کد خبر 9146
۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹

آصفری:

قشر دانشجو اعتراض ها و گلایه‌مندی‌هایی دارند که باید شنیده شود

قشر دانشجو اعتراض ها و گلایه‌مندی‌هایی دارند که باید شنیده شود

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: اعتراضات دانشجویی نشانگر پویایی و آزادی بیانی است که در سطح دانشگاه‌ها وجود داشته اما عده‌ای به دنبال سوءاستفاده از این فضا برای تامین منافع خود هستند.

به گزارش نمایندگان ما، محمد حسن آصفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به  اعتراضات اخیر در سطح دانشگاه‌ها و ضرورت احترام به روح دانشگاه و دانشجو، بیان کرد: این اعتراضات در سطح دانشگاه‌ها نشان از پویا بودن و زنده بودن دانشگاه های کشور است. این اعتراضات حاکی از آزادی بیانی است که در دانشگاه‌های ما وجود دارد اما متاسفانه برخی از جریان‌ها هیچ ارتباطی با محیط دانشگاه نداشته و از بیرون به دنبال این هستند تا از فضای دانشگاه به نفع خود سوءاستفاده کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: دانشجویان ما علاقه‌مند به نظام و کشور بوده و به قانون اساسی پایبند هستند، اما قشر دانشجو نیز اعتراض ها و گلایه‌مندی‌هایی دارند که باید شنیده شود و مورد پیگری قرار گیرد. ما اجازه نمی دهیم فضای دانشگاه ما در اختیار جریانات اپوزیسیون براندازی که آبشخور آنها در خارج از کشور است قرار بگیرد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در اکثر دانشگاه های ما تشکل های مختلف اعتراضاتی شکل می دهند و در فضای آزاد نظرات خود را مطرح می کنند اما نظام جمهوری اسلامی این اجازه را به هیچ کس نمی‌دهد از دانشگاه به عنوان یک ابزار سیاسی برای دستیابی به منافع خود استفاده کند. دانشگاه متعلق به دانشجو و اساتید است.

وی در ادامه تاکید کرد: اینکه دانشگاه به جایگاهی برای گروه‌های برانداز تبدیل شود که هیچ ارتباطی با دانشگاه نداشته اما به دنبال سوءاستفاده از فضای دانشگاه هستند به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

انتهای پیام

کد خبر 9146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =