کد خبر 8900
۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

حسین زهی در نطق میان دستور:

کوچک شدن سفره‌های مردم و به خطر افتادن امنیت و رفاه اجتماعی قابل تحمل نیست

کوچک شدن سفره‌های مردم و به خطر افتادن امنیت و رفاه اجتماعی قابل تحمل نیست

نماینده مردم خاش در مجلس در نطق میان دستور خود خطاب به رییس جمهور، گفت: آنچه قابل تحمل نیست کوچک شدن سفره‌های مردم و به خطر افتادن امنیت و رفاه اجتماعی در سطح جامعه است. امیدواریم به تاسی از جد بزرگوارتان هر چه سریع تر تمام کم و کاستی‌ها و برخی از بی تدبیری‌ها در دولت شناسایی شود و در جهت بهبود و ارتقاء معیشت مردم و رفاه مردم اقدام عاجلی صورت پذیرد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، اسماعیل حسین زهی نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۳۰ شهریورماه)  درنطق میان دستور خود ضمن سلام و عرض ادب به نمایندگان و  مردم مظلوم و رنج کشیده استان سیستان و بلوچستان و تبریک هفته دفاع مقدس  گفت: امام حسین (ع) با علم به وضعیت تحریم‌ها مومنان و تسلط جهانخوران فاسق درسرزمین‌های اسلامی، مدبرانه رهبری مردم را پذیرفت، امام حسین(ع) و یارانشان برای بهبود وضعیت مجاهدانه از جانشان گذشته  تا حماسه عظیم حسینی الگویی باشد برای حکومت‌ها، حکومتی بر پایه عدل، آگاهی و مردم سالاری دینی با تکیه بر حفظ وحدت امت اسلامی باشد.

وی در ادامه یادآور شد: مسئولان و سران قوای سه گانه حکومت اسلامی مامنی هستند برای تمام عقاید و باورهای و مذاهب  مگر نه اینکه مولایمان علی ابن ابیطالب در قضاوت عاملی شد برای مسلمان شدن آن فرد یهودی؛ به اندازه  کافی در کشور مفسدان اقتصادی و گردن کشانی داریم که داغ  مهر بر پیشانی داشتند؛ اما ثروت ملت و بیت المال را به تاراج بردند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: شایسته نیست برای  نفوذ کلام مقدسات دینی و مذاهب را ضرب المثل قرار دهیم بلکه بایستی به پیروی از فرامین مقام معظم رهبری، تقویت وحدت ملی را در جامعه و انسجام بیشتر امت اسلامی را بین کشورهای مسلمان فراهم سازیم.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس جمهور، تاکید کرد: جناب اقای رییس جمهور، نیک می‌دانیم که در چه برهه‌ای از زمان سکان دولت را با جسارت تمام دست گرفتید و انتظار معجزه از شما نداریم،  آنچه قابل تحمل نیست کوچک شدن سفره‌هایی مردم و به خطر افتادن امنیت و رفاه اجتماعی در سطح جامعه است. امیدواریم به تاسی از جد بزرگوارتان هر چه سریع تر تمام کم و کاستی‌ها و برخی از بی تدبیری‌ها در دولت شناسایی شود و در جهت بهبود و ارتقاء معیشت مردم و رفاه مردم اقدام عاجلی صورت پذیرد.

وی در ادامه یادآور شد: جناب آقای رییس جمهور چگونه ممکن است در محروم‌ترین استان کشور اعتبارات محرومیت‌زدایی به کمتر از نصف کاهش می‌یابد؛ با این روند تخصیص اعتبارات چه زمانی را برای تحقق شعار توسعه متوازن اعتبارات و عدالت گستری دولت خویش وعده می‌دهید انتظار ما این است، دستورات لازم در خصوص تامین اعتبارات به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شود.

حسین زهی تاکید کرد: رییس جمهور محترم کدام تیم کارشناسی و نخبگان پژوهشی دولت و وزارت نفت، کاهش مستمر سهمیه سوخت خودروها در استان  سیستان وبلوچستان را به عنوان راهکار مبارزه با قاچاق سوخت به هیات محترم دولت پیشنهاد دادند؟ پایین ترین شاخصه های برخورداری از راه های مناسب و  استاندارد، سیستم حمل و نقل عمومی به این استان اختصاص دارد، همچنین بیشترین جمعیت این استان در مناطق صعب العبور روستایی و عشایری سکونت دارند، مسافت و فاصله طولانی  بین شهرها از شمال تا جنوب کاملا محرز است، به استناد کدام قانون کارت های سوخت افراد بومی استان سیستان و بلوچستان که در خارج از این استان سکونت دارند، باطل می شود و تامین سوخت برای  این افراد به معجزه دست نیافتنی تبدیل می شود.

وی در ادامه افزود: ایا اثرات مخرب این طرح برای گردشگری در این منطقه آگاهی دارید، آیا می دانید که علت عدم وجود کارت های سوخت، بنزین آزاد در جایگاه های سطح استان، مسافرین و رهگذران باید ساعت‌ها معطل بمانند، از شما می‌خواهم دستور تجدید نظر در این امر غیر کارشناسی را بدهید که  مورد مطالبه مردم است .

نماینده مردم خاش خطاب به رییس جمهور یادآور شد: مردم مظلوم و محروم و رنج کشیده سیستان و بلوچستان بیش از حد تصور تحت فشارهای خشکسالی و قهر طبیعت هستند، بیش از این رنج و مشقت بر این مردم از عدل و انصاف به دور است. تمام مطالبات مردم مورد پیگیری موکلین بنده در سطح حوزه انتخابیه است.

حسین زهی خطاب به وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: تبدیل وضعیت معلمان مهرآفرین از خرید خدمت و  آموزشیاران سوادآموزی  وزارت آموزش و پرورش را  خواستارم، معلمان  فرصت لازم برای طرح ها، پوشش های  تحقیقاتی  و چاپ مقاله را ندارند و معلمان بدون چشمداشت تمام تمرکز و زندگی و آسایش خود را وقف بهبود کیفی تدریس در کلاس های درس می گذارند، بیش از این با مدرک گرایی و کاغذبازی کیفیت سیستم آموزشی را کاهش ندهید.  

وی خطاب به دکتر نوری گفت: در حوزه انتخابیه اینجانب هنوز برخی از مدارس خشتی و گلی وجود دارد، کمبود فضا، تجهیزات اداری، آموزشی و ماشین آلات در ادارات آموزش و پرورش مشکل جدی در منطقه و بازماندگان از تحصیل است. به غیر از عزل و نصب های حزبی و جناحی، برنامه راهبردی دیگری در وزارتخانه شما مشهود نیست، برنامه عملیاتی خود را برای برون رفت از این مشکلات ارائه بفرمایید.

وی خطاب به وزیر نیرو  یادآور شد:اقدام مدبرانه شما در جهاد آب رسانی قابل تقدیر است، لازم به یادآوری است، بسیاری از روان آب ها ناشی از بارش موسمی برای استفاده از دسترس خارج و حتی به آب ریزگاههای کشورهای همسایه سرازیر است، برنامه مطالعاتی خود را جهت استحصال روان آب های فصلی برای رودخانه های گزو انجام داده و پیش بینی ردیف اعتبار ملی جهت تکمیل تغذیه ای سد گوهر کوه از خواسته های مردم پشت کوه و گوهر کوه است. با گذشت ۴ دهه از عمر انقلاب  شکوهمند اسلامی هنوز بسیاری از مناطق در حوزه انتخابیه از نعمت برق محروم و سیستم توزیع آب شرب فرسوده است و نیاز به اصلاح و بهسازی دارد، خواهشمند است دستورات لازم را در این مورد مبذول فرمایید.

نماینده مردم مجلس شورای اسلامی خطاب به وزرای نیرو و جهاد کشاورزی تصریح کرد: اجرای طرح های ساحلی در حریم رودخانه ها بخصوص در مناطق کوهستانی کشور و عملیات آبخیز داری و ابخوان داری در این مناطق را  رسیدگی بفرمایید. همچنین براورد جبران خسارات سیل و خشکسالی در مناطق باغات و مزارع از مهم ترین مطالبات مردم از وزارت کشور است.

حسین زهی خطاب به وزیر علوم و تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد:سال‌هاست که تاسیس دانشگاه صنعت و معدن خاش می‌گذرد اما هنوز این مرکز دارای چارت سازمانی مصوب است، این دانشکده فاقد آزمایشگاه و تجهیزات دیگر است، تعدادمحدود نیروهای بومی شاغل در این دانشگاه بصورت شرکتی و طولانی مدت فعالیت دارند، اما نیروهای غیر بومی جدب هیئت علمی و پس از گذشت زمان به مرکز استان منتقل می شوند، دستور ایجاد رشته های مهندسی انرژی، مهندسی مواد و مهندسی عمران تاسیس اعتبارات عمرانی برای توسعه دانشگاه ضروری است.

وی در پایان خاطر نشان کرد : منطقه  تفتان به عنوان قطب تولید گیاهان دارویی بستر مناسبی برای احیای مرکز تحقیقات گیاهان دارویی استان بشمار می‌رود، قطعا تحقق این امر گام موثری در رونق اشتغالزایی و کارآفرینی محسوب می شود، از شما میخواهم که در این امر مساعدت و دستورات لازم را بفرمایید. هنرستان های بهیاری راهکارهای سریع و نتیجه بخش در تامین نیروی انسانی بومی است، اما متاسفانه شاهد آن هستیم که با حدف ردیف‌های سازمانی حذف بهیاران  در بیمارستان، و حضور افراد غیر متخصص در رده های درمانی جهت تامین اهداف مدیران فراهم شده، از حضرتعالی تقاضا دارم جهت ساماندهی هنرستان های بهیاری در مناطق دور افتاده و غیر برخوردار اقدام کنید.

انتهای پیام

کد خبر 8900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =