کد خبر 9106
۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱

با موافقت نمایندگان؛

سازوکار نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق های بازنشستگی تعیین شد

سازوکار نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق های بازنشستگی تعیین شد

نمایندگان مجلس نحوه نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق های بازنشستگی و تجمیع سوابق بیمه ای اشخاص را مشخص کردند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۷ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق های بازنشستگی و تجمیع سوابق بیمه ای اشخاص با ۱۹۱ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۶ نماینده حاضر در جلسه با ماده واحده آن که ماده ۴ قانون را اصلاح می کند، موافقت کردند.

براساس ماده ۴؛ صندوق مبدا مکلف است وجوه حق بیمه یا کسور بازنشستگی سال‌های قابل انتقال به صندوق مقصد را براساس آخرین نرخ سود اوراق مشارکت یکساله اعلامی از سوی بانک مرکزی در زمان درخواست، محاسبه و به روز رسانی ‌نموده و به صندوق مقصد پرداخت نماید. مابه‌التفاوت مربوط به وجوه حق بیمه یا کسور بازنشستگی بر اساس آخرین حقوق و مزایای مبنای برداشت کسور بازنشستگی یا حق بیمه در صندوق قبلی یا حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه در زمان تقاضا نزد صندوق مقصد (هر کدام که بیشتر است) ضرب در تعداد ماه‌های سنوات قابل قبول در صندوق بازنشستگی مقصد و بر اساس نرخ مورد عمل صندوق‌های بازنشستگی (قبل از تصویب این قانون) توسط صندوق مقصد محاسبه می‌گردد که پس از کسر وجوه منتقله از سوی صندوق مبدا از بیمه شده اخذ می‌گردد.

در تبصره این ماده نیز آمده است که اعتبارات لازم برای اجرای این قانون از محل منابع داخلی و سود سرمایه گذاری صندوق ها و سازمان های بازنشستگی و افراد ذی نفع تامین می شود و ایثارگران تابع قوانین و مقررات خاص خود می باشند.

انتهای پیام

کد خبر 9106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =