کد خبر 9446
۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱

کاظمی:

تعیین مکان‌هایی معین برای برگزاری تجمعات نیاز کشور است

تعیین مکان‌هایی معین برای برگزاری تجمعات نیاز کشور است

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: مجلس از مدت ها پیش بحث تعیین مکان هایی معین برای برگزاری تجمعات را دنبال کرده و در این روزها نیز مجددا این موضوع در دستور کار کمیسیون قرار گرفته تا طرحی جامع با در نظر گرفتن تمام ابعاد تجمعات تهیه شود.

به گزارش نمایندگان ما، سیدحمیدرضا کاظمی نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام استانداری تهران برای تعیین مکان های معین به منظور برگزاری تجمعات، بیان کرد: در مجلس دهم موضوع برگزاری تجمعات از سوی کمیسیون امورداخلی کشور در قالب طرحی دنبال شد تا مکان هایی در کلیه شهرهای کشور برای برگزاری تجمعات، اعتراضات صنفی و اعتراضاتی که پیرامون مسائل مختلف در کشور شکل می گیرد، پیش بینی شود.

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس طرحی که کمیسیون امورداخلی مجلس دهم دنبال می کرد و با اتمام مجلس دهم، بررسی طرح نیز رها شد، احزاب و جریان های سیاسی می توانستند از وزارت کشور درخواست مجوز کرده و در مکان هایی خاصی تجمعاتی تحت نظر نیروی انتظامی برگزار کنند تا به افراد حاضر که اعتراض دارند تعرضی صورت نگیرد.

دستگاه ها نظرات خود را درباره ساز و کار برگزاری تجمعات به مجلس ارائه کنند

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اخیرا موضوع برگزاری تجمعات در دستور کار کمیسیون امور داخلی مجلس یازدهم قرار گرفته و کمیسیون این موضوع را دنبال خواهد کرد. بایستی حتما دستگاه های مختلف در نشست کمیسیون حضور یافته و نقطه نظرات کارشناسی خود را ارائه کنند، باید طرحی جامع و کامل تهیه شود تا ابعاد مختلف برگزاری تجمعات را در بر بگیرد.

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور با بیان اینکه این روزها دولت صحبت هایی از ضرورت ساماندهی تجمعات به میان آورده است، گفت: انتظار داریم دولت مقداری فعال تر در کمیسیون امور داخلی حضور پیدا کند و حتی در زمینه ساماندهی تجمعات لایحه به مجلس ارائه می کرد.

امور کسبه نباید تحت تاثیر اعتراضات مردمی قرار گیرد

کاظمی با بیان اینکه تعیین مکان هایی معین برای برگزاری تجمعات نیاز کشور است، گفت: نمی توان امور کسبه و بازار و فعالان اقتصادی را برای برگزاری تجمعات اعتراضی عده ای برای چندین ساعت تعطیل کرد اما اگر اماکن مشخصی تعیین شود هم معترضان می دانند که در کجا باید حضور یابند و اعتراضات خود را مطرح کنند و هم زندگی مردم تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت، اصحاب رسانه نیز می دانند اگر قرار است تجمعی برگزار شود در چه مکانی است و می توانند آن را پوشش خبری دهند.

انتهای پیام

کد خبر 9446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =