کد خبر 9079
۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳

هزار میلیارد ریال از محل بودجه محرومیت زدایی بروجن اختصاص می یابد

هزار میلیارد ریال از محل بودجه محرومیت زدایی بروجن اختصاص می یابد

نایب رئیس مجلس در جریان سفر به استان چهارمحال و بختیاری ضمن حضور در شورای اداری شهرستان بروجن و پس از بازدید از چندین پروژه تصمیماتی را برای حل معضلات و مشکلات عمرانی، شهری و فرهنگی شهرستان و شهرهای تابعه اتخاذ کرد.

به گزارش نمایندگان ما، در اولین روز از سفر نظارتی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به استان های چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد در جلسه شورای اداری بروجن مقرر شد جهت اصلاح نقاط حادثه خیز راه های این حوزه انتخابیه مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اختصاص داده شود و روکش آسفالت ۲۵ کیلومتر از راه های روستایی را در این حوزه انتخابیه، این سازمان برعهده بگیرد. ضمنا مقرر شد جهت تکمیل محور بلداجی در سرراه گندمان علاوه بر تامین قیر مورد نیاز مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور تخصیص پیدا کند و پیمانکار متعهد شد ۶ کیلومتر از این محور را با انجام خط کشی به بهره برداری برساند و احداث زیرگذر چشمه علی، له دراز توسط شرکت زیرساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اجرا شود.

در ادامه جلسه سازمان شهرداری ها و دهیاری ها با قول مساعد نماینده این سازمان متعهد شد جهت حل برخی مشکلات به ۶ شهرداری این حوزه انتخابیه، ۲ هزار و ۲۰۰ تن قیر تخصیص دهد تا با نظر معاونت عمرانی استانداری و نماینده محترم حوزه انتخابیه به نسبت جمعیت بین شهرها توزیع گردد.  همچنین تصمیم گرفته شد هر کدام از شهرداری‌های این حوزه انتخابیه که در ۵ سال گذشته ماشین آتش نشانی دریافت نکرده بودند یک ماشین آتش نشانی دریافت کنند و به شهرداری های شهرهای تابعه بروجن بین ۳ تا ۶ میلیارد ریال به نسبت جمعیت کمک شود.

سازمان زمین و مسکن و اداره کل شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری و همچنین اداره کل کار، تعاون و امور اجتماعی نیز متعهد شدند جهت حل مشکلات ساکنان کوی طلاب و سلیم ۹۰ تن قیر در اختیار شهرداری قرار دهند و شهرداری بروجن متعهد شد آسفالت معابر این کوی را به صورت کامل اجرا کند و برای حل مشکل سند مالکان کوی طلاب بروجن مقرر شد برای ساختمان های دارای پایان کار سند مالکیت اعیان و اجاره ۹۹ ساله زمین پایان کار صادر شود.

در ادامه جلسه ۳ ساعته شورای اداری شهرستان بروجن معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت کار و رفاه اجتماعی مسئولیت پیگیری و حل مشکل مجموعه ورزشی کارگران شهرک الهیه بروجن را برعهده گرفت و قرار شد برای اجرای چمن مصنوعی برای این مجموعه حداکثر تا دهه فجر اقدام شود و بهره برداری از امکانات آن با تخصیص ویژه امکان پذیر گردد.

سازمان تبلیغات اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم مسئولیت کمک به مسجد حضرت امیرالمومنین شهرک الهیه را با مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال برعهده گرفت و مقرر شد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مبلغ ۲ میلیارد ریال نیز در اختیار استان قرار دهد و در صورت تخصیص زمین توسط شورای اسلامی شهرها مسئولیت احداث ۵۰ درصد از مراکز فرهنگی و هنری را برعهده بگیرد.

در ادامه مصوبات سفر نظارت ستادی نایب رئیس مجلس به استان چهارمحال و بختیاری شرکت بازآفرینی شهری ایران متعهد به تامین ۲۰۰ تن قیر برای شهرداری ۳ شهر فرادنبه، بروجن و نقنه شد و مقرر شد تعداد تسهیلات ساخت مسکن این منطقه به ۲۵۰ فقره افزایش یابد، همچنین مقرر گردید برای کمک به این حوزه انتخابیه از محل پیوست ۲۳ قانون بودجه موضوع محرومیت زدایی مبلغ هزار میلیارد ریال تخصیص یابد.

در بخش پایانی جلسه شورای اداری بروجن و با تاکید نایب رئیس مجلس مقرر شد تغذیه رایگان مدارس شهرستان بروجن حداکثر از نیمه مهرماه برقرار گردد. همچنین بانک توسعه تعاون اسناد مالکیت تک برگی زمین های کشور را برای ترحیم تسهیلات مورد قبول قرار دهد، اقدامات لازم برای تکمیل گلزار شهدا صورت گیرد، ۲۰۰ تن قیر در اختیار شهرک صنعتی بروجن قرار گیرد و شرایط ساخت خانه عالم فرادنبه نیز توسط فرمانداری با مشارکت سازمان تبلیغات پیگیری شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش ابتدایی جلسه شورای اداری بروجن که با حضور استاندار چهارمحال بختیاری، اعضای شورای شهر شهر های تابعه، فرمان دار و مسئولان ارشد سازمان ملی زمین و مسکن، سازمان راهداری، مدیر کل ورزش وزارت تعاون برگزار شد،  گفت: بنا به خواست نماینده شهرستان بروجن و با هماهنگی استاندار در منطقه حضور پیدا کردم تا از نزدیک با مشکلات بروجن و مناطق تابعه آشنا شوم.

وی افزود: آغاز امامت امام زمان (عج)  رو تبریک می‌گویم و امیدوارم بتوانیم زمینه ساز ظهور این بزرگوار باشیم.  امام خمینی (ره) اندیشه اصیل انتظار را احیا کرد، انتظار فعالی که ما موظف به ساخت خود و جامعه هستیم و موظفیم شرایطی برای استقرار حکومت عدل الهی فراهم سازیم.

 نیکزاد تاکید کرد: ما وظیفه داریم تا به طور شبانه روزی برای جاری شدن ارزش های الهی تلاش کنیم تا به معنای واقعی در صف منتظران قرار بگیریم‌ و اگر به آرمان های الهی و اصول انقلاب برگردیم واقعاً از منتظران فرج خواهیم بود.

 وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اهداف سفر به بروجن گفت: ما و همکارانمان به اینجا آمدیم تا از منابع وزارت خانه ها برای حل مشکلات استان استفاده کنیم و این موضوعات را پیگیری خواهیم کرد و اعتقاد دارم مصوبات کم اما قابل اجرا را باید داشته باشیم.

انتهای پیام

کد خبر 9079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =