کد خبر 9319
۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴

شریعتی:

سرمایه گذاری در حوزه بهینه سازی مصرف می تواند کشور را به اهداف خود برساند

سرمایه گذاری در حوزه بهینه سازی مصرف می تواند کشور را به اهداف خود برساند

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از بررسی آخرین وصعیت تامین سوخت نیروگاه ها در آستانه فصل زمستان و اطمینان از عدم خاموشی ها به خصوص در حوزه صنعت و کشاورزی در نشست امروز این کمیسیون با حضور وزیر نیرو خبر داد.

به گزارش نمایندگان ما، مالک شریعتی نیاسر سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون متبوعش بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون وزیر نیرو حضور یافتند و در خصوص تامین سوخت نیروگاه ها در زمستان و اطمینان از عدم خاموشی و تامین برق زمستانه هم در حوزه خانگی و هم در حوزه صنعت و کشاورزی گزارشی را به اعضای کمیسیون ارائه کردند. خوشبختانه برنامه های وزارت نیرو با کمک مجموعه وزارت نفت به این سمت بود که بحث تامین سوخت به هیچ عنوان دچار خدشه نشود.

وی در ادامه اظهار کرد: برنامه ها بر این امر تاکید دارد تا جایی که امکان دارد از سوخت های گاز طبیعی و بعد از آن از سوخت های مایع با رعایت ملاحظات زیست محیطی در نیروگاه ها استفاده شود. در صحن علنی امروز مجلس نیز در خصوص ناترازی گاز طبیعی در مجلس بحث شد و این وضعیت  نشان می دهد که ما باید چند سالی را با تدبیر و مدیریت پشت سر بگذاریم تا در میان مدت و بلند مدت ظرفیت های جدیدی در تولید گاز طبیعی و افزایش ظرفیت نیروگاهی کشور دنبال کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنچه که وزیر نیرو توضیح دادند این بود که اولویت بر روی افزایش ظرفیت نیروگاه های بخار بدون افزایش نیازمندی به سوخت گاز طبیعی گذاشته شده است. مدیریت بازدهی نیروگاه ها و افزایش راندمان‌ها از دیگر برنامه‌هایی است که دنبال می شود. انرژی‌های تجدیدپذیر نیز در دستور کار قرار گرفته تا بتوان تا حدودی عقب ماندگی ها را جبران کرد. امیدواریم با این هماهنگی‌ها بتوانیم از چالش تامین سوخت نیروگاه‌ها در فصل زمستان عبور کرده و خدایی نکرده خاموشی و قطع گاز نداشته باشیم.

شریعتی در ادامه تاکید کرد: سیاست‌ها دولت در حوزه سوآپ گازی نیز می تواند کمک کند، اما در بلند مدت افزایش ظرفیت نیروگاهی و افزایش تولید گاز طبیعی و مدیریت مصرف و کاهش شدت انرژی بسیار حائز اهمیت بوده و کمیسیون انرژی وظیفه نظارتی خود را دنبال خواهد کرد. این حوزه تاکنون مغفول مانده است. سرمایه گذاری در حوزه بهینه سازی مصرف می تواند کشور را به اهداف خود برساند.

انتهای پیام

کد خبر 9319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =