، ضمن اینکه از طرف عراقی هم دعوت کردیم که در منطقه آزاد تجاری-صنعتی قصر شیرین سرمایه‌گذاری کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با توجه به اینکه این هفته نکوداشت پدافند غیرعامل است بنابراین در مراسمی که به این منظور در شهرهای مختلف حوزه انتخابیه برگزار شدند، حضور پیدا کردیم.

انتهای پیام

کد خبر 9579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =