کد خبر 9112
۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

نجابت در نطق میان دستور:

باید از کسب و کارهای فعال در فضای مجازی با تمام توان حمایت کرد

باید از کسب و کارهای فعال در فضای مجازی با تمام توان حمایت کرد

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور مجلس بر ضرورت فراهم کردن بسترهای امن، مطمئن و پرسرعت فضای مجازی و برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها و رسانه ملی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، روح‌اله نجابت سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز (یکشنبه، ۱۷ مهرماه) در نطق میان دستور گفت: عظمت انقلاب اسلامی ایران تا حدی بود که قدرت های مادی آن روز که حتی از فهم، درک و اراده ملت ایران عاجز بودند به عجولانه ترین شکل ممکن کشور را در معرض جنگی بیرحمانه قرار دادند اما به اعتبار پشتوانه عمیق مردمی جنگ تحمیلی نه تنها پایه های نظام را سست نکرد بلکه به تحکیم بیش از پیش رابطه نظام با مردم انجامید و این حقیقت تجربه ای شد برای مخالفان اسلام در عالم که در مواجهه با انقلاب اسلامی ابزارهای سخت نظامی را کنار گذاشته و به روش های به اصلاح نرم روی بیاورند تا به زعم خودشان پشتوانه مردمی آن را هدف قرار دهد.

وی افزود: حوادث سال های ۷۸، ۸۸، ۹۶، ۹۸ و چند هفته اخیر در سال ۱۴۰۱ البته با سطوح ابعاد متفاوت تلاش هایی است از جانب دشمن تا با ضربه به کشور درست در جایی که نقطه قوتش است یعنی به چالش کشیدن پشتیبانی مردم این گونه القا کند که مردم ایران اسلامی با انقلاب و ارزش های والای اسلامی آن فاصله گرفته است.

نجابت ادامه داد: تردیدی نیست که اکثریت مردم بدون وقفه و تردید در پی ارزش های اسلامی- ایرانی هستند و برخی به روشنی آن را در نظام مقدس جمهوری اسلامی می یابند و میان اصل نظام و کج کارکردی ها تفاوت قائل می شوند و برخی به دلیل ضعف عملکرد مسئولان تصورشان شده که اصل نظام با ارزش ها فاصله گرفته است؛ ما مسئولان باید یادمان باشد که ظاهر مردم باطن مسئولان است و این یک تحلیل عمیق فلسفی دارد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس یادآور شد: اگر اکنون آسیبی را در لایحه هایی از اجتماع مشاهده می کنیم معادل آن آسیب را باید در خودمان و مسئولان و خواص جست وجو کنیم پس نخستین گام هر اصلاح اجتماعی استغاثه و تقوای مسئولان است.

وی افزود: باید بدانیم بسیاری از نارضایتی ها در میان اقشار با قدرت اقتصادی و معیشتی پایین ناشی از بی توجهی ها و ناکارآمدی ها در سطوحی از حاکمیت و مدیریت کشور است و از همین منظر باید تلاش شود ریشه های فقر، فساد و تبعیض خشکانده شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس یازدهم تصریح کرد: در اصلاح و به روز رسانی نرم افزارهای حکمرانی و نحوه مواجهه با مسائل باید هر چه بیشتر به اصول انقلاب اسلامی رجوع کنیم؛ درخت تناور انقلاب اسلامی در تضارب آرا آسیب نخواهد دید.

نجابت استمرار در برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها و رسانه ملی را ضروری دانست و گفت: هر گونه رفتار تفرقه انگیز و خلاف قانون که یکپارچگی ملت ایران را تهدید کند مردود و غیرقابل دفاع است و لازم است مسئولان قضایی با هر گونه تفرقه و نفرت پراکنی اشخاص حقیقی و حقوقی در هر لباسی بدون اغماض در چارچوب قانون برخورد کنند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید قدر عزیزان بسیجی جان برکف در صحنه را دانست و در تقویت آنان کوشید و هر کس مردم را نسبت به این عزیزان بدبین کند امنیت کشور را تضعیف می کند و لازم است معترضان مرزبندی خود را با آشوب گران روشن کنند.

وی افزود: نظام مقدس اسلامی موظف است مقابل حرام اجتماعی بایستد و در اجرای احکام حیات بخش اسلام و قانون باید ایستادگی کرد؛ تا زمانی که فضای مجازی افسارگسیخته رها شود و به شبکه ملی اطلاعات توجه کافی نشود اجتماع در برابر وسوسه بیگانگان و دشمنان آسیب پذیر است؛ بر اساس عقل و تجربه می بینیم که تردیدی در ضرورت ساماندهی فضای مجازی نیست و تا زمانی که این عرصه بی در و پیکر باشد و به واسطه تاثیرپذیری هراس از تبلیغات مسموم دشنان به خود جسارت تامین منافع ملی و تبیین ارزش های اسلامی را ندهیم عرصه را برای نانجیبان باز و مهیا است تا کینه خود را از مسیر انقلاب آشکار کنند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس یازدهم یادآور شد: در این میان آنچه که بیش و پیش از همه متضرر شده و می شوند مردم هستند؛ گناه مردم چیست که طی سال های گذشته از سر غفلت یا تعمد به سمت شبکه های اجتماعی فعلی سوق داده شده اند که در بزنگاه ها از هیچ دروغ پراکنی و فریبی ابا نداشته و هدفی جز ایجاد خسارت و هزینه برای کشور ندارد؛ فرزندان ملت قربانی نابسامانی در عرصه مجازی شده اند و اکنون که روش شده نباید دست جمهوری اسلامی در فضای مجازی زیر سنگ دشمنان باشد و بر همه مسئولان کشور لازم است با همدلی در کنار افزایش سعه صدر نسبت به نقدها به سرعت زیرساخت های لازم برای بهره برداری از شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی متعهد به ضوابط و قواعد کشور را فراهم کند؛ دولت، مجلس و اعضای شورای عالی فضای مجازی همه مسئول هستند که به عنوان متولیان امر در اسرع وقت تمامی تمهیدات لازم را فراهم کنند؛ باید فکری کرد تا زندگی روزمره مردم که عملا به این شبکه ها گره خورده دچار چالش نشود.

نجابت خطاب به رئیس جمهور، مسئولان سازمان برنامه و بودجه و وزارت ارتباطات ادامه داد: همه مسئول هستیم که بسترهای امن و مطمئن و پرسرعت فضای مجازی را مهیا کنیم؛ آن روزی که بخش هایی از ساختمان پلاسکو آتش گرفت به سرعت تمامی مغازه های آن حتی بخش های سالم تعطیل شد تا از آسیب بزرگ تر که جان مردم بود جلوگیری شود و کسی به بهانه تعطیلی کسب و کارها مانع تعطیلی کل ساختمان نشد؛ اکنون که آتش افروزی شبکه های اجتماعی متخاصم در فضاسازی دروغین و فریب افکار عمومی را می بینیم نباید تردیدی در برخورد با آنان کرد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی افزود: البته باید از کسب و کارهای فعال در فضای مجازی با تمام توان حمایت کنیم و معافیت هایی برای کاهش خسارت آنان در نظر گرفت.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: همانطور که در مساله آب خوزستان جهاد کردید اکنون ارتقای ظرفیت های سایبری کشور جهاد شماست؛ حوادث اخیر مطلب دیگری را هم نشان داد و آن هم اهتمام به اجرای اصل ۲۷ و فراهم کردن بستری برای اعتراض مردم در فضای حقیقی برای جدا شدن راه آشوب گران از آنان است.

انتهای پیام

کد خبر 9112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =