کد خبر 9109
۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷

توانگر در نطق میان دستور:

در مواجهه با فضای مجازی راه‌کارهایتان کهنه است/ محدودیت‌های اعمال شده باید موقتی باشد

 در مواجهه با فضای مجازی راه‌کارهایتان کهنه است/ محدودیت‌های اعمال شده باید موقتی باشد

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: به برخی باید متذکر شوم که در مواجهه با فضای مجازی راه‌کارهایتان کهنه است پس خودتان را از مشورت با کارشناسان ومتخصصان و فعالین این عرصه بی‌نیاز ندانید.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، مجتبی توانگر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز(یکشنبه، ۱۷ مهر ماه) در نطق میان دستور خود با بیان اینکه شایسته است در ابتدای سخن، از شهدای امنیت از بسیج و سپاه پاسداران قهرمان، از شهدای واجای سلحشور، از شهدای فراجای فداکار و از ارتش دلسوز یادی داشته باشم، گفت: از فداکارانی مانند بسیجی شهید اهل سنت سعید برهان زهی، از پاسدار شهید اطلاعات سپاه سردار هاشمی(موسوی)، از استوار یکم فرید کرم پور حسنوند از دیار قهرمانان لرستان و افسر ارتش، مسلم جاویدی مهر قدردانی می کنم که فرزندان واقعی سرزمین ما، ایران عزیز هستند.

وی در ادامه با اشاره به رویدادهای اخیر، عنوان کرد: درگذشت خانم امینی برای هر ایرانی دردناک است و مسئولین کشور به صورت دقیق و شفاف نسبت به این رویداد موضع‌گیری کردند و روسای سه قوه دستور فوری بررسی دقیق دادند به‌طور مشخص رئیس مجلس نیز بر لزوم اصلاح فرایند تحقق امنیت اخلاقی و دفاع از حق اعتراض مردم و جلوگیری از اغتشاش و ناامنی تاکید کرده که در مجلس پیگیری خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: آنچه واضح و قطعی است بر اساس نظر پزشکی قانونی هرگونه دخالت عامدانه و غیرقانونی نظیر ضرب و شتم از سوی عوامل فراجا خلاف واقع و دروغی آشکار است.

توانگر در ادامه با بیان اینکه اقدامات امروز دشمنان نتیجه هراس آنان از تصویر آینده مطلوب ایران عزیز است که همراه با پیشرفت همه‌جانبه مخصوصا در عرصه‌های علمی قدرت‌ساز، تعریف می شود، گفت: آن هنگام که دشمنان احساس می‌کنند، جوانان ما با قدرت، گام‌های افتخارآفرین برمی‌دارند،  طراحی اقداماتی نظیر ترور و آشوب را مدنظر قرار می‌دهند، بنابراین در حربه تکراری دشمن، این روزها نوبت به آشوب رسیده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی  پس از حضور دولت انقلابی در صدد اجرای طرح «آشوب با خشونت حداکثری» با ایده «جنگ داخلی در داخل مرزهای ایران عزیز» بودند، اظهار داشت: شواهد نشان می‌دهد طراحی این اقدام در اتاق عملیات مشترک سعودی- صهیونیستی صورت گرفته است.

وی افزود: درگذشت ناگوار خانم امینی به منزله شتاب‌بخشی و کاتالیزور مرحله اجرای آشوب بود و گام بعدی، حضور عوامل گروهک‌های تروریستی و در نهایت فعال‌سازی شبکه اوباش بود. راه‌بران و لیدرهای این شبکه‌سازی‌ها در مناطق مرزی غرب و شرق کشور خواهان فعال‌سازی گسل‌های قومی و مذهبی هستند. هرچند آگاه هستند که اولین مانع آنان مردمان شریف مرزنشین کشورمان هستند.

توانگر همچنین با بیان اینکه با وجود آنکه دشمنان مسیر اعتراض را منحرف کرده و به سمت اغتشاش بردند اما معتقدم که اعتراض آزادانه و نقادانه حق همه مردم عزیز ایران و به خصوص جوانان و دانشجویان است، ابراز کرد: باید حرف مردم را شنید، با جوانان و دانشجویان به گفت و گو نشست و سخنان‌شان به میدان استدلال و منطق برد.

این عضو مجمع نمایندگان استان تهران ادامهداد: همه مسئولان نیز همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگران تاکید کردند، موظف هستند که به اعتراضات پاسخگو باشند البته کسانی که اعتراض می‌کنند باید مرزبندی دقیق و شفاف با بدخواهان و دشمنان داشته باشند و اجازه ندهند آن‌ها با ریختن خون بیگناهان مسیر اعتراض و مطالبات آنها را منحرف کرده و به اغتشاش و ناامنی سوق دهند چرا که تلاش دشمن همواره بر این بوده تا اعتراضات و مطالبات به‌حق مردم را به سمت اغتشاش و ناامنی سوق دهد.

وی در ادامه نطق خود با یادآوری این مطلب که دشمن در این اتفاقات تلاش کرد با دوقطبی‌سازی‌های دروغین مردم را مقابل هم قرار دهد، گفت: آنها تلاش کردند در یک راهبرد سیاستی از تمام ابزارها بهره جسته و در تکاپو برای تقابل افراد برجسته در حوزه هنر و ورزش با ارزش‌های مذهبی و ملی اقدام کنند هرچند در این مرحله به اهداف خود دست نیافت و فقط چند نفر فریب خوردند و البته نباید با رفتارها و گفتارها نسنجیده، ناروا و دشمن شادکن موجب رنجش خاطر جامعه ورزشی مخصوصا ورزش‌کاران شریف فوتبالیست شد.

توانگر در ادامه تأکید کرد: در این شرایط  همه باید هوشیار باشیم و به هیچ‌کس اجازه ندهیم با هیچ بهانه و شعاری، مردم مقابل مردم قرار گیرند، چرا که همیشه رمز پیروزی ملت ایران و امنیت مثال زدنی جمهوری اسلامی، وحدت کلمه و انسجام مردم بوده است و این انسجام را در عین اختلاف سلیقه باید حفظ کرد. این ندای واقعی انقلاب خمینی کبیر است.  

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه سوءاستفاده از فضای مجازی برای ایجاد بحران امنیتی را بخشی از جورچین ارتقای تصاعدی بحران دانست و افزود: در همین راستا علاوه بر استفاده عوامل آشوب از سلبریتی‌ها، ما شاهد رفتارهای مشابه از برخی از مدیران و آموزش‌دهندگان کسب و کار در فضای مجازی بودیم.

وی ادامه داد: امیدوارم نهادهای امنیتی با این افراد برخورد جدی کنند تا رفتارهای غیرقانونی برخی از افراد، مانع کسب و کارهای کوچک در فضای مجازی نشود و این اکوسیستم همچنان در مسیر تولید ملی و مبادلات اقتصادی گام بردارد. مسلما اولین آسیب این رفتارهای غیر قانونی و تهییج به آشوب را بازیگران این اکوسیستم خواهند خورد.  

توانگر همچنین با بیان اینکه اقتصاد مولد و پایدار در راستای امنیت پایدار شبکه تولید و عرضه در سراسر کشور است، گفت: محدودیت‌های ایجاد شده در حوزه اینترنت به دلیل اغتشاش‌های اخیر است که باید دعوت‌کنندگان به این آشوب‌ها پاسخگو باشند اما بدانید که محدودیت‌های اعمال شده باید موقتی باشد و هر تصمیمی در آینده می‌خواهید اتخاذ کنید باید با نگاه دقیق کارشناسی به کسب و کارهای مجازی و زیرساخت‌های لازم باشد که معیشت مردم دچار آسیب و احتمالا نارضایتی نشود.

این نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه تأکید کرد: به برخی باید متذکر شوم که در مواجهه با فضای مجازی راه‌کارهایتان کهنه است پس خودتان را از مشورت با کارشناسان ومتخصصان و فعالین این عرصه بی‌نیاز ندانید.

وی اضافه کرد: در نهایت نظام سلطه، ضدانقلاب و عوامل آن آگاه باشند که مردم اجازه نمی‌دهند جای جلاد و شهید عوض شود، حضور میلیونی مردم تهران در میدان انقلاب و همه شهرها و روستاهای ایران، بار دگر آتش حرامیان را خاکستر کرد و نشان داد که دست وپا زدن خناسان چون کف روی آب میراست.

توانگر در ادامه با بیان اینکه زمان، زمانه «زدن و رفتن» نیست و باید بایستند و جوابگو باشند، خطاب به مسئولان اظهار کرد: حق نداریم ضعیف‌کشی کنیم؛ مرد باشیم و از دانه‌درشت‌های اغتشاش آغاز کنیم. هر آن‌کس که به نظام اسلامی تهمت قتل زد باید در محکمه پاسخگو باشد. آنها که در فضای مجازی مردم را تحریک کردند باید جوابگو باشند.   فرقی هم نمی‌کند فعال سیاسی یا رسانه‌ای یا مسوول و روحانی و استاددانشگاه و غیره.  

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: برخی با بیت‌المال شهرت یافتند و فربه گشتند و امروز ناجوانمردانه به این مردم و انقلاب اتهام می‌زنند در خون‌های ریخته شده بر خیابان سهیم‌اند. به پشتوانه مردم، عدلیه، مقتدرانه همه اینها را پای میز محاکمه کشاند. برخورد قاطع خواست عمومی مردم است. با احدی از مجرمین نشان‌دار و سابقه‌دار نباید مدارا کرد.  

وی اضافه کرد: از سوی دیگر عاجزانه خواستار آن هستم نسبت به نوجوانان و جوانان فریب خورده رافت اسلامی را لحاظ بفرمایید، هدف دشمنان  «بی‌آینده‌سازی» جوانان با درج محکومیت‌ها قضایی است تا از این طریق امکان جذب و فعال‌سازی آنان برای اقدامات خشونت‌آمیز در آینده را داشته باشند که با هوشیاری‌های لازم این قبیل دسیسه‌ها هم تعبیر نخواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان با بیان اینکه شاهد جنگ شناختی علیه جامعه ایرانی هستیم که یک جنگ تمام عیار ناجوانمردانه است، عنوان کرد: اما بدانید که حق روشن می شود و خورشید قابل کتمان نیست. این مردم عزم خود را جزم کرده‌اند و بر عهدشان با خمینی کبیر مصمم‌تر از گذشته‌اند. جوانان این دیار از نسل سلیمانی‌اند. زهی خیال باطل که گرد روزمره‌گی‌ها و کم‌کاری‌های امثال من آنان را از دین و انقلاب و خاک‌شان جدا کند و برای ایران اسلامی جان خواهیم داد.

انتهای پیام

کد خبر 9109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =