کد خبر 9401
۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷

یادداشت؛

رویای تقابل ملت کف خیابان/ صاحبان کرسی و اندیشه پرده از برنامه جدید دشمن بردارند

رویای تقابل ملت کف خیابان/ صاحبان کرسی و اندیشه پرده از برنامه جدید دشمن بردارند

نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: مسئولان و صاحبان کرسی و اندیشه از هر طیف سیاسی باید به میدان آمده و همگی در کنار هم پرده از برنامه جدید دشمن بردارند.

به گزارش نمایندگان ما، محسن پیرهادی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در یادداشتی با عنوان «رویای تقابل ملت کف خیابان» در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

«درباره چرایی و چگونگی بروز ناآرامی‌های اخیر و ضرورت ارتقای اعتماد عمومی در پی این حوادث چند نکته مطرح است:

۱-  تقویت انسجام و وحدت ملی یکی از تاکیدات موکد مقام معظم رهبری است، چنان که ایشان معتقدند در نظام اسلامی، حکومت با محبت، با ایمان، با وحدت و همدلی(است)، همچنین با هم بودن مردم و حکومت، با هم بودن اجزای حکومت و با هم بودن اجزای مردم است. (بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران نظام فروردین سال ۷۷)

۲- در ناآرامی‌های اخیر اگرچه مردم معترض با سبک و جنس حضورشان در تجمعات اعتراضی خیلی زود مرزبندی شان را با اغتشاشاگران و مهره‌های معاندان نظام نشان دادند و هویدا شد که دشمنان نظام پتانسیل عظیمی را برای ملتهب کردن فضای کشور بکار گرفته‌اند و از هرچه در توان داشتند جهت رسیدن به مطلوب‌شان بهره برده‌اند اما مردم هوشیار و آگاه ایران بازهم راه را بر سوء اسنفاده آنها بستند.

۳-  در این بین اما موضوعی اهمیت دو چندان دارد که باید بدون فوت وقت مورد توجه قرار گیرد تا از بازتکرار چنین حوادث مشابهی جلوگیری شود. همانطور که عیان شد برنامه و هدف اخیر معاندان نظام «رودررو  قرار دادن مردم» بود. جدای از ریشه‌های فرهنگ ایرانی اسلامی که ملت ایران را ورای تفاوت زبان، قومیت و مذهبی گردهم آورده است تلاش این است که گروه اول-طرفداران فرهنگ اسلامی را به عنوان پشتوانه اجتماعی نظام و گروه دوم  طرفداران آزادی های اجتماعی  را به عنوان مردم معترض و منتقد به نظام  رو به روی هم قرار دهند. مانور رسانه های معاند و پمپاژ این ادعا در لوای ساخت شعارهای اجتماعی، مطالبات سیاسی و اقتصادی  همچنان ادامه دارد اما هدف ایجاد انشقاق میان ملت ایران اسلامی است.

۴-  تصور و برنامه برای ایجاد شکاف میان اسلام و آزادی های این چنینی تصور خامی است و ره به جایی نخواهد برد چرا که فرهنگ اسلامی ریشه در جان مردم ایران دارد. حضور باشکوه آنان در مراسم مذهبی، میزان سفرهایشان به عتبات عالیات و عشقی که به ائمه و از جمله‌ امام حسین(ع) دارند و در راهپیمایی اربعین گوشه‌ای از آن را آشکار می کنند  مصادیقی از باور  و عشق ملت ایران به اسلام  است که در کالبد ایرانی‌شان جریان دارد.

۵- مردم هوشیارند اما هوشیاری مردم شرط لازم و کافی عبور از توطئه کشور نیست و باید مسئولان، صاحبان کرسی و اندیشه، چهره های محبوب مردمی از هر طیف سیاسی به میدان آمده و همگی در کنار هم  پرده از برنامه جدید دشمن بردارند و به تقویت انسجام و وحدت ملی توجه دو چندان کنند.

۶- در کنار به میدان آمدن مسئولان و افراد صاحب نظر و اثر فراهم آوردن بستری برای گفتگو و شنیدن صدا همه مردم ضرورتی است که پس از فروکش کردن ناآرامی ها باید به آن پرداخت و برای آن برنامه مدون و مستمری داشت.»

انتهای پیام

کد خبر 9401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =