کد خبر 8978
۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲

دهنوی:

مردم باید اثر محصولات دانش‌بنیان را در سفره‌ها و زندگی خود احساس کنند

مردم باید اثر محصولات دانش‌بنیان را در سفره‌ها و زندگی خود احساس کنند

رییس فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان مجلس همکاری‌های مجلس و دولت بر اجرایی شدن آیین‌نامه‌های دانش‌بنیان را با تکیه بر تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان دانست و گفت: مردم باید اثر محصولات دانش‌بنیان را در سفره‌ها و زندگی خود احساس کنند، از این رو تمرکز ما در این زمینه است.

به گزارش نمایندگان ما، محسن دهنوی رییس فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان مجلس شورای اسلامی امروز در حاشیه افتتاح سیزدهمین نمایشگاه ایران نانو ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران نمایشگاه نانو را افتخاری برای کشور دانست و افزود: پیشرفتی که کشور در حوزه نانو فناوری داشته، موجب مباهات است و به عنوان فردی که تخصص نانو فناوری دارد، اعلام می‌کنم که موجب غرور ایرانیان خواهد بود.

وی ادامه داد: ما در حوزه دانش‌بنیان‌ها هر چند در تولید علم و ثبت اختراع موفق بوده‌ایم، ولی در حوزه تجاری‌سازی عقب هستیم.

دهنوی با اشاره به تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان، خاطر نشان کرد: دولت در تصویب آن اهتمام ویژه‌ای داشت و بیشتر آیین‌نامه‌های آن نیز مصوب و اجرایی شده و در حال حاضر تمرکز خود را همکاری با دولت قرار داده‌ایم.

رییس فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان مجلس این همکاری‌های مجلس و دولت بر اجرایی شدن آیین نامه‌های دانش بنیان را با تکیه بر تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان ذکر کرد و ادامه داد: مردم باید اثر محصولات دانش‌بنیان را در سفره‌ها و زندگی خود احساس کنند؛ از این رو تمرکز ما در این زمینه است.

وی ابراز امیدواری کرد که آن طور که کشور در تولید علم و مفاهیم اصلی فناورانه موفق بوده است، در تجاری سازی نیز موفق باشد.

دهنوی به اقدامات برای صادرات محصولات دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: یکی از رمزهای تولید محصولات با کیفیت، تولید محصولات صادراتی است، چون زمانی محصولی صادراتی می‌شود که از کیفیت خوبی برخوردار باشد؛ از این رو اگر توان خود را بر ارتقای توان صادراتی متمرکز کنیم، کیفیت مورد نیاز برای محصولات نیز تامین خواهد شد.

انتهای پیام

کد خبر 8978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =