کد خبر 9443
۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

مقتدایی:

وزیر کار دربرابر فشار افراد و جریانات برای انتصاب افراد ناشایست مقاومت کند/ عزل اعضای هیات مدیره برخی شرکت های زیرمجموعه آتیه صبا

وزیر کار دربرابر فشار افراد و جریانات برای انتصاب افراد ناشایست مقاومت کند/ عزل اعضای هیات مدیره برخی شرکت های زیرمجموعه آتیه صبا

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس به وزیر کار گفت: آقای مرتضوی باید دقت کنند و بدانند که افراد مسئله داری که از درب شرکتها خارج شده اند در دوره مدیریت ایشان مجددا از پنجره وارد نشوند. وزیر کار باید فورا دستوری مبنی بر بررسی جدی مدیران منصوب دولت قبل که همچنان در شرکتهای مختلف حضور دارند، صادر کند.

عباس مقتدایی رییس هیئت تحقیق و تفحص از شرکت آتیه صبا و شرکتهای زیرمجموعه در گفتگو با خبرنگار نمایندگان ما، گفت: پیشتر اعلام کرده بودیم که نتایج حاصله نشان می دهد این شرکتها به حیاط خلوت برخی جریانات، آقایان و نورچشمی ها تبدیل شده و متاسفانه نظارت های لازم بر آنها وجود ندارد. شاید یکی از دلایل اصلی و عمده وجود کج روی های فراوان در شرکتها، انتصابات افراد غیرمتخصص و سفارشی است که با فشار برخی افراد سیاسی و یا جریانات بر راس شرکتها قرار گرفته اند.

وی افزود: اینطور که اطلاع داریم با ورود جدی مدیرعامل صندوق بازنشستگی، حراست آن صندوق و ستاد مبارزه با فساد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعدادی زیادی از افرادی که اموال بازنشستگان را با حیاط خلوت خانه خود اشتباه گرفته بودند، عزل شده اند. به نظر می رسد این روند در خصوص باقیمانده افراد مستقر با رویکرد مذکور نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آقای مرتضوی باید دقت کنند و بدانند که افراد مسئله داری که از درب شرکتها خارج شده اند در دوره مدیریت ایشان مجددا از پنجره وارد نشوند. روی این مسئله حساسیم و به وزیر محترم تاکید کرده ایم روبروی فشار های برخی افراد و جریانات برای انتصاب افراد ناشایست مقاومت کند و شایسته سالاری را ملاک قرار دهد. آقای مرتضوی از همین شروع کار دقت کنند!

وی افزود: نظارت حداکثری بر هلدینگها بویژه شرکت آتیه صبا و شرکتهای زیرمجموعه، حلقه مفقوده دوره های قبلی بوده و باید در این خصوص تدبیر شود.

مقتدایی مطرح کرد: یافته های تحقیق تفحص اگر منتشر شود، هم مدیران و هم مردم می دانند که چه جریاناتی پشت برخی از این شرکتهاست و چگونه از کوچکترین مباحث برخی افراد کسب درآمد شخصی می کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: ضمن تقدیر از همه خدمات مدیران، ولی به نظر می رسد وزیر کار باید فورا دستوری مبنی بر بررسی جدی مدیران منصوب دولت قبل که همچنان در شرکتهای مختلف حضور دارند، صادر کند.

انتهای پیام 

کد خبر 9443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =