کد خبر 3674
۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲

بابایی کارنامی:

تحقق آرمان خواهی و عدالت‌خواهی باید منشاء فعالیت‌های دانشجویی باشد

تحقق آرمان خواهی و عدالت‌خواهی باید منشاء فعالیت‌های دانشجویی باشد

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در بزرگداشت روز دانشجو با بیان اینکه تحقق آرمان خواهی و عدالت‌خواهی باید منشاء فعالیت‌های دانشجویی باشد، گفت: دانشجو با حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و نظام، کانون تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های بزرگ است.

به گزارش نمایندگان ما، علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با حضور در دومین همایش بزرگ بسیج دانشجویی به مناسبت بزرگداشت ۱۶ آذر روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، بسیج دانشجویی را نماد آرمانخواهی در جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: دانشجو با حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و نظام، کانون تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های بزرگ است.

وی با بیان اینکه تحقق آرمان خواهی و عدالت‌خواهی باید منشاء فعالیت‌های دانشجویی باشد، حرکت در مسیر توسعه پایدار در قالب نهادهای مدنی را ماموریت‌های مشخص دانشجویان و دانشگاهیان برشمرد و گفت: استاد و دانشجو هیئت علمی و هیئت رئیسه دانشگاه باید مشخصاً بر اساس اسناد بالادستی به نقش اصلی خود بپردازند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اشارات مستقیم مقام معظم رهبری، مبنی بر سپردن کار به دست جوانان و نخبگان بر لزوم توجه به جوانان در گام دوم انقلاب تأکید کرد و گفت: ۳۳ سال پیش جوانان دانشجو در مقابل جریان غربگرا منشاء تحولات عظیمی در کشور شدند که تاریخ‌ساز گشتند.

بابایی کارنامی با تاکید بر اینکه از دانشجویان باید درس گرفت، اظهار کرد: همه کارگزاران نظام جمهوری اسلامی در برابر مردمی که همواره پشت نظام و انقلاب بودند مسئولند و امروز مجلس و دولت باید با اقداماتی که انجام می‌دهند امید را به جامعه برگردانند و مایه دلگرمی ملت و دولت باشند.

وی با بیان اینکه هیچ کشوری در دنیا نمی تواند تفکر جوانان ما را بی هویت نشان دهد، افزود: افکار دانشجویان ما مطابق با ارزش‌ها و آرمان های انقلاب اسلامی است و اگرچه فضای عدالتخواهی در کشور به سمت عدالت گستری حرکت نکرده است، اما نیازمندیم که با نگاه جوانان بر مدار عدالت خواهی برگردیم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی ایستادن مردم و مسئولان در یک خط را در ۸ سال اول رمز پایداری انقلاب و از ارزش‌های اوایل انقلاب برشمرد و تصریح کرد: در گام دوم انقلاب هم مردم و مسئولین باید در یک صف قرار گیرند.

بابایی کارنامی از مجلس یازدهم به عنوان انقلابی ترین مجلس با رویکرد عدالت اجتماعی نام برد که اقدامات خوبی نیز انجام داده است.

این نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قاموس جمهوری اسلامی باخت معنایی ندارد بلکه هویت و فرهنگ و آحاد مردم است که معنا دارد، عنوان کرد: مجلس یازدهم با شکستن سدی به نام صدور مجوزهای کسب و کار، اصلاح قانون بودجه از ۱۲۰۰ تبصره و ماده به ۱۶ ماده و طرح چند فوریتی به عنوان پشتوانه مذاکره کنندگان در برابر جریان غرب از جمله اقدامات عدالت محورانه آن است.

وی با اشاره به ۱۴ هزار مهندس بیکار در مازندران گفت: مجلس یازدهم و دولت سیزدهم تصمیم گرفتند برای مردم صادقانه کار کنند و در این بین به نظرات کارشناسانه دانشجویان و دانشگاهیان و نخبگان نیازمند است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس همچنین در خصوص سد فینسک و منطقه آزاد تجاری مازندران که خواسته دانشجویان بود، گفت: اجرای سد فینسک غیر کارشناسانه بود که دستوری اجرا می شد و امروز باید جنگ آبی را که نتیجه کار غیر کارشناسانه و در پی سیاست‌های غلط گذشتگان است با تلاش بسیار مرتفع کنیم.

بابایی کارنامی از توقف موقت اجرای این طرح خبر داد و گفت: بنا به دستور ریاست محترم جمهور اجرای کار کارشناسی و مهندسی مجدد در دستور کار قرار دارد و نظریه کارشناسی محل توجه خواهد بود.

نماینده ساری همچنین در خصوص منطقه آزاد تجاری هم متذکر شد: منطقه آزاد دلالی را قبول نداریم؛ منطقه آزادی که رانت را برای زمین‌خواران ایجاد کند را هم قبول نداریم.

وی در پایان افزود: منطقه آزادی که بخواهد فرصت را برای سوء استفاده کنندگان با استفاده از ابزارهایی به نام منطقه آزاد فراهم کند را رد می‌کنیم، اما منطقه آزادی که بخواهد بستر توسعه و اقتصاد استان باشد را قبول داریم که نتیجه کار کارشناسی باشد.

انتهای پیام

کد خبر 3674

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =