کد خبر 8697
۱۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷

جعفری:

۹۵ درصد منابع تامین آب زاینده‌رود در چهارمحال و بختیاری است

۹۵ درصد منابع تامین آب زاینده‌رود در چهارمحال و بختیاری است

عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس گفت: ۹۵ درصد منابع تامین آب رودخانه زاینده‌رود در چهارمحال و بختیاری قرار دارد و پروژه انتقال آب بن به بروجن تنها سه درصد از این آب را استفاده می‌کند و از پروژه‌های اولویت‌دار تامین آب شرب کشور است.

به گزارش نمایندگان ما، حجت‌الاسلام امیر قلی جعفری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در نشست خبری اظهار داشت: پروژه انتقال آب بنبه بروجن تامین‌کننده آب شُرب نیمی از جمعیت استان و از پروژه های اولویت‌دار انتقال آب در کشور است و مصوبه ۲ دولت را نیز دارد.

وی افزود: زمان آغاز پروژه انتقال آب بن به بروجن به ۱۱ سال پیش بر می‌گردد و حدود ۲ سال قبل از مجلس یازدهم هم متوقف شده بود، ولی در بقیه سال‌ ها روند تکمیل آن ادامه داشت و با اعتبارات بسیار خوبی که در مصوبات سفر اخیر رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری برای آن اختصاص یافت، بزودی تکمیل و به اتمام خواهد رسید و انجام این پروژه اولویت اول استان است.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس خاطر نشان کرد: همین امسال در سفیددشت شهرستان بروجن، روزهای زیادی با ۱۶ ساعت قطعی آب وجود داشت که نشان از لزوم تکمیل این پروژه برای آب شرب استان دارد.

جعفری ادامه داد: مهم‌ترین و پرچالش ترین موضوع کشور و استان آب است و هدف‌گذاری بنده در ورود به مجلس و عضویت در کمیسیون کشاورری، رفع مشکل آب استان و کشور بوده است و به همین منظور از بدو ورود به مجلس با عضویت در کمیسیون کشاورزی مجلس و عضویت در شورای عالی آب به ریاست رییس جمهور، پیگیری این مشکل کشوری هستم.

وی یادآور شد:تحقیق و تفحص مجلس در موضوع انتقال بین حوضه‌ای آب برای اولین بار توسط کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس پیشنهاد شد و اعضا بررسی‌کننده بعد از اربعین حسینی(ع) بررسی این موضوع را شروع می‌کنند و در طول سه ماه گزارش خود را تقدیم مجلس خواهند کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:این تحقیق و تفحص می‌تواند تصویر درستی از وضعیت آب چهارمحال و بختیاری پیش روی نمایندگان مجلس و دولتمردان به نمایش بگذارد و  از اجرای طرح‌هایی که ویرانگر محیط‌زیست و منابع آب هستند، جلوگیری کند.

وی تاکید کرد: مسائل آب را نباید به کف جامعه ببریم و مشکلات آب را باید در فضای آرام و کارشناسی پیگیری کنیم و حل مشکلات آب اُستان نیارمند تدبیر و درایت است و به همین علت من خیلی از مباحث مربوط به آب را بیان نمی‌کنم و از برخی نمایندگان مجلس و مسوولان دیگر نیز درخواست می شود در این بخش مباحث کارشناسی را مد نظر داشته باشند.

جعفری یادآوری کرد: در نخستین جلسه مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری، سه اولویت استان تعیین شد که اولین آن‌ها آب و پس از آن احداث راه‌آهن و توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای استان بود.

نماینده شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: راه آهن یکی از زیرساخت اصلی برای توسعه استان است و قرار است راه‌آهن چهارمحال و بختیاری از اصفهان وارد شهرستان بروجن شود و پس از تکمیل به جنوب و به سمت اهواز و بندر امام(ره) نیز ادامه داشته باشد و این پروژه پیشرفت زیادی در شهرستان بروجن داشته است.

جعفری به اقدامات انجام شده در شهرستان بروجن اشاره کرد و گفت: پیگیری برای راه‌اندازی آموزشکده فنی دخترانه بروجن و رفع مشکلات آموزشکده فنی پسرانه این شهر، حل مشکلات پیست تارتان سالن دومیدانی بروجن که در کشور و منطقه بی‌نظیر است در این ۲ سال انجام شد.

وی افزود: اقدامات خوبی مانند اقدام برای حل مشکل آب سیبک و اورگان انجام شد و در بخش جاده‌ای، جاده ترانزیت بروجن لردگان حدود ۹۴ درصد پیشرفت دارد و تنها احداث زیرگذرهای آن باقی مانده است و پیشرفت خوبی در جاده چهارخطه بروجن به دهاقان و ۴ خطه بروجن به شهرکرد اتفاق افتاده است.

جعفری ادامه داد: دراین مدت پل روگذر بیمارستان بروجن تکمیل و بیمارستان این شهر نیز به MRI مجهز شد و ۱۶ واحد پانسیون پزشکان نیز در بیمارستان احداث شد و خرید زمین پلی کلینیک تامین اجتماعی در بروجن انجام شد و  ساختمان پزشکی قانونی بروجن تا آخر امسال تکمیل خواهد شد.

وی در انتها یادآور شد: رمز موفقیت استان چهارمحال و بختیاری و کشور وحدت و همدلی است و آنچه می تواند همدلی ایجاد کند عدالت و رعایت قانون است.

به گزارش ایرنا، بروجن یکی از ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری است در۶۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد، محورهای ارتباطی این شهرستان از جاده‌های پرتردد منطقه مرکزی به جنوب کشور و از راه‌های ترانزیتی بین استان‌های خوزستان و اصفهان است.

انتهای پیام

کد خبر 8697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =