کد خبر 3747
۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵

زنگنه:

نمایندگان به دنبال باز کردن گره‌ها هستند

نمایندگان به دنبال باز کردن گره‌ها هستند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به طرح صیانت از فضای مجازی گفت: بر خلاف تصویری که خیلی ها از مجلس ارائه می دهند، طی یکسال گذشته نشان دادیم که نمایندگان به دنبال باز کردن گره ها هستند و برای فضای مجازی نیز اولویت قائل هستند.

به گزارش نمایندگان ما، محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ویژه برنامه روز دانشجو که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه برگزار شد، اظهار کرد: در دهه ۷۰ جریان دانشجویی بسیار پویا، کنش گر و مطالبه گر بود اما در دو دهه اخیر و به مرور زمان این جریان آن جایگاه واقعی خود را در سطح جامعه از دست داده است.

وی با بیان اینکه در سالیان اخیر جریان دانشجویی و دانشگاهها آن جایگاه واقعی خود را در سطح کشور ندارند، افزود: هرچند دانشجو باید اهل علم، تحصیل و تحقیق باشد اما دانشگاه و دانشجویی که در مسایل سیاسی و حساسیت های اجتماعی کمرنگ باشد قطعا در مباحث علمی پژوهشی هم دچار افت می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نخبه های علمی موثرترین افراد در عرصه های سیاست هستند و کسانی که در حوزه و دانشگاه افراد تاثیر گذار نبودند به تبع آن هیچ اثر بخشی هم برای جامعه ندارند، لذا تمام نخبگان علمی در همه عرصه ها اعم از سیاست، جنگ و دفاع مقدس، افراد موفق و تاثیر گذار بودند.

وی افزود: بر همین اساس اگر دانشجو در عرصه سیاسی و اجتماعی جایگاه خود را از دست بدهد نباید منتظر ماند تا در حوزه علمی و پزوهشی  دانشکاهها اتفاق خاصی بیفتد.

 نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی به مهمترین مزیت های دوران دانشجویی اشاره کرد و گفت: آرمانخواهی و عدالتخواهی دانشجویان که به افق های دور و روشن نگاه می کنند اهمیت ویژه ای دارد، اما عدالتخواهی بعضا برای کسانی که از دانشگاه خارج می شوند با تعارض منافع روبرو می شود و اصولا عدالت خواهی ذبح می شود.

زنگنه، فساد ستیزی را از دیگر شاخصه های جریان دانشجویی فعال و پویا و مطالبه گر عنوان و اظهار کرد: فساد در لایه های مختلف جامعه نفوذ کرده و مانند موریانه ای است که پایه های نظام را از بین می برد، لذا جریان دانشجویی و مطالبه گر با علم کردن پرچم فسادستیزی در مسیر درست و با عقلانیت می تواند سد محکمی در برابر این معضل باشد.

این نماینده مجلس نخستین عامل دوری دانشجویان از این شاخصه ها و عدوم ورود به مسایل مهم را ترس عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم کشور را بسازیم باید در مسیر درست و با عقلانیت قرار گرفته و برای آن هم هزینه بدهیم البته باید مراقب برخی جریانات سیاسی باشیم که از جریان دانشجویی سوء استفاده نکنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به طرح صیانت از فضای مجازی اشاره کرد و افزود: بر خلاف تصویری که خیلی ها از مجلس ارائه می دهند، طی یکسال گذشته نشان دادیم که نمایندگان ملت به دنبال باز کردن گره هایند و برای فضای مجازی نیز اولویت قائل هستند.

زنگنه گفت: طرح صیانت از فضای مجازی ایرادتی داشت که برای برطرف کردن آن به مرکز پژوهش های مجلس برگشت دادیم تا اصلاح شود.

انتهای پیام

کد خبر 3747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =