کد خبر 8937
۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷

راستینه:

رسانه ملی دانشگاهی بزرگ با رسالت عظیم در تولید محتوا است

رسانه ملی دانشگاهی بزرگ با رسالت عظیم در تولید محتوا است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در مجلس از برگزاری نشست صمیمی کمیسیون متبوعش در هم اندیشی برای ارتقاء شاخص‌ فعالیت‌های رسانه ملی با رئیس سازمان صدا و سیما خبر داد.

به گزارش نمایندگان ما، احمد راستینه هفشجانی سخنگوی کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس با رئیس صدا و سیما، گفت: در جهت هماهنگی بیشتر کمیسیون فرهنگی با دستگاهها و نهادهای فرهنگی و هنری کشور، مجموعه ای از نشست‌ها توسط هیات رییسه کمیسیون فرهنگی برنامه ریزی شد؛ بر همین اساس امروز کمیسیون فرهنگی جلسه‌ای با پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما و معاونان وی در جهت مهمترین رویدادها و رخدادهای خبری در سازمان صدا و سیما برگزار کردند.

نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان در مجلس یازدهم افزود: در این نشست صمیمی نکاتی در خصوص ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه توسط مقام معظم رهبری مطرح شد. مسئله تحکیم بنیان خانواده و تعلق فرهنگ دینی و نقش صدا و سیما به صورت جزئی مورد بررسی قرار گرفت، در این راستا مسئولیت‌های سنگینی بر دوش رسانه ملی به عنوان دانشگاه جامع در حوزه فرهنگ سازی گذاشته شده است که نمایندگان نظرات و پیشنهادات خود را مطرح نمودند.  

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: مسائلی همچون توجه به تحکیم بنیان خانواده در هدفگذاری و برنامه ریزی سازمان صدا و سیما و گسترش فرهنگ دینی، تولید محتواهای آثار فاخر هنری و تلویزیونی، همچنین ضرورت شفافیت برنامه‌های رسانه ملی برای جذب مخاطبان از دیگر موضوعاتی بود که مورد توجه قرار گرفت. در این جلسه در راستای تولید محتوا در جهت فرهنگ دینی و استفاده از ظرفیت‌های هنری در تدوین ابعاد نیازمندیهای اجتماعی  از مسائلی بود که توسط اعضای کمیسیون فرهنگی مطرح شد.  

وی در ادامه تصریح کرد: در عرصه‌های مختلف هنرمندان و چهره‌های معروف رسانه ای باید الگویی برای جامعه باشند که این مسئله مورد توجه قرار گرفت و همچنین استفاده از ظرفیت‌های نخبگان دانشگاهی و حوزه ای برای نقش آفرینی در قالب جلسات تولید محتوا و اتاق‌های ارتقاء و غنی سازی تولیدات محتوایی سازمان صدا و سیما از دیگر مسائلی بود که نمایندگان در این جلسه به آن اشاره کردند.

راستینه با اشاره به صحبت‌های رییس سازمان صدا و سیما، یادآور شد: در این نشست جبلی، رییس سازمان صدا و سیما ضمن قدردانی از همکاری کمیسیون فرهنگی، از دغدغه نمایندگان مجلس یازدهم در تولید آثار تلویزیونی کمال تشکر را داشت؛ و مقرر شد گزارش مبسوطی از عملکرد رئیس رسانه ملی در طی یکسال گذشته از تولیدات محتوایی تا پوشش اخبار به کمیسیون فرهنگی در روزهای آتی ارائه شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: در این نشست ۳ ساعته مقرر شد؛ رسانه ملی با توجه به اهمیت  قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که بسیار به آن سفارش شده گزارشی را ارائه کند. طبق تاکیدات مقام معظم رهبری صدا و سیما یک دانشگاه بزرگ با رسالتی عظیم برای تدوین ابعاد مختلف زندگی ایرانی و اسلامی است و باید تولیدات هم جهت با محتوای عمیق برای نشان دادن آثار فاخر ایرانی و اسلامی باشد.

انتهای پیام

کد خبر 8937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =