کد خبر 8791
۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹

جلالی:

اربعین از روزهای سرنوشت ساز تاریخ است

اربعین از روزهای سرنوشت ساز تاریخ است

نماینده مردم رفسنجان در مجلس با بیان اینکه اربعین از روزهای سرنوشت ساز تاریخ است و جزو ایام‌الله محسوب می‌شود، گفت: در زمان صدام پیاده‌روی اربعین به صورت مخفیانه انجام می‌شد و خیلی‌ها برای اینکه اربعین فراموش نشود، در این مسیر به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش نمایندگان ما، حسین جلالی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مورد اهمیت پیاده‌روی اربعین گفت: اربعین رمز و راز ناگشوده ای بود که شعیان  سالها آن را به صورت مخفیانه یا علنی ادامه داده بودند ولی سرّ آن تا الان عیان نگشته بود و در شرایط فعلی می شود گفت اسرار اربعین به تدریج در حال آشکار شدن است.

وی با اشاره به وحشت یک فرمانده آمریکایی که از نزدیک عظمت راهپیمایی اربعین را دیده بود، اظهار داشت: یک ژنرال آمریکایی که در سال ۱۳۹۸ در بالگردی بر فراز جمعیتی که از نجف به کربلا راهپیمایی می کردند پرواز کرد و با دیدن عظمت این راهپیمایی به اطرافیان خود گفته بود که «این جمعیتی که در پایین می بینید و  شبیه به اژدهایی سیاه، از نجف به کربلا حرکت می کند روزی طومار اسرائیل و آمریکا رادر هم خواهد پیچید». این مسأله عظمت راهپیمایی اربعین را به مخاطب نشان می‌دهد.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انسانها تا زمانی که نتیجه اقدامی را نبینند برای آن تلاشی نمی کنند. مردم عراق هم برای این، تمام زندگی خود را برای امام حسین(ع) هزینه می‌کنند که شاهد نتایج آن بوده‌اند.

جلالی با بیان اینکه امام حسین (ع) باعث شد جهالت از بین برود،  افزود: دو دوره جاهلیت در دنیا حاکم بوده است؛ جاهلیت اول، به دوران قبل از صدر اسلام برمی‌گردد که دختران را زنده به‌گور می‌کردند، زنان را انسان نمی دانستند و جنگ و درگیری همه جا سایه گسترانده بود، امام حسین (ع) آثار و پیامدهای جاهلیت اول را از بین برد.

وی با اشاره به دوران جاهلیت مدرن گفت: در شرایط فعلی، گرفتار دوران جاهلیت مدرن هستیم که خیلی خطرناک‌تر از جاهلیت اول است اگر زمانی دختران را زنده به‌گور و انسانیت زن را انکار می‌کردند متاسفانه امروز زنانگیِ زن را منکر هستند و ادعا می کنند زنان باید مثل مردان لباس بپوشند و رفتار کنند، قطعا اربعین پیامدهای جاهلیت مدرن را می زداید و انشاالله با رفع این پلیدی‌ها بستر را برای ظهور فراهم می کند.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اربعین از روزهای سرنوشت ساز تاریخ است و جزو ایام‌الله محسوب می‌شود، گفت: در زمان صدام پیاده‌روی اربعین به صورت مخفیانه انجام می‌شد و خیلی‌ها برای اینکه اربعین فراموش نشود، در این مسیر به شهادت رسیده‌اند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید امروز یاد و خاطره شهیدان حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی و شهدای مدافع حرم را گرامی بداریم که برای تامین امنیت و بزرگداشت اربعین نقش بسیار بسزایی داشته‌اند.

انتهای پیام

کد خبر 8791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =